ניסן קשקאי אסנטה – גירסת הכניסה של הקרוסאובר של ניסן

הקשקאי של ניסן מציג עיצוב עדכני, מנוע חזק וחסכוני, במחיר שלא מחייב פגישה עם יועץ משכנתאות.

המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.

הקשקאי של ניסאן הוא אחת המכוניות החשובות של היצרן, ועם השלכה גם על השוק העולמי. הניסאן קשקאי הראשון הושק בשנת 2006, ולמרות שלא היה הקרוסאובר הראשון בעולם (הקדימו אותו הסובארו פורסטר הוותיק מאוד, והטויוטה ראב 4 הוותיק גם הוא), הוא היה הראשון להיות עם הנעה קדמית בלבד, בעוד שהקודמים לו היו עם הנעה כפולה. רוצה לומר באה ניסאן ואמרה בגלוי, אף אחד לא צריך 4X4 יקר וכבד, והציבור בעצם רוצה משפחתית רגילה רק מעט מוגבהת. השאר היסטוריה, וסגמנט הקרוסאוברים עם הנעה 2X4 השתלט על העולם.

אנחנו עם הדור השלישי של הקשקאי, שהוצג ב 2021, ועבר מספר שינויים טכניים מאז הצגתו.

הקשקאי הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C להלן C-SUV, שבניגוד למגמת הגידול במימדים בכל הסגמנטים, נותר במימדים הגיוניים עם אורך כולל של 4.425 מטר, ובסיס גלגלים של 2.665 מטר.

העיצוב החיצוני נאה, לא פורץ דרך, אבל גם לא גנרי, כך שמי שראה כבר ניסאן אחת או שתיים יזהה ישר שמדובר בניסאן. בחזית המחודדת משהו גריל טרפזי גדול, יחידות תאורה ראשיות משולבות פסי לד ההופכים לאיתות, וסמל ניסאן גדול במרכז, למי שבכל זאת צריך תזכורת.

קו חלונות העולה כלפי החלק האחורי עם חלון קטן אחרי קורה C, ומראה קרוסאובר סטנדרטי לחלוטין. פחות סטנדרטי הוא החישוקים בגודל 17" בצבע אפור כהה. עוד נקודה לציון היא מידת הצמיגים בגודל 215/65 מה שאומר דופן גבוהה יחסית התורמת מאוד לנוחות הנסיעה עליה ארחיב בהמשך. מאחור שוב יחידות תאורה משולבות פסי לד אדום ולבן בצורת חץ כלפי מרכז הרכב ובו שוב סמל ניסאן.

לסכם את עניין העיצוב החיצוני ניתן לומר שהוא סולידי, וגם אם לא מסובב ראשים במבט ראשון, במבט שני ושלישי הוא בהחלט נאה, ולא נופל למחוזות העיצובים הגנריים המקובלים.

פנים הרכב פונקציונלי ושימושי. רכב המבן בגירסת אסנטה הבסיסית מצוייד בלוח מחוונים מסורתי עם מד סל"ד גדול משמאל, ומד מהירות גדול מימין. באמצע צג דיגיטלי בגודל 7" לשליטה על מקגוון תפריטים. אני משווה אותו להתחכמויות שיצרנים עושים היום בלוחות מחוונים, ופתאום כל-כך פשוט נראה כל-כך נכון.

במרכז הדשבורד ניצב בגאון צג מולטימדיה בגודל 12.3" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד לזכות הקשקאי פקדים פיזיים לבקרת האקלים, שימושיים ואינטואיטיביים ללא צורך בנבירה בתפריטים מסובכים במולטימדיה. קונסולה רחבה יחסית מפרידה בין הנהג לנוסע, ובה ידית הילוכים, מתג למעצור היד ובורר מצבי נהיגה (אקו, נורמל וספורט).

מושב הנהג מצוין, לא פחות, נוח מאוד, רך בנגיעה ראשונה, ואוחז טוב בהמשך. המושב כמובן מתכוונן ויחד עם כיוון ההגה לעומק ולגובה כל אחד יכול להתאים לעצמו את תנוחת הנהיגה הנוחה לו. מאחור המרווח בסדר, לא יותר מזה, וכאן 'משלמים' על בסיס הגלגלים הצנוע משהו באורך של 2.665 מטר. עם זאת, שלושה ילדים יסתדרו ללא קושי, לעומתם שלושה מבוגרים במושב האחורי עלול לייצר אינטימיות יתר לא רצויה. תא המטען שימושי בנפח 504 ליטר, ומכיל בתוכו הפתעה – גלגל רזרבי, אביזר נהדר ומופלא חלף ערכות ניפוח שכל-כך פופולריות היום. 

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר המפיק 156 כ"ס ו – 27.5 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה CVT. נתון התאוצה מ-0 ל – 100 קמ"ש עומד על 9.2 שניות, והמהירות המירבית 199 קמ"ש.

בנסיעה מתגלה הקשקאי רכב מאוד מאוד נוח, והוא מייד הזכיר לי את ההפתעה שהיתה לי עם הדור הקודם של הקשקאי שגם בו ציפיתי למשהו אחר והופתעתי מאוד לטובה מנוחות הנסיעה. מושב הנהג המצוין תורם גם הוא לנוחות, וכך גם הדופן הרחבה של הצמיגים עליה כתבתי בפתיחה. ככל שנרצה רכב קשיח יותר, גם הצמיגים יהיו עם דופן צרה. דופן צרה מסייעת לקשיחות המתלים, ולחדות ההיגוי, אבל ברכב משפחתי שווה לכל נפש, אין סיבה להיגרר לאופנת הצמיגים בעלי החתך הנמוך. זה אולי יפה באולם התצוגה ובברושור, אבל מעניש בנוחות נסיעה.

המנוע חזק ומגיב היטב, גם כאן על גבול ההפתעה, ונדרש מעט הסתגלות ללחיצה עדינה על דוושת התאוצה על מנת להימנע מזינוקים חזקים מדי. אחרי שמתרגלים נהנים מרכב זריז למדי (יחסית לקרוסאובר בסגמנט שלו, שלא יגיעו עכשיו כמה חובבי אלפין A310 ויגידו שהאלפין שלהם יותר זריזה), כאשר מה שמונע ממנו להיות זריז הרבה יותר היא תיבת ההילוכים שלוקח לה הרבה זמן להעביר את המומנט לגלגים. בנהיגה רגילה בורר ההילוכים נמצא קבוע על נורמל או ספורט, כי מצב אקו הופך אותו לעצל מאוד.

הקשקאי נוח מאוד גם במהירויות גבוהות למדי וגם בנסיעה עירונית, וניכר כי ניסאן כיילו את מתלי הרכב היטב. הפער מוחשי מאוד כאשר עוברים לקשקאי מהקרוסאוברים החשמליים הסיניים, שמשקיעים מאוד בטכנולוגיה, ושמים פחות דגש על מתלים, שלדה והיגוי. הקשקאי מתמודד היטב עם מהמורות בכביש הן במהירויות הגבוהות והן בנמוכות, ונהנה מאחיזת כביש גבוהה ונוסך הרבה בטחון בלב הנהג.

עוד לזכות הקשקאי הן מערכות הבטיחות המקוריות. בכל כלי הרכב אותם אני בוחן הדבר הראשון אני מנתק את מערכות הבטיחות שמתערבות באופן אגרסיבי בהיגוי. בקשקאי המערכות פועלות אבל באופן מינורי וברקע, ובמהלך ימי הבחינה השארתי לראשונה את המערכות פועלות לאורך כל המבחן.

צריכת הדלק של הקשקאי היא עוד נקודת זכות. הקשקאי מצוייד במערכת היברידית קלה, ונתון צריכת הדלק הרשמי עומד ל 15.6 ק"מ לליטר בתקן WLTP. נהיגה חסכונית מאוד עם הקשקאי הניבה צריכה של 19.6 ק"מ לליטר, ונהיגה אגרסיבית מאוד הניבה כ 11.5 ק"מ לליטר. האמת היא שאתם לא תנהגו בקשקאי לא כך, ולא כך, ולכן יש לצפות לסביבות ה 15 ק"מ בחיים האמיתיים. רק תדעו שאם תנהגו בו באופן מתון וחסכוני, תחסכו לא מעט דלק.

בתחום הבטיחות הקשקאי מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקוריות, כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי סטייה מנתיב,  בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בדגמים שאינם דגם האסנטה יש גם מערכת לשמירה על מרכז נתיב, זחילה בפקקים ובקרת שיוט אדפטיבית מסתגלת. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap  קיבל הקשקאי ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

הקשקאי משווק בארבע רמות גימור, רכב המבחן 'אסנטה' עולה 179.0 אש"ח, 'אסנטה טק' עולה 187.0 אש"ח, 'טקנה' עולה 200.0 אש"ח, ו 'טקנה TT' (צבע גג שונה) עולה 204 אש"ח.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן