
המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
לנוכח התחרות המתגברת, שלא לומר צונאמי של דגמים מתקדמים טכנולוגית ובמחירים אטרקטיביים, כלמוביל יבואנית דגמי יונדאי לישראל עשתה את המתבקש והחלה בייבוא היונדאי טוסון LONG הייבריד. גם גדול יותר לרבות מרווח פנימי מצוין, וגם חסכוני יותר.
תעודת חובה:
קטגוריה: קרוסאובר – C-SUV
מימדים (מטר): אורך 4.64 /רוחב 1.865 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.755
מספר מושבים: חמישה
הנעה: טורבו בנזין היברידי, כפולה
הספק ומומנט: משולב 230 כ"ס / 37.4 קג"מ
צריכת דלק: 14.9 ק"מ לליטר, יצרן
בטיחות: ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap (לגירסה הרגילה)
מחיר: החל מ 200.0 אש"ח ועד 249.0 אש"ח
על העיצוב החיצוני של הטוסון אין באמת הרבה מה להרחיב, מדובר במכונית שנמכרת באלפי יחידות מדי שנה. ולמרות זאת, כשמסתכלים עליה מזוית כלשהי, או ממש מהצד, משהו נראה 'אחר'. נראה טוסון על סטרואידים, אבל אם לא יודעים שזו הגירסה הארוכה, מאוד קשה לשים את האצבע על ההבדלים. אז כן, הוא גם ארוך יותר אבל גם גבוה יותר, ומרווח הגחון שלו נראה מוכן לשטח.
העיצוב הפנימי הוא כמקובל ביונדאי בשנים האחרונות עם שני מסכי "12.3 – אחד כלוח מחוונים לנהג, והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בורר ההילוכים נמצא מאחורי ההגה בצד ימין כמו בהרבה מדגמי יונדאי החדשים, ובנוסף מצויידת הטוסון ההיברידית גם במנופים לארבעה מצבי רגנרציה בין 0 למצת שהוא כמעט נהיגה בדוושה אחת. משהתפנתה הקונסולה בין הנהג לנוסע בהעדר ידית הילוכים הרכיבו ביונדאי קונסולה צפה, בדומה לזו שבאיוניק 5, לרבות משטח הטענה אלחוטי לסלולרי. עוד ראוי מאוד לציון הוא פאנל מתגים פיזיים למיזוג. לא עוד חיפוש בתפריטים אלא ממש פאנל שממתין לפקודתכם בכל רגע נתון.
המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, ונוחים מאוד לטעמי. כשעוברים למושב האחורי מבינים את הסיפור כולו. המרווח מאחור מצוין, הודות לגידול של 7.5 ס"מ בבסיס הגלגלים. משענת המושב ניתנת להטיה לנוחות מירבית. תא המטען גדול עם נפח הטענה של 610 ליטר מכובדים.
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. המנוע החשמלי מוסיף עוד 64 כ"ס, וההספק המשולב מפיק 230 כ"ס ו – 37.4 קג"מ. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים. ההנעה של הטוסון הזה כפולה, ולמרות מרווח גחון של 21 ס"מ, הוא אינו רכב שטח. מצד שני, הטיפוס על מדרכות מעולם לא היה כל-כך קל ובטוח.
עם תחילת הנסיעה שולף הטוסון הייבריד לונג קלף חזק בצורת נוחות נסיעה מפתיעה. הטוסון כבר הרבה שנים הוא אחד מהטובים בקטגורית הקרוסאוברים C-Suv לרבות בסעיפי נוחות נסיעה, אבל הדגם ההיברידי מוגדל לוקח את זה עוד כמה צעדים קדימה. המתלים עושים עבודה מצוינת, המשקל של הרכב מרגיש נכון. הישיבה גבוהה, ואני לא זוכר קרוסאובר בו ישבתי כל-כך גבוה. ההיגוי מעט גמלוני, אבל מצד שני מדובר ברכב גבוה, וזה לא רק שהוא גבוה בכללי, הוא גם 'רחוק' מהאספלט ברמה של רכב שטח, זה בהחלט מורגש. נסיעה מהירה וארוכה למעלות תרשיחא דרך כביש שש עוברת במהירות ובקלילות, לרבות בכבישים המתפתלים שמחברים בין כרמיאל למעלות.
את החזרה אנחנו עושים דרך עוקף קריות, מנהרות כרמל וכביש החוף, והטוסון מוכיח שזה פשוט הטוסון מאז ומעולם. באמת רכב נהדר.
הטוסון מצויד כאמור במנוע בהספק 230 כ"ס ומומנט של 37.4 קג"מ, והתחושה היא שיש שני טוסונים באחד. נהיגה רגועה עד נורמטיבית והטוסון מרגיש כמו קרוסאובר רגיל. לחיצה נחושה על הדוושה ולוקח לו שבריר שניה לשאול את הנהג 'אתה באמת מתכוון לזה?' ואז לשחרר את כל הכח לכביש דרך ארבעת הגלגלים, ולצבור מהירות באופן מרשים. במצב 'ספורט' התגובות מתחדדות והרכב לא ממהר להעלות הילוך אלא שומר את המנוע בסל"ד גבוה יחסית, מוכן למשימה הבאה.
צריכת הדלק הרשמית של הטוסון עומדת על 14.9 ק"מ לליטר, ואנחנו מופעים לגלות שאת הדרך שאנחנו עשינו, בלי 'לרחם' על הרכב או לנסות לחסוך בדלק, ולאחר 311 ק"מ, מחשב הדרך מראה 15.3 ק"מ לליטר. אני משער כי במציאות הצריכה בפועל 'במשאבה' תהיה גבוה יותר בכ – 10% כלומר סביבות 14 ק"מ לליטר. עדיין נתון מצוין ביחס לאיך שנהגתי ברכב. 'סיבוב' של כ – 70 ק"מ בנהיגה רגועה ומתונה הניב צריכה במחשב הרכב של 19.8 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות מצוייד הטוסון כמעט בכל אביזר בטיחות אקטיבית מודרני, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד ועוד. בהתאם, ציון אבזור הבטיחות עומד על 7, ואילו במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה הגירסה הקרה של הטוסון 5 כוכבי בטיחות כאשר נבחנה.
הטוסון הייבריד LONG משווק בארבע רמות גימור, החל ב PURE שמחירה 200.0 אש"ח, Executive במחיר של 213.0 אש"ח, Ultimate במחיר של 230.0 אש"ח, ו – Excellence במחיר של 249.0 אש"ח.
הטוסון לונג הייבריד מוצא את עצמו בתחרות שהוא לא הכיר בעבר. בעבר התחרות היתה בעיקר מצד האח החורג, החולק פלטפורמה, מימדים, והנעה, הקיה ספורטאז' שמשווק בגירסאות היברידיות 'רגילות' במחירים של 195.0 או 207.0 אש"ח, וגירסאות LONG במחיר של 198.0 אש"ח ו 208.0 אש"ח. עתה מצטרפים לתחרות גם דגמי פלאג אין הייבריד סיניים כמו ה BYD SEAL U DM-i שמביא עימו בסיס גלגלים דומה, אבל בונוס של מערכת פלאג אין יעילה וחסכונית במחיר שבין 200.0 אש"ח ל 235.0 אש"ח, וכמוהו גם הצ'רי טיגו 8 פלאג אין שאמנם בסיס הגלגלים שלו קטן בחמישה ס"מ, אבל בונוס של עוד שני מושבים, במחיר של 190.0 אש"ח או 200.0 אש"ח או 210.0 אש"ח.
הפוסטים הנצפים ביותר

0|
0|
0|רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כדי לספק חוויית משתמש מיטבית, אנו משתמשים בטכנולוגיות כמו קובצי Cookie כדי לאחסן ו/או לגשת למידע על מאפייני הגלישה. הסכמה לטכנולוגיות אלו תאפשר לנו לעבד נתונים כגון התנהגות גלישה או מדדים ייחודיים באתר זה. אי הסכמה או ביטול הסכמה עלולים להשפיע לרעה על תכונות ותפקודים מסוימים של האתר.
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב