הקיה Xceed היא דוגמא מצויינת לטשטוש הגבולות, והיציאה מתבניות מקובלות עם דגמים חוצי קטגוריות. בליין המשפחתי של קיה בעבר היתה הסיד הקומפקטית, הפורטה הסדאן, סיד סטיישן, ופרו-סיד שהיתה קומפקטית 3 דלתות עם עיצוב ספורטיבי. עכשוי לקחו קיה ומתחו את הגבולות עוד קצת עם ה Xceed שהיא אינה ג'יפון, אבל עם מרווח גחון של 17.2-18.4 ס"מ בהתאם לדגם, היא אינה סטיישן 'רגילה' אלא סוג של סטיישן מוגבה קלות, וספורטיבי ומגניב למראה.
זו גם רק ההתחלה של מספר דגמים שקיה ישיקו בזמן הקרוב, שיטשטשו את הגבולות עוד קצת.
חזית הרכב מציגה שוב את הגריל האופייני לדגמי קיה, כאן משולב בחזית המשלבת שתי שכבות. בתחתית גריל שחור טרפזי הנשען על הבסיס הקצר. מצדדיו הפגוש צבוע בצבע המרכב, ועם זויות הגריל יוצר קווים אלכסוניים המשתלבים עם קווי העיצוב של מכסה המנוע וזויות יחידות התאורה הראשיות. פנסי ערפל קטנים, פס כרום היוצר מעיין 'חיוך' משלימים את השכבה התחתונה. באמצע נמצא הגריל ויחידות התאורה המעוצבות אף הן בקווים זוויתיים המשתלבים עם קווי העיצוב האחרים.
התוצאה מחייכת מעט, ועדיין אגרסיבית למראה. מבט צידי מציג קווים עגלגלים משהו, כאשר החלק האחורי תופס את העין, ומזכיר מאוד את הפורשה מקאן מהצד.
מבט אחורי מציג דלת חמישית שימושית, שמשה אחורית משופעת, ויחידות פנסים החצויות בין הכנף לדלת האחורית.
התוצאה הסופית לא דומה לשום דבר אחר על הכביש, ולטעמי גם מוצלחת מאוד.
עם פתיחת הדלת הקדמית הדבר הראשון שהעין רואה זה התפירה הצבעונית על המושבים הקדמיים. מיד לאחר מכן קופצות לעין מסגרות צבעוניות שביב פתחי המיזוג הצדדיים ובמרכז הדשבורד, ואח"כ תפירה כפולה של דוגמא צבעונית על כיסוי הדלתות. אח"כ ממשיכים להתבונן בפרטים. מול הנהג צג מחוונים דיגיטלי בגרסה שנבחנה, עם אפשרויות תצוגה רבות. לוח המחוונים בגודל 12.3" מורכב ממד סל"ד גדול וברור משמאל, ומד מהירות מימין. באמצע תצוגה משתנה בהתאם לבחירה מבין מגוון אפשרויות. הדשבורד נראה כאילו עשוי מעור עם תפירה כפולה, כאשר בפועל מדובר בפלסטיקה קשיחה. במרכז הדשבורד מערכת שמע עם צג בגודל 8" ברורה ואינטואיטיבית, עם שליטה מלאה מההגה, ותאימות מלאה לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. צג מערכת השמע, עם שני פתחי המיזוג משני צדדיו, מוקף גם הוא במסגרת בצבע המרכב, במקרה שלנו זהוב צועק. מתחת לצג שליטה על בקרת האקלים עם כל האפשרויות המוכרות לפיצול בין ימין ושמאל. מתחת לפקדי המזגן נמצא מדף שימושי מאוד לארנק / סלולרי, ומתחתיו תא שניתן לסגירה ובו שקע מצת, שקע USB ועוד שקע טעינה USB. בקונסולה המרכזית ידית הילוכים ולידה כפתורי ספורט וביטול ה Start & Stop. מתחת לידת ההילוכים כפתור בלם יד חשמלי (בגירסת הליסינג תמצאו כאן את הידית המוכרת למעצור היד) ושקלים לשתי כוסות. גם החיפוי הפנימי של דלת הנהג קיבל 'טיפול בצבע' עם ידית אחיזה מעוצב ויפה מאוד, ופסי תפירה על דופן הריפוד. בסיכומו של העיצוב הפנימי, הוא בהחלט ממשיך את העיצוב החיצוני הייחודי.
ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, ויחד עם מושב נהג עם אפשרויות כיוונון מקובלות, תמצאו את תנוחת הנהיגה הנוחה לכם. גב מושב הנהג הרגיש לי צר מדי, ונהג נוסף הצביע על אותה תחושה.
גם המפרט הטכני מחדש יחסית ליחידות ההנעה המקובלות בקיה. המנוע הוא מנוע 1.4 ליטר טורבו, המספק 140 כ"ס ב 6000 סל"ד אבל כמעט 25 קג"מ החל ב 1500 סל"ד (ועד 3200 סל"ד). תיבת ההילוכים רובוטית בעלת שבעה הילוכים, ועם משקל עצמי של 1375 ק"ג, ניתן לצפות לרכב זריז.
ברמות הגימור הבסיסיות LX ו EX תמצאו את כל מערכות הבטיחות המקובלות דוגמת בלימה אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב ועוד, אבל ללא בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על שטח מת הנמצאות רק בגרסת הפרימיום, וחבל.
בסיס הגלגלים עומד על 2.65 מטר, 2 ס"מ פחות מקיה ספורטאז', ו 5 ס"מ פחות מטויוטה קורולה. המרווח הפנימי מספק, אבל לא מעבר לכך. שלושה ילדים, אחת על בוסטר + 12 + 15 התלוננו על צפיפות יתר במושב האחורי. לרווחתם ניתן היה לציין שיש שני פתחי מיזוג שימושיים ליושבים מאחור. תא המטען גדול, עמוק ושימושי מאוד.
בנהיגה לוקח זמן להבין את הפער בין המראה הספורטיבי של הרכב ומה שהוא משדר, לבין המציאות המכאנית של משפחתית סטנדרטית. הפער הזה בין המראה לביצועים בפועל יוצר דיסוננס, עד שאתה מבין שמדובר ברכב משפחתי בין האצ'בק לסטיישן, עם עיצוב חריג, אבל אין מה לצפות לביצועים חריגים. ברגע שנכנסתי למוד של קיה משפחתית שימושית, הכל הסתדר יותר טוב. המנוע מגיב מצויין עם כל 140 הסוסים שהוא מוציא, ובזכות המומנט הגבוה כבר ב 1500 סל"ד, ניתן לקבל קצב נהיגה מהיר למדי, לרבות עקיפות זריזות ובטוחות. בסיוע המתלים המכויילים לנהג המשפחתי ואינם נוקשים מדי, מתקבלת נוחות נסיעה טובה. לחיצה על מצב ספורט משנה את תצוגת לוח המחוונים והרכב הופך לזריז יותר, אבל זו עדיין קיה משפחתית, ולא משהו אחר.
צריכת הדלק בנהיגה רגועה עם קרוז קונטרול על 90 קמ"ש נשקה ל 19 ק"מ לליטר. נסיעה משפחתי לרמת הגולן וחזרה עם לא מעט פקקי תנועה, כשהרכב עמוס, ואין שום כוונה או רצון לחסוך בדלק הניבה כ 13 ק"מ לליטר.
לאורך כל הדרך הרכב משך הרבה תשומת לב מהסביבה. גם בגלל הצבע הזהוב, ובעיקר בגלל העיצוב המיוחד. אם אני הייתי רוכש את הרכב, בוודאות הייתי בוחר בצבע אחר. ה Xceed בתכלת מטאלי ובכסוף מטאלי היא מכונית יפהפיה מכל זוית שלא מסתכלים עליה.
יש מכוניות שסולחים להן על כמה וכמה מגרעות, רק בגלל איך שהן נראות. גם רוכשים אותן רק בגלל איך שהן נראות. ה Xceed היא אחת מהן.
אם תצליחו להתנתק מהמראה החריג של הרכב, ותסתכלו עליה כעל קיה משפחתית, חצי סטיישן חצי האצ'בק, תגלו חבילה שימושית ומאוזנת מאוד. היא אולי לא מושלמת בהיבט המרחב הפנימי, אבל היא עשויה היטב ומחמיאה מאוד לנהג.
המחיר מתחיל ב 137,900 לדגם ה LX המיועד לציי רכב, דרך 139,900 לדגם ה EX נשוא מבחן זה, ועד 145,900 לדגם הפרימיום. בתמחור נכון לציי רכב יכול להיות לקיה להיט בקרב מי שלא מעוניין בטכנולוגיה ההיברידית.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב