
המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
יש מכוניות שעם ההשקה שלהן ברור שהן יהיו להיט. אתה רק שואל את עצמך אם זה מוצדק או לא. אם תהיה כאן חוכמת המונים או תופעת עדר. הדוגמה המושלמת לזה היא הצ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד שהושקה בפברואר האחרון. שתי סיבות לכך שהיה ברור שהרכב יהיה להיט – הוא עם שבעה מקומות ויש לו הנעה מתקדמת שמאפשרת בשימוש נכון חסכון גדול בהוצאות דלק, דבר שאין לאף אחד מהמתחרים שלו. עכשיו נשאר לראות אם הוא גם רכב טוב לכשעצמו ולא רק עסקה נכונה, ולמי מביניכם שאין סבלנות לקרוא עד הסוף אקדים ואומר – בהחלט כן. רכב טוב מאוד.
אז הטיגו 8 PHEV לקח את העיצוב של הטיגו 8 בנזין כמה צעדים קדימה ועידן אותו מאוד. הרבה פחות 'גלינג-גלינג', יותר עיצוב מתקדם בעיקר ביחידות התאורה. פנים הרכב עבר שדרוג משמעותי עם חומרים נאים מאוד למראה, ונעימים למגע. שוב, צ'רי זנחה את הגימיקים הזולים לטובת עיצוב בוגר יותר וראוי יותר.
הצד המעניין בטיגו 8 PHEV הוא הצד הטכני. לצ'רי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. בנוסף יש מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. הנתון המשולב הוא הספק של 347 כ"ס ומומנט של 52.5 קג"מ, ואם זה נשמע לכם מוכר, זו אותה מערכת הנעה שפגשנו בצ'רי אריזו 8 המשפחתית.
לטיגו 8 סוללה בקיבולת 18.3Kwh האמורה לספק טווח נסיעה חשמלי של 90 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 40Kw.
המימדים של הטיגו 8 PHEV גדולים אבל לא גדולים מדי. האורך הכולל 4.725 מטר, הרוחב 1.86 מטר ובסיס הגלגלים 2.71 מטר. על אף בסיס הגלגלים המצומצם משהו (יחסית) הטיגו 8 מרווח למדי, לרבות מקום ראוי גם במושבים 6+7. זה לא שהייתי רוצה לשבת לשבת שם בנסיעה לאילת, אבל ללא ספק צעירים ומתבגרים יהנו מהחופש והריחוק שהמושב הזה מאפשר מההורים שיושבים קדימה.
אני אוסף את הטיגו 8 PHEV מפריסבי בשורק כשהוא עם מיכל דלק מלא, וסוללה טעונה במלואה. מעבר לעולמות הנוחות, ביצועים, שימושיות, ברכבי פלאג אין יש את עולם צריכת הדלק, ואיך באמת ניתן למדוד אותה. ברור שלנסיעות יומיומיות אם נטעין את הרכב כל הזמן (וכמו שצריך לעשות אם יש לכם רכב פלאג אין ואתם רוצים למקסם את החסכון בהוצאות), צריכת הדלק תהיה אפסית. האפשרות השניה היא לקחת את הרכב לנסיעה ארוכה מאוד, נניח אילת וחזרה, ואז למדוד צריכת דלק. זה כמובן מחייב יום שלם שלא תמיד ניתן להקדיש. ויש באמצע, וזה בדיוק מה שעשיתי. דבר ראשון נסיעה ארוכה לגמור את הסוללה, ואז להקפיד לא להטעין, ולהשתמש ברכב שימוש יומיומי רגיל ולמדוד צריכה. נגיע לזה.
בנסיעה הטיגו 8 PHEV מביא עימו משהו יותר נינוח ובוגר מהדגם הקודם עם מנוע הבנזין. יכול להיות שתוספת המשקל של הסוללה, יחד עם כיול נכון יותר של המתלים, ובשילוב המנוע החשמלי יוצרים את אותה תחושה נינוחה ונעימה. הרכב נעים מאוד לנסיעה, המתלים אמנם מכויילים לצד הרך, אבל עושים עבודה מצויינת כל עוד לא דוחקים את הרכב למקומות שהוא לא יועד להם. במילים פשוטות – מצוין לשימוש יומיומי. גם בכביש מהיר, על אף הרכות היחסית של המתלים התחושה היא נעימה ונוחה, ומתאימה כמו כפפה ליד לדרישות של 99.8% מרוכשי רכבי שבעה מקומות.
צריכת הדלק של הטיגו 8 PHEV מצויינת כצפוי. מערכת ההנעה של צ'רי משאירה רזרבות חשמל, ומנהלת את האנרגיה בצורה יעילה מאוד, כך שבכל רגע שניתן מנוע הבנזין מטעין את הסוללה על מנת שבתורה היא תוכל להניע את הרכב, וכך מתקבלת צריכת דלק משולבת שהיא יותר טובה מזו של משפחתיות היברידיות נפוצות, ועוד ברכב עם שבעה מקומות. מהרגע שנגמר החשמל בסוללה, ולאורך יומיים של מבחן, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ – 22 ק"מ לליטר מרשימים מאוד, וגם אם יש כאן זיוף מובנה של מחשב הרכב, אפילו ב 10% עדיין מדובר בצריכה פנומנלית לרכב בגודל הזה, עם שבעה מקומות.
אבל לא הכל מושלם בממלכת הטיגו 8 PHEV ואני כמובן מתכוון לממשק המשתמש של צ'רי, שמסוגל להוציא גם את האדם השלב ביותר מדעתו. רוצה לבטל תיקון סטיה מנתיב, תתחיל לחפש בתפריטים. רוצה לבטל ניטור מצב נהג, גם. רוצה להגדיר איחזור אנרגיה גבוה, בהצלחה עם התפריטים. רוצה לבטל קריאת תמרורים? בקיצור, הבנתם. נדמה שהסינים מעסיקים מעצבי מערכות שמעולם לא נהגו ברכב, והם בצידם יודעים לספק המון המון אופציות, ושהנהג יבחר מה הוא רוצה לעשות. איך אמרה מירי "דודו, זה לא טוב". זו הביקורת הכי משמעותית שיש לי על הרכב.
בתחום הבטיחות מצוייג הטיגו 8 PHEV במרבית מערכות הבטיחות המתקדמות ובהתאם מקבל ציון 7 עבור איבזור בטיחות. הטיגו 8 PHEV לא נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אבל כן נבחן במקבילו האוסטרלי ה ANCAP בגירסת הבנזין בשנת 2023, וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות מרשימים.
זה הזמן לחזור לפסקת הפתיחה בה ציינתי כי ללא ספק יש כאן להיט מכירות. הטיגו 8 PHEV מספק גם שבעה מקומות, כשאלו האחוריים ראויים, גם מאפשר צריכת דלק סופר חסכונית, ועוד אם יקפידו להטעין אותו האירוע שנקרא 'תדלוק' יהפוך להיות רבעוני. הטיגו 8 PHEV משווק בשתי רמות גימור, נובל במחיר של 200.0 אש"ח ואולטימייט במחיר של 210.0 אש"ח. אבל זה לא כל ההסבר למה תראו השנה המון טיגו 8 PHEV על הכבישים. לציי רכב שהיו צריכים עד היום להסתפק ברכבי 7 מקומות יקרים משמעותית או צרכני דלק 'צמאים', הטיגו 8 PHEV מספק פתרון מושלם. גדול, מרווח, מאובזר, חסכוני, ובמחיר מתקבל על הדעת.
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב