במסגרת שיתוף הפעולה עם 'וואלה רכב', התבקשתי לבחון את האקסטרייל החדש, וכך עשיתי.
לפני מעט יותר מחודש הושק האקסטרייל החדש על ידי פריזבי, יבואני מותג ניסן. על ההשקה כתבנו באריכות בדיוק כאן. האקסטרייל החדש שהוצג הוא הדור הרביעי של הדגם הפופולרי של ניסן, אשר הושק לראשונה בשנת 2001, ומכר עד סוף ייצור הדור השלישי כמעט שבעה מיליון אקסטריילים ברחבי העולם.
הדור הרביעי של האקסטרייל אינו עוד מתיחת פנים אלא דגם חדש לחלוטין, מעוצב, מרווח, עם ייחודיות בצורת שלוש צורות הנעה, מגוון רמות גימור ואיבזור מרביתן עם שבעה מקומות.
העיצוב החיצוני נאה למדי, ומציג אבולוציה נאה לאקסטרייל הקודם. בחזית גריל טרפזי עמוק ובמרכזו לוגו ניסן, שתי יחידות תאורה צרות בכל צד, עם משחקי עיצוב בין היחידות כך שניתן לראות המשכיות ביניהן. קווי העיצוב של מכסה המנוע מתחילים למעשה עמוק בתוך הגריל וממשיכים עד קורה A. חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולתחתית המרכב לטובת מראה 'גבוה', ותפיחות עדינות מעל הגלגלים האחוריים המתחילות ממרכז הדלת האחורית ומשתלבות עם קורה C ויחידות התאורה האחוריות. כיתוב X-TRAIL במרכז הדלת האחורית מתחת ללוגו ניסן, וסמלי e-4orce ו e-POWER בחלק התחתון. התוצאה מודרנית ונאה למדי, גם אם לא פורצת דרך עיצובית, וזה בסדר גמור. עוד נכון להוסיף, בדרך כלל כאשר מכוניות 'אחיות' חולקות פלטפורמות ניתן לראות בעיצוב קווים דומים. כאן, על אף הפלטפורמה המשותפת עם המיצובישי אאוטלנדר, לא תראו שום איזכור עיצובי או טכני.
פנים הרכב נאה למדי. כאן בגירסה הבכירה ביותר עם ריפודי עור (טבעוני, לא נפגע אף בעל חיים במהלך הייצור) בהירים. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל 12.3" עם מבחר תפריטים למידע מפורט מגוון. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 12", עם קישוריות לאנדרואיד אוטו (עם כבל) ואפל קארפליי אלחוטי. קונסולת מתגים לשליטה על מערכת המיזוג וקונסולה 'צפה' עם 'מוט' הילוכים מעוצב ונאה למדי. עוד תמצאו חוגת בורר מצבי נהיגה לחסכון, שלג, ספורט וכד', ותא חפצים גדול בין המושבים הקדמיים החשמליים. מאחור המרווח מכובד למדי כאשר המושב האמצעי נע על מסילה לטובת התאמת מקום ליושבים במושבים 6 ו 7. כאן כבר די צפוף כמו בכל הסגמנט, ועל מנת לאפשר לילדים (או לחמות) לשבת מאחורה חייבים להסיט את המושבים האמצעיים קדימה. עוד חשוב לציין כי שורת המושבים האמצעית מפוצלת 1+2 כך שניתן 'לשחק' עם המקום להתאמה מלאה אם לא חייבים את שני המושבים האחוריים פתוחים. אם שתי השורות של המושבים האחוריים מקופלים מתקבל נפח הטענה ראוי של כמעט 1300 ליטר, עם מושבים 6+7 מקופלים מתקבל נפח של 485 ליטר, ועם שני מושבים אחוריים פתוחים 120 ליטר צנועים למדי.
תצורת ההנעה של דגמי האקסטרייל חריגה בנוף. גירסאות הפתיחה מגיעות עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר ו 163 כ"ס, 30.6 קג"מ עם מערכת היברידית קלה, והנעה קדמית באמצעות תיבת הילוכים רציפה. דגמים אלו מוצעים עם ארבע רמות גימור. מעליהן נמצאות גירסאות ה e-Power . כאן משולב מנוע בנזין המשמש רק כגנרטור המטעין סוללה בקיבולת צנועה למדי של 1.73Kwh. אל הסוללה משודך מנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים בלבד. המנוע מספק 204 כ"ס ו 33.6 קג"מ. הדגם הבכיר יותר, והוא גם נשוא מבחן זה עושה שימוש באותה תצורה של סוללה קטנה, רק שכאן היא מספקת אנרגיה לשני מנועים חשמליים אחד לגלגלים הקדמיים ואחד לגלגלים האחוריים. ההספק המשולב עומד על 213 כ"ס, ו 33.6 קג"מ. דגמים אלו נקראים בניסנית e-4orce (עם משחק מילים חביב על ה 4). הביצועים טובים עם תאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. ( 8 שניות ו 170 קמ"ש ב e-Power, ו 9.6 שניות ו 200 קמ"ש בטורבו בנזין היברידי קל).
בנסיעה מתגלה האקסטרייל כנוח. מאוד. המתלים יחסית רכים, אבל לא רכים מדי. שיבושי כביש נבלעים מתחת לגלגלי הניסן הגדולה בנינוחות מרשימה. הוא מצליח גם לחמוק מזויות גלגול גדולות תחת עומס בפניות. לחובתו אציין כי עם עצירה מלאה מתקבל עוד נדנוד קטן ולא צפוי מהבולמים הקדמיים. אם לא הייתי כותב על זה לא הייתם מרגישים. עתה משכתבתי, לא תוכלו להתעלם. נסיעה במהירויות 'זימון לשיפוט מהיר' לא מוציאות את האקסטרייל משלוותו, ודווקא ניראה כי במהירויות גבוהות הוא מעלה את רמת הנוחות שלב נוסף למעלה.
צריכת הדלק הרשמית של רכב המבחן עומדת על כ 15.5 ק"מ לליטר. ללא מאמץ הצליח האקסטרייל לעבור מעל 17 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת פקקים, ואני מניח שנהיגה חסכונית מודעת היתה מצליחה לסחוט תוצאה טובה יותר.
לזכות ניסן ופריזבי יש לציין מערכת בטיחות מקיפה. כל הדגמים, בכל צורות ההינע ובכל רמות הגימור מקבלות ציון איבזור בטיחות 7 במפרט של משרד התחבורה. האקסטרייל שנבחן על ידי ה EuroNcap עוד בשנת 2021 במבחן הריסוק קיבל חמישה כוכבי בטיחות ראויים.
האקסטרייל הוא רכב מצוין. בדגם הנבחן שעולה 274,990 ₪, דווקא המחיר מציב אותו בתחרות קשה מול מתחרות מצוינות. אם בהשוואה לרכבי שבעה מקומות אחרים הרי שהוא יצטרך לשכנע אתכם שהוא עדיף על פני קיה סורנטו היברידי או אפילו טויוטה היילנדר היברידי, שככל הנראה יהיו עדיפים במרווח במושב האחורי. מול רכבי חמישה מקומות הוא ימצא את עצמו בתחרות קשה מול מתחרים אחרים, כולל מכוניות משובחות מבית.
אני מוצא דווקא את הדגמים הזולים יותר בכל צורת הינע ככאלה המספקים VFM גבוה עם יחודיות מערכת הנעה מתוחכמת.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב