יונדאי טוסון החדש
הג'יפון החדש של יונדאי, בגירסת ציי רכב

אחרי המבחן לטוסון טורבו החדש, סיקרן אותי הטוסון הבסיסי המיועד לציי רכב עם מנוע 2.0 ליטר. אז בסיסי הוא לא, ההבדלים בין המנועים מורגשים.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

שבועיים אחרי שהחזרתי את הטוסון 1.6 טורבו, אספתי את הטוסון 2.0 פרימיום המיועד לציי רכב, ללמוד על ההבדלים. אם אתם לא מאמינים אתם מזומנים להתסכל בתמונות המעטות שצילמתי את הטוסון הבסיסי. תראו שזה לא אותו מספר רישוי.

חוסך לכם הרבה מלל, ומגיע ללב העניין – המנוע ותיבת ההילוכים.

בעוד שהטוסון טורבו התברך במנוע עם 180 כ"ס ומומנט בריא של 27.0 קג"מ בטווח סל"ד של החל מ 1500 סל"ד ועד 4500 סל"ד, הטוסון הבסיסי בורך במנוע 2.0 ליטר, עם 155 כ"ס מספקים, אבל עם פחות מ 20 קג"מ, 19.6 קג"מ ליתר דיוק.

תיבת ההילוכים בגירסת ה 2.0 ליטר היא פלנטרית רגילה בעלת שישה הילוכים, לעומת תיבה רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים בגירסת ה 1.6 טורבו.

הטוסון 2.0 ליטר גם יותר כבד מאחיו הביריון ב 38 ק"ג – 1467 ק"ג בהשוואה ל 1429 ק"ג.

ההבדלים מוחשיים. בעוד שהטוסון המטורבת שעט קדימה בכל רגע נתון, לטוסון 2.0 ליטר חסר את אותו הדחף / מחץ שאתה רוצה לקבל עם הלחיצה על הדוושה, וזהו אותו מומנט שחסר לו.

אל תתבלבלו לרגע, תוכלו לשייט עם הטוסון 2.0 ליטר גם ב 150 קמ"ש ללא מאמץ, אבל כשתרצו להאיץ או לעקוף, תצטרכו להיערך לכך מבעוד מועד. עדיין תהיו יותר מהירים מחלק גדול מהתנועה, אבל אם תנסו להיות יותר מהירים מטוסון 1.6 טורבו – לא תוכלו.

הבדל נוסף אותו תוכלו לראות, זה לוח המחוונים. בעוד שבטוסון טורבו יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", באחיו הבסיסי תמצאו לו מחוונים רגיל, עם חיווי למהירות מצד שמאל, ומד סלד מימין. מד הסל"ד עולה 'הפוך' כלומר מימין לשמאל. עוד ביקורת קטנה על לוח המחוונים – השנתות שלמד המהירות עולות מ 120 ל 150 ומשם ל 180, בקפיצות של 30 קמ"ש. אתם נוסעים 'קצת' יותר מ 120, ולא באמת ברור לכם באיזה מהירות אתם נוסעים, דווקא באותן מהירויות בהן הסכנה לפגוש את שוטרי משטרת התנועה היא גבוהה.

צריכת הדלק של הטוסון 2.0 ליטר עמדה לאורך יומיים של המבחן, בלי טיפת רחמים, על  11 ק"מ לליטר. נסיון לנהיגה סופר חסכונית סחט מהטוסון לא פחות מ 18.5 ק"מ לליטר.

הטוסון 2.0 פרימיום, אפילו בגירסתו הבסיסית נשאר רכב נוח ומרווח, נעים מאוד לשהות, עם מזגן חזק, כולל מזגן אחורי שימושי ונעים. מהבחינה הזו הוא בהחלט מושך את הקטגוריה כולה למעלה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן