
המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
את ה BYD Seal U בחנתי לא מזמן, ועל אף הביקורת שהיתה לי על הרכב, דעתי היא שמדובר ב BYD הכי טובה המשווקת בישראל. כן. יותר מה – Atto3 שהיא הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנים 2023 ו 2024.
הסיבות לכך היו בעיקר תא הנוסעים שהיה מרווח משמעותית, והרבה יותר נעים למראה, וכן הטווח שהיה מעט יותר גדול.
לאחרונה הושקה גירסה מעניינת מאוד של ה Seal U – גירסת פלאג אין הייבריד מתקדמת הנקראת Seal U DM-i, ומשלבת סוללה בקיבולת של 18.3Kwh יחד עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המשמש לרוב כגנרטור המטעין את הרכב, ויכול גם להתחבר לגלגלים הקדמיים ולהיות חלק ממערכת ההנעה של הרכב.
העיצוב החיצוני של ה Seal U נותר ללא שינוי, כלומר רכב נאה למדי וגדול. אישית אהבתי מאוד את חלקו האחורי שהזכיר לי משהו מב.מ.וו ו-AUDI .
גם פנים הרכב נותר ללא שינוי, מה שאומר צבעים כהים יחסית ובעיקר ללא העיצוב המצועצע של ה Atto3. האיבזור נותר נדיב מאוד עם ריפודי עור טבעוני כהים ונוחים, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואיוורור, תאורת אוויר, גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, חישוקי 19", אפשרות ל V2L (כלומר להוציא חשמל החוצה מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים), בקרת אקלים ופתחי מיזוג אחוריים, שפע של שקעי טעינה ברכב גם מקדימה וגם מאחורה, בנוסף לשני שמטחי טעינה אלחוטיים שמנעו מריבות בין בעל לאישתו שיוצאת מהבית עם סלולרי שמתחנן לטיפת חשמל, לוח מחוונים בגודל 12.3" (שימו לב לא התבלבל בין חיווי צריכת החשמל לחיווי המהירות), מסך מולטימדיה בגודל 15.6" (לטעמי גדול מדי), וזו רק רשימה חלקית.
כמו כל Seal U גם הפלאג אין נהנית מבסיס גלגלים של 2.765 מטר, ועם רצפה שטוחה מספקת מרווח פנימי מעולה ליושבים מאחור.
רכב המבחן ברמת גימור Boost מצוייד במנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומנוע בנזין (ללא טורבו) בנפח 1.5 ליטר המפיק 98 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס, והמומנט על 30.6 קג"מ. בהיצע של BYD יש גם את רמת הגימור דיזיין, שמשלבת שני מנועים חשמליים ועוד מנוע טורבו בנזין להספק כולל של 324 כ"ס ומומנט של 55.1 קג"מ
הנתונים הרשמיים של ה Seal U מצביעים על טווח חשמלי של 80 ק"מ, ובנוסף טווח בסיוע מנוע הבנזין של עוד 1000 ק"מ.
בנהיגה ה Seal U DM-i מרגישה מאוד דומה ל Seal החשמלית, כלומר מתלים רכים יחסית, שעושים עבודה טובה בכבישים בינעירוניים. בעיר לרוב עבודת המתלים טובה, אבל שיבושים בכביש כמו גם פסי האטה, מחייבים האטה אם לא רוצים לקבל חבטה בעיקר מהמתלים האחוריים. על אף האמור, יש להכניס את הביקורת הזו לפרופורציות הנכונות. לא מדובר בשום דבר משמעותי או משהו שימנע ממני מלהמליץ לכם על הרכב.
הסיפור הגדול של ה Seal U DM-i הוא צריכת הדלק, וזה גם הסיפור שקשה מאוד לחשב. רשמית הרכב עם טווח חשמלי של 80 ק"מ. בפועל אתם תתחילו לנסוע על חשמל, אבל בשלב מסויים, אחרי כמה עשרות ק"מ לא גדול, הרכב יפעיל את מנוע הבנזין על מנת להטעין את הסוללה. זה יקרה כאשר הסוללה תגיע לסביבות ה 25% טעינה. אם לא תעשו דבר הרכב ימשיך לנסוע כך עד שתגלו שהסוללה שלכם כבר טעונה ב 70%, אבל הרכב ממשיך להטעין. אז אתם תעבירו ידנית את הרכב למצב חשמלי מלא (יש מתג לבחירת מצבים) ושוב תסעו רק על חשמל. כאשר יצאתם עם מיכל דלק מלא וסוללה טעונה במלואה, החיווי שאתם תקבלו יהיה של 100% סוללה ו 1000 ק"מ על דלק.
בנסיעה של כ 310 ק"מ, היה שלב בו חיווי הטווח על הבנזין הראה עד 744 ק"מ, כלומר עברו 246 ק"מ (התחלתי ב 990 ק"מ) ואז העברתי את הרכב למצב חשמלי, ושוב הפלגנו על גבי החשמל לאורך עשרות ק"מ, ולא במהירות נמוכה. כדי להבין את צריכת הדלק, נכנסתי לתחנת דלק ומילאתי את המיכל ב 18.6 ליטר בדיוק, כלומר צריכה ריאלית של 16.7 ק"מ לליטר, במציאות, לא מחושב.
אם תשאלו אותי מה צריכת הדלק בפועל, אני באמת לא יודע לחשב. אני כן יודע לומר בוודאות שיש ב Seal U DM-i ( ובכל רכבי הפלאג אין הייבריד המתקדמים) משהו שמקנה שלוות טווח (ההפך מחרדת טווח). נסענו 310 ק"מ, ועדיין היה לנו מעל 700 ק"מ טווח על מיכל הדלק.
אם הנסועה היומית שלהם היא כמה עשרות ק"מ, אתם תעברו חודשים ארוכים בין כניסות לתחנת דלק. אם אתם צריכים לנוסע רחוק, תניעו וסעו. ללא שום צורך להתחשב בעמדות טעינה או טווחים. בזה יש ל Seal U DM-i יתרון גדול על פני החשמליות.
בתחום הבטיחות ה Seal U DM-i מקבל ציון איבזור בטיחות 6 (עדכני ל 2025) וכמובן חמישה כוכבים מקסימליים במבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap.
ה Seal U DM-i משווקת בשתי רמות גימור, בוסט (רכב המבחן) במחיר של 210.0 אש"ח, ודיזיין במחיר של 235.0 אש"ח.
תחרות – התחרות הגדולה של ה Seal U DM-I מגיעה לדעתי דווקא מאחותה התאומה החשמלית המלאה. בפער של כ 20.0 אש"ח מקבלים את אאותו הרכב אבל עם הנעה חשמלית מלאה. האם אותה 'שלוות טווח' שווה לכם כ 20.0 אש"ח, זה כבר עניין אינדיבידואלי.
במחיר של רמת הגימור דיזיין התחרות הופכת להיות אגרסיבית מאוד מול הטובות שבמכוניות כמו טסלה מודל Y או איוניק 5, ובוודאי גם מכל התחרות מהמזרח כמו אקספנג G6 שמחירן מתחיל באיזור ה – 200.0 אש"ח, סרס 5 המעודכנת, צ'נגן דיפל 07 ועוד רבות וראויות.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב