את הפיג'ו 2008 הקודמת פגשתי לפני מספר שנים לסיבוב קצר, שבעקבותיו לא ביקשתי סיבוב ארוך. לא התחברתי לרכב, ולטעמי היו ליבואן מכוניות מעניינות הרבה יותר באותו טווח מחירים.
הפיג'ו 2008 החדשה היא כבר סיפור אחר. אי אפשר לדבר עליה מבלי להזכיר את קפיצת המדרגה המשמעותית שעשתה הפיג'ו 3008, והתברגה בטופ של הקטגוריה, כמעט בכל היבט, לרבות הביקוש הגבוה כמשומשת הכל-כך חשוב בשוק הישראלי.
נראה כי את אותה קפיצת מדרגה עושה עכשיו גם האחות הקטנה, ה 2008 החדשה. העיצוב החיצוני מרשים מאוד. כמו 3008 שעברה במכון כושר, עם אלמנטים עיצוביים מהפיג'ו 508 הגדולה ו 208 הקטנה. אותם 'ניבים' מתאורת לד בחזית, אותו פס דק של תאורה אחורית, משולבים בגוף שרירי מוצק. בחזית גור האריות גריל שחור גדול ובולט, מתחתיו עוד שבכה שחורה המכילה את רדאר הרכב, פנסי ערפל בצדדים בגירסת הפרימיום או ללא פנסי ערפל בגירסת האקטיב. הפגוש הצבוע בצבע המרכב יורד בזוית חדה למטה, ומעצים את האפקט העצבני. זה בולט בעיקר בצבעים שאינם שחור כמו רכב ההדגמה.
מבט מהצד ממשיך את האפקט השרירי. חיפויי גלגלים ותחתית מרכב בצבע שחור, ואילו בדלתות תמצאו 'פיסול' בפח, שיוצר שני משולשים שקודקודיהם מצביעים זה על זה. הקדמי משתלב עם הכנף הקדמית ועד לאמצע הדלת, והאחורי משתלב עם הכנס האחורית ומגיע גם הוא עד אמצע הדלת. קורה A בצבע המרכב, קורות B ו C שחורות. זו האחרונה משלבת זכוכית שחורה.
השורה התחתונה היא של רכב מהיפים בסגמנט, שנראה מוצק מאוד, שרירי וספורטיבי.
עיצוב הפנים ממשיך את מה שהכרנו ב 3008 וב 508, עם סביבת נהג בנויה בתפיסת i-Cockpit של פיג'ו. רכב המבחן צוייד בלוח מחוונים שגרתי פחות או יותר, מד מהירות גדול משמאל, מד סל"ד גדול מימין (שעולה מימין לשמאל, הפוך מהמקובל), ובאמצע תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מגע בגודל 7" השולט על מערכות הרכב, ומופנה מעט לכיוון הנהג. מתחתיו שני פתחי מיזוג, וקומה למטה מתגי 'פסנתר' השולטים על המערכות השונות. אם נהגתם ב 3008 או ב 508, לא תזדקקו לשניה של הסתגלות. ידית ההילוכים היא אותה ידית מוכרת ונעימה לשימוש. היא לא נעה על מסילה אלא קליק קדימה, קליק אחורה, ומתג ל P. גם את ההגה פגנו כבר והוא ללא ספק מצוין. מאחוריו שני מנופים לתפעול ידני של ההילוכים.
מושב הנהג מצויין, ובקלות מוצאים תנוחת נהיגה נוחה.
באופן מפתיע, המרחב במושב האחורי הוא מהטובים בקטגוריה במימד האורך. אחרי שכיוונתי את מושב הנהג שיהיה לי נוח, עברתי למושב האחורי ומצאתי הרבה מקום לרגליים. בסיס הגלגלים של ה 2008 גדל משמעותית ביחס לדגם היוצא, ועומד היום על חצי ס"מ מעל 2.6 מטר. המשקל עומד על 1.280 ק"ג לגירסת הבנזין ועוד 30 ק"ג לגירסת הדיזל. זה לא מעט, אבל גם לא מוגזם, עבור ג'יפון מוקפד ואיכותי.
על הנעה אחראי אותו מנוע 1.2 ליטר בעל 130 כ"ס ו 23.4 קג"מ. מנוע זה מופיע גם בגירסת האקטיב שנבחנה וגם בגירסת הפרימיום. את ה 2008 ניתן לקבל גם עם מנוע הדיזל 1.5 ליטר המספק 130 כ"ס ו 30.6 קג"מ, אולם מנוע זה משווק רק בגירסת האקטיב, רמיזה קטנה לציי רכב.
איך זה נוסע? טוב, תודה ששאלתם. מצוין למען האמת. לרכב שפע של אחיזת כביש, וגם כשאתה בטוח שהנה הוא מאבד אותה, הוא לא. צריך באמת לעשות שטויות לא סבירות כדי לקבל מה 2008 תת היגוי, וזה לא משהו שנהג נורמטיבי יצליח קבל בנסיעה שגרתית. שיוט ב 120 קמ"ש מתבצע בנינוחות מרשימה. הוא לא מרחף כמו הקקטוס על הכביש, אבל התחושה שהרכב נותן היא של מהירות נמוכה משמעותית, ורק קצת רעשי רוח שחודרים פנימה רומזים לך שאתה במהירות גבוהה. קשה לי לרשום שהרכב עם המנוע הזה ותיבת ההילוכים הזו מעודד לנהיגה ספורטיבית, אבל לשלדה של ה 2008 יש יכולות גבוהות.
נהיגה מנהלתית ב 2008 מזכירה כמה קל להתרגל לרכב איכותי. ההסתגלות קצרה מאוד, ובמהרה אתה מוצא את עצמך פשוט נהנה מהנהיגה. צריכת הדלק של הג'יפון בנסיעה רגועה עמדה על מעל 22.5 ק"מ לליטר חסכוניים, בת'כלס דומה עד כדי זהה ליתר מכוניות היצרן עם אותו מנוע וגיר. כאן צריך לציין כי ב 90 קמ"ש תיבת ההילוכים קבועה על הילוך שביעי מתוך השמונה. כדי לעבור להילוך השמיני החסכוני צריך להעלות את המהירות ורק אז תעביר התיבה את הרכב להילוך השמיני.
בהיבט הבטיחות מיישרת ה 2008 קו עם המקובל בקטגוריה. בלימה אוטונומית, בקרת סטיה אקטיבית, זיהוי תמרורים ועוד. גירסת הפרימיום מרחיבה את טווח הבלימה האוטונומית למהירות של עד 140 קמ"ש, מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
המחיר לגירסת המבחן עומד על 128.0 אש"ח, עבור גירסת הדיזל תוסיפו עוד 2000 שקלים, ואילו עבור גירסת הבנזין פרימיום תיפרדו בשמחה או בצער מ 135.0 אש"ח, לפני מבצעים והנחות.
ההצלחה השיווקית של הרכב תלויה לא מעט גם ביכולת של היבואן לעבוד בשיתוף פעולה עם ציי רכב וחברות ליסינג, ולאפשר ללקוחות ליהנות מהג'יפון מהרשים הזה גם כרכב צמוד. הנסיון עם ה 3008 מלמד שהדבר אפשרי.
ה 2008 החדשה מתברגת בטופ של סגמנט הג'יפונים עם כלים חזקים שיסייעו להצלחה, והעיקר איכות גבוהה ומוקפדת ועיצוב יפהפה שכיף להתבונן בו.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב