טויוטה Rav4 פלאג אין הייבריד
הגירסה הנטענת של הראב 4 המוצלח

הראב 4 בגירסת PHEV הכי יעיל וחסכוני שהיה מעולם, ומאיץ מעמידה ל 100 קמ"ש בשש שניות קצרות מאוד.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

את הטויוטה  ראב4 ההיברידית בחנתי באוקטובר 2019, ובלי לחזור לאותה הכתבה אני זוכר שזו היתה אחת המכוניות שאמרתי לעצמי 'כזו אני רוצה'. אתם מוזמנים להיזכר בתולדות הראב, שפורטו באריכות ממש ממש כאן.

למעלה משנתיים אחרי, ואני בחניון של מגדל טויוטה, מקבל את המפתחות של ראב 4 אחר, בשמו המלא Rav4 PHEV. ה PHEV כאן מכיוון שזו גירסת פלאג אין הייבריד, כלומר ראב 4 עם סוללה מוגדלת, היכול לנסוע רק על החשמל כמה עשרות ק"מ, וכשהסוללה מתרוקנת הוא הופך להיברידי.

לא אחזור על התיאור החיצוני, תאמינו לי שהם 'אותו הדבר' אבל בהינתן שה PHEV הוא הגירסה הבכירה, יהיו בו עוד קצת אביזרים, ובעיקר עוד פתח 'תדלוק' על כנף ימין לטובת טעינת הסוללה.

הנתונים הטכניים של הראב4 הזה מאוד שונים,

ראשית הסוללה, כאן בקיבולת של 18.1Kwh האמורה להספיק רשמית לכ 75 ק"מ. מנוע הבנזין כאן בנפח 2.5 ליטר ומספק 185 כ"ס ו 23.1 קג"מ. לראב 4 הזה גם שני מנועים חשמליים המספקים 180 כ"ס ו 27.5 קג"מ. ביחד כל הטוב הזה מניע את הראב באמצעות  306 כ"ס מרשימים. הראב הזה, הכבד מכל הרבנים שאני מכיר, שוקל 1930 ק"ג, אבל יודע לזנק בנחישות ועל אף משקלו מאיץ מעמידה ל 100 קמ"ש בשש שניות בלבד. זה מצחיק כמה שזה לא הגיוני שרכב במשקל הזה מאיץ ככה. למעשה בכל רגע נתון, לחיצה נמרצת על דוושת התאוצה תזניק את הרכב קדימה בנחישות.

ההנעה אגב, 4X4 קבועה.

בתוך הראב, סביבת הנהג דומה לכל הראב-ים האחרים, מאוד אינטאיטיבית, עם מסך 9" קטן יחסית במרכז הדשבורד, וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי. מושב הנהג חשמלי, ולמרות כיוונונים רבים לא ממש הצלחתי למצוא תנוחת נהיגה שתהיה לי נוח. אחרי יומיים כבר התרגלתי. למרות מפרט איבזור נדיב למדי, משהו בפלאג אין הזה מרגיש לי קצת צנוע מדי. רכב שעולה כמה שקלים פחות מ 260,000 ₪ והוא ללא סאן רוף? ללא גג פנורמי?

התנעת הרכב כשהוא עם סוללה מלאה, היא בדיוק כמו  עם רכב חשמלי. הנסיעה חרישית למדי, ולרשות הנהג עומד כל הטוב שמציע המומנט הנדיב של הרכב. הטווח החשמלי המוצהר עומד על 75 ק"מ. דיווחים שונים טענו לטווח חשמלי שהגיע גם ל 80 ק"מ. הנסיון שלי עם הרכב במשך 48 שעות, כשהוא נטען בעמדה ביתית ומתחיל כל בוקר נסיעה כשהוא טעון במלואו הוא שהטווח הריאלי יהיה 55 ק"מ, אולי תגרדו את ה 60 ק"מ, ולא מעבר. זה עדיין מכובד ונאה לכל שימוש מקומי וכנראה מספיק למרבית האנשים לעבודה וחזרה, כלומר מרבית האנשים שיכולים להרשות לעצמם לרכוש את הראב 4 פלאג אין.

בנסיעה שגרתית הראב 4 פלאג אין מספק נוחות גבוהה ליושביו, כולל הנהג. הוא מעט מתנדנד על מתליו בעיקר בגלל תוספת המשקל המכובדת. מעבר מכשולים או סתם מהמורות בדרך נעשים בלי הרבה דרמות, והוא נוח למדי גם בנסיעות עירוניות וגם כשעולים על הכביש המהיר.

כאשר הרכב בנסיעה במצב EV הוא אכן שקט למדי, אולם כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה תחת עומס, שומעים אותו אולי לא רעש ממש, אבל בהשוואה לחרישיות של הנסיעה באמצעות החשמל הוא נשמע. עם זאת, בנסיעה רגועה ושלווה, גם מנוע הבנזין שליו ורגוע, והאינדיקציה הטובה ביותר לזה שהוא עובד היא דרך מסך המידע המציג את ניצול האנרגיה של הרכב.

הראב4 פלאג אין יכול לשייט במהירויות גבוהות למדי, ולא הרבה כלי רכב יעקפו אתכם על כביש 6. המהירות המירבית 180 קמ"ש, ואל תכעסו, לא ניסיתי לאמת אותה במציאות. איכשהו  הראב 4 הזה מרגיש יותר נינוח במקום השקט והשליו, החשמלי.

לראב 4 פלאג אין יש גם מצב Trail האמור לשפר את תגובות הרכב בשטח, אבל אם מישהו מכם חושב שזה תחליף לנדקרוזר – אז לא. עם מרווח גחון של 19 ס"מ, פגושים יפים ומעוצבים, משקל של שני טון, וצמיגים במידה של  235/55/19 יש לכם רכב שיגיע הרבה יותר רחוק ממה שאתם מדמיינים אבל אל תתבלבלו לרגע, הראב הזה יעדיף בכל רגע נתון להיות על אספלט.

בהיבטי בטיחות הראב 4 פלאג אין נהנה מרמת בטיחות מקסימלית – 8 בהתאם לקריטריונים של משרד התחבורה. המשמעות היא שהרכב הזה בנוסף על היותו חסכוני ביותר גם מצויד בכל מערכות הבטיחות המקוריות וזה בהחלט ראוי לשבח.

הראב 4 פלאג אין לא נבדק במבחן צריכת דלק של car-pad. זה פשוט מיותר לתפור עשרות ק"מ רק באמצעות חשמל שהטענתי בבית, כדי לראות מה צריכת הדלק שלו, ואם אתם עכשיו חושבים בלב (או צועקים בשרותים)  "מה הוא מתחכם, שיצא לנסיעה כשהסוללה ריקה וחזור לדווח, העצלן הזה", אז זה בדיוק עיוות לצד השני, שהרי בכל רגע נתון עדיף לנסוע באמצעות הסוללה, ואם היא נגמרת אתם עדיין עם רכב היברידי.

בסיכום יומיים של נסיעה, מצאתי אותו רכב ראוי מאוד, נעים מאוד לשימוש וחסכוני ביותר. סה"כ הייתי מאמץ אותו לביתי, אלמלא דור החשמליות החדשות המובילות כבר מתדפקות על דלתותינו. אם הוא מתאים לכם, ואם מצויים בכיסכם 260.0 אש"ח ותחליטו לבחור בו – לא תצטערו.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן