פיג'ו 3008
ג'יפון מצטיין מבית פיג'ו

הפיג'ו 3008 הוא מהג'יפונים הטובים שאפשר לרכוש היום, איכותי מאוד, מגלה אמינות גבוהה, וכבונוס גם ביקוש גבוה מאוד כמשומש. ג'יפון משובח.

הפיג'ו 3008 אחראי למהפכה קטנה בשוק הרכב הישראלי. נסו למצוא כזה יד שניה, משומש, לרכישה. לרוב הוא נמכר עוד לפני שהספקת להתקשר למוכר, ולא אחת גם מעל 'המחירון' של לוי יצחק. פיג'ו? מעל מחירון? מי בכלל קונה רכב צרפתי? אי אפשר למכור אותו ובכלל יש מלא תקלות! אז זהו, תשכחו מכל הדעות הקדומות שאולי שמעתם פעם מ'מישהו שיודע'. ה 3008 היא ג'יפון משובח, אולי הטוב ביותר בקטגוריה שלו, עד כדי כך.

משפחת ה 3008 היא משפחה צעירה יחסית באילן של פיג'ו. ה 3008 הראשונה הוצגה לקראת סוף העשור הראשון של שנות ה 2000, עם עיצוב יותר מיניוואני מאשר ג'יפוני. את הרכב הזה בחנתי לפני מספר שנים, ואת דעתי עליו תוכלו לקרוא ממש כאן. ההצלחה שלו היתה מוגבלת יחסית, ובשנת 2016 הוצג הדור השני של ה 3008 עם עיצוב ג'יפוני שונה לחלוטין, וסדרת מנועים ותיבות הילוכים עדכניות ומצוינות.

החזית של ה 3008 אגרסיבית עם גריל קדמי טרפזי, וסמל האריה במרכזו. בקצוות של חלקו התחתון של הפגוש תמצאו יחידות מעוצבות המכילות פנסי ערפך קטנים, ומעליהם את יחידות התאורה הראשיות המעוצבות בצורת 'ח' שמנמנה הנמתחת מחזית הרכב לעבר מחצית הכנף הקדמית. כל החזית עד לשליש הראשון של הדלת הקדמית מפוסל קווים שונים זורמים התורמים למראה האגרסיבי של הרכב. דווקא רכב המבחן בצבע לבן מצליח להעלים את הקווים המעניינים של הרכב. תפיחה קטנה על בתי הגלגלים מוסיפה לעיצוב רמיזה ספורטיבית, למרות שבכלי רכב ספורטיביים אמיתיים התפיחה משמשת לטובת התקנ גלגלים בעלי סוליה רחבה יותר. חלקו האחורי של ה 3008 שוב לא דומה לשום רכב על הכביש (למעט אחיו הגדול ואחיו הקטן שאך נולד) עם יחידות תאורה הכוללות שלושה פסי לד זויתיים. התוצאה הכוללת היא של רכב לא שגרתי ושלא ניתן לטעות בו.

גם בעיצוב הפנימי לא חסכו מעצבי פיג'ו במשאבים לייצר שפה חדשה הנקרא על ידם i Cockpit כרמיזה לתא טייס.  

הדשבורד כולו מפוסל במספר שכבות ובתלת מימד הנמתח לעומק ולרוחב. משולב בפלסטיק גמיש בכל נקודה בה יש מצב למגע יד אקראי, ובפלסטיק קשיח היכן שכנראה ידכם לא תגיע. זאת עם חיפויי פלסטיק בצורת קארבון. מול הנהג צג דיגיטלי בגודל 12.3", ובו הנהג יכול להחליט איזו תצוגה ואיזה מידע יוצג לפניו, החל ממד סל"ד ומד מהירות, ועד תצוגה מינימליסטית של מהירות בלבד.

במרכז הדשבורד מסך מגע בגודל 8" השולט על כל מערכות הרכב, ומתחתיו פסנתר מקשים השולטים על הפונקציות השונות. שימושי ואינטואיטיבי. מוט הילוכים הזהה לכל מה שתמצאו ברכבי הקונצרן, המזכיר ג'ויסטיק. קליק למטה, קליק למעלה, וההילוכים משתנים. מאחורי ההגה שני מנופים להעברת הילוכים ידנית, ועל ההגה פקדי שליטה על המערכות השונות.  ההגה שווה משפט לכשעצמו. זה ההגה הטוב ביותר שאני זוכר שאחזתי לאחרונה. הוא כמעט מלבני, שטוח לחלוטין בחלקו העליון והתחתון, ומעוגל קלות בצדדים. ההגה כמובן ניתן לכיוון לגובה ולעומק, והוא פשוט 'נופל' לכם ליד בצורה מושלמת. תענוג אמיתי, ומדהים לגלות כל פעם מחדש עד כמה החברים בפיג'ו יודעים לעשות הגאים טובים כל-כך.

מושב הנהג מצויין, קשיח יחסית עם תמיכה מעולה לכתפיים ולרגליים. זה עד כדי כך טוב שכשהתיישבתי ברכב אחרי 100 מטר של נהיגה זה היה 'וואו, אני כל-כך אוהב את הרכב הזה'.   

קצת נתונים טכניים,

ה 3008 מגיע עם בסיס גלגלים של 2.675, חצי ס"מ זניח מעל מתחריו הקוריאניים, 5.5 ס"מ מתחת לבסיס הגלגלים של אחיו מבית סיטרואן. עם זאת, המרווח הפנימי מצויין, ויספק משפחה בקלות.

ה 3008 משווק היום עם ארבע גרסאות מנוע, שני מנועי בנזין – 1.2 ליטר טורבו, זה שנבחן כאן, עם 130 כ"ס ו 23.5 קג"מ, ומנוע 1.6 ליטר טורבו עם 180 כ"ס ו 25.5 קג"מ. להם מתווספים שני מנועי טורבו דיזל, 1.5 ליטר עם 130 כ"ס ו 30.6 קג"מ, ו 2.0 ליטר עם 177 כ"ס ו 40.8 קג"מ. הגירסא הנבחנת כאן היא הבסיסית, ברמת גימור אקטיב, המיועדת לציי רכב. למרות זאת, לא היה חסר איבזור או נוחות בשום שלב.

בנסיעה, המנוע הקטן חזק וגמיש על מנת לספק יציאה מהירה מעמידה, עקיפות בטחות וגם שיוט במהירויות שמזכות אותך בהמון נקודות שליליות על רישיון הנהיגה. האם אפשר ליהנות מיותר כח ומומנט – בוודאי שכן, ל 3008 אין שום בעיה להסתדר עם הרבה יותר כוח, אבל גם גירסא זו, למרות ששוקלת מעט פחות מ 1400 ק"מ היא זריזה למדי.

התנהגות הכביש של ה 3008 היא בדיוק מה שגורם לחובב הגה להיות חובב הגה. ההגה הקטן מעביר מידע בדיוק כפי שהיית מבקש (מג'יפון משפחתי), השלדה מספקת שפע של אחיזה גבוהה גם בפרובוקציות מכוונות, ועושה זאת ללא דרמה, לא רעשים, ומעבירה תחושה שכל מה שתעשה קטן עליה. סיבוב של מעל 500 ק"מ, חלקם בכבישים מהירים וחלקם בכבישים משובשים, עובר בנינוחות, ורק מעלה את ההערכה לרכב ולאופיו.

בשום נקודת זמן בנהיגה הרכב לא משדר לך שאתה עם ג'יפון ששוקל 1400 ק"ג. התחושה היא של רכב קטן ממידותיו האמיתיות, זריז ומהנה לנהיגה. ניכרת עבודה מעולה שעשו המהנדסים הצרפתיים בהקניית אופי ותחושות נהיגה נדירות לסגמנט.  

צריכה הדלק תלויה בעיקר האופי הנהיגה. נהיגה רגועה עם קרוז קונטרול קבוע על 90 קמ"ש מביאה לצריכה של כ 20 ק"מ לליטר. לעומת זאת העליות מצומת אלמוג לכיוון ירושלים, במהירויות שהשתיקה יפה להן, הביאה לצריכת דלק של 8.4 ק"מ לליטר. האם הנתון הזה אומר משהו? התשובה היא לא. אתם לא תנהגו ב 3008 ככה לעולם.

על הצד הבטיחותי מצויית ה 3008 שנבחנה בבלימת חירום עד 85 קמ"ש, מערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת להתראה על סטיה מנתיב ועוד. בגיסת הפרימיום תקבלו בנוסף הרחבה של הבלימה האוטונטמית עד ל 140 קמ"ש, בקרה אקטיבית לסטיה מנתיב עם תיקוני הגה ובקרת שיוט אדפטיבית.

המחירים של הקרואסון הצרפתי המתוק הזה מתחילים ב 153.0 אש"ח לדגם הנבחן ועד 187.0 אש"ח, לרמות הגימור השונות ולמנועים השונים. חריגה מאוד בהיבט זה היא גירסת הקצה שעולה כמעט 231.0 אש"ח.

השורה התחתונה היא של ג'יפון מצויין, אולי הטוב בקטגוריה, ללא ספק אחד המצטיינים. רק בבקשה, אל תקחו אותו בצבע לבן משעמם, כשהוא משווק עם מגוון צבעים מרהיבים. 

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן