היונדאי ווניו VENUE הוא סוג של קרוסאובר קטן וחביב. לקח לי לא מעט זמן למקם אותו מבחינת הסגמנט בו הוא מתחרה. בסופו של דבר הוא ממוצב מתחת ליונדאי קונה, שבעצמה ממוצבת מתחת לטוסון. גם המחיר שלו רומז על תחרות בגירסת הג'יפונים הקטנים דוגמת קיה סטוניק או סיאט ארונה, אבל הוא קטן מהם במידה.
הווניו הוא רכב חדש לחלוטין שהוצג לראשונה באמצע 2019, ומהר מאוד 'עלה' לארץ.
הווניו הוא רכב שלא דומה לאף רכב אחר. הצללית שלו רבועה, הוא ניצב זקוף ונראה קטן מהמקובל בקטגוריה. בחזית תמצאו גריל טרפזי גדול וניצב, משני צדיו יחידות תאורה מפוצלות. תאורת DRL צרות ומאורכות צמודות למכסה המנוע, ובאמצע גובה הפגוש יחידות תאורה עטופות במסגרת מלבנית מודגשת. מבט מהצד מדגיש את המראה הקובייתי הגבוה, המועצם עוד יותר על ידי פסי גגון.
לאורך הרכב קו עיצוב במתחיל במכסה המנוע, ונמתח לאורך כל הרכב עד יחידת התאורה האחורית. קורה C רחבה ומודגשת. חלקו האחורי של הווניו משתלב עם העיוב הרבוע הכולל, כך שגם יחידות התאורה האחוריות הן מלבניות, ובתוכן שלושה פסים חוצים. רכב ההדגמה בצבע אפור בטון, ואם זה נשמע לכם מוזר, אז איכשהו על הווניו זה יושב מעולה. אם בהתחלה היה לי קשה להתרגל לעיצוב הווניו, אחרי יומיים איתו מצאתי אותו עונה להגדרה של 'רכב מתוק' ומיוחד.
פנים הרכב הרבה יותר מקובל, ומרגיש הכי 'סופר מיני'. מול הנהג לוח מחוונים שגרתי עם מד מהירות גדול מימין, ומד סל"ד גדול משמאל. בתוכם חיווי שגרתי ונוח למצב הדלק וחום המנוע. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. משני צידיו פתחי מיזוג מלבניים. מתחתם שורת מתגים למערכת השמע, ומתחת פקדי המיזוג – מכאני ברמות הגימור הבסיסיות, ואלקטרוני ברמות הגימור הבכירות. במרכז הקונסולה ידית הילוכים, ובורר מצבי נהיגה – נורמל, אקו וספורט, וכן אפשרות לבחור בשלושה מצבי בקרת אחיזה – נורמל, שלג, בוץ וחול. מזכיר שהווניו הוא רכב עם הנעה קדמית בלבד.
הדשבורד עגלגל ונקי, כאשר מול הנוסע מדף פתוח נוח ושימושי לחפצים. מתחתיו תא כפפות כמקובל. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, ועם הכיוונונים הרגילים של מושב הנהג, תוכלו למצוא את תנוחת הנהיגה הזקופה האהובה עליכם. אם אתם מאלה שמעדיפים לנהוג ב'כמעט שכיבה' – לא כאן.
סה"כ סביבת הנהג מעוצבת היטב אך החומרים פלסטיים קשיחים למגע. אל תחפשו כאן עור או דמוי עור.
המרווח במושב האחורי סביר, ולא יותר מזה. אל תנסו להכניס למושב האחורי שלושה מבוגרים. זו משימה שגם משפחתיות לא ממש עומדות בה, אז על אחת רכב עירוני קטן כמו הווניו. שלושה ילדים, כבר גבולי, אבל אם אחד או שניים מהם על כסאות בטיחות זו לא תהיה משימה פשוטה, ועדיף שתוותרו מראש. כאן המקום לציין כי בסיס הגלגלים של הווניו המתוקה הוא 2.52 מטר, וזה מעט. לשם השוואה הסטוניק עם 2.58 מטר והארונה עם 2.56 מטר.
על ההנעה אחראי מנוע בנזין בנפח 1598 סמ"ק (כלומר מנוע 1.6 ליטר) המספק 123 כ"ס ב 6300 סל"ד גבוה, ו 15.8 קג"מ ב 4500 סל"ד גבוהים אף הם. בהשוואה למנועי הטורבו הקטנים הנפוצים היום, המנוע של הווניו צריך לעלות גבוה בסל"ד כדי להתחיל לספק כח לתנועה. תיבת ההילוכים של הווניו היא תיבת הילוכים רציפה, אבל כזו שנקבעו בה מראש שמונה יחסי העברה. המשקל של הווניו עומד על 1219 ק"ג לדגם המבחן. הדגמים הבכירים וה'מפוארים' יותר, השמינו ב 21 ק"ג. המשמעות של המספרים הם שאם אתם רוצים לנסוע מהר, או להאיץ 'חזק' – אתם צריכים ללחוץ על דוושת התאוצה בנחישות.
בנהיגה בווניו מתגלים מתלים קשיחים יחסית והוא פחות מעודן מהמתחרים. זה מעט מפתיע שכן אחיו הקטן ה i10 החדש הצטיין ביצירת איכות נסיעה טובה משמעותית מהגודל. למרות המתלים הקשיחים יחסית, אין כאן התנהגות ספורטיבית ואל תחפשו אותה כאן. נהיגה בכביש מהיר עם הרכב מזכירה לנהג שהוא ברכב קטן, למרות שהוא מתמודד יפה מאוד גם עם מהירות גבוהה. ניכר שהווניו מרגיש יותר בנוח בתוך העיר. גם בידוד הרעשים בתוך הרכב היה יכול להיות מוצלח יותר. התאוצות של הווניו טובות, ולא תעכבו את התנועה בשום שלב.
סיבוב עם בעלת הבית העלה חיוכים של 'יוווו, איזה רכב מתוק! אני לא צריכה יותר מזה' כלומר קסם החן של הווניו בהחלט פועל ומשדר בגלים הנכונים.
בסה"כ הווניו עושה את עבודתו היטב, גם אם מרגיש איכשהו ספרטני משהו בתא הנוסעים. זה לא שחסר לו משהו או איבזור כזה או אחר, אבל התחושה הכוללת היא מעט ספרטנית.
הווניו מצוייד בכל מערכות הבטיחות החשובות, וזה בהחלט נזקף לזכותו. כל דגמי הווניו מצויידים בבלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב ועוד. בהחלט ראוי, וגם ציון הבטיחות שלו גבוה יחסית ועומד על 6 (מתוך 8).
צריכת הדלק המשולבת הרשמית של הווניו עומדת על 6.6 ליטר ל 100 ק"מ, שהם 15 ק"מ לליטר. לצערי, עקב הסגר שהיה בעת המבחן לא לקחתי את הרכב לבדיקה על מסלול המבחן של קאר-פד, אבל מחוץ לעיר הווניו יכול להציג צריכה טובה של כ 19 ק"מ לליטר בנהיגה רגועה.
המחיר של הווניו מתחיל ב 110.0 אש"ח לגירסת האינספייר הבסיסית, ועולה עד ל 124.0 אש"ח לגירסת הסופרים המפנקת. בעסקאות 0 ק"מ תמצאו את הווניו החל מכ – 109 אש"ח לגירסת האינטנס שעולה 119,800 אצל היבואנית. בתמורה תקבלו סוג של ג'יפון אורבני חביב ומיוחד.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב