באיחור לא קטן בכלל, הציגה טויוטה לפני כמה חודשים את היאריס קרוס. בעוד שהמתחרות כבר שנים גוזרות קופון שמנמן עבור ג'יפונים מבוססי סופר מיני, טויוטה איכשהו הצליחה לפספס את הטרנד, שהיא אולי החלוצה שלו עם הראב 4 הראשון.
היאריס קרוס, גי'פון סופר מעוצב, לא גדול, עם שתי מערכות הנעה – בנזין רגיל בנפח 1.5 ליטר ו 125 כ"ס, והיברידי. על ההיברידי אציין רק שאל תשכחו לרגע שטויוטה היא חלוצת ההיברידי להמונים עם הפריוס המקורית, והידע העצום שצברה, מגיע כולו לתוך הג'יפון החביב.
קצת קשה לי עם ההגדרה של ג'יפון לסופר מיני המוגבהת קלות הזו. ג'יפון מבחינתי זה לנדקרוזר קצר, וגם זה בערבון מוגבל.
היאריס קרוס נאה למדי, 'חתיכי' כזה. בחזית גריל טרפזי צר, מסביבו פגוש קדמי מעוצב ויחידות תאורה משולבות פסי לד. משהו בחזית מזכיר מעט כריש הפוער פיו, אבל זה כריש חביב, ללא שיניים. צללית הצד של היאריס קרוס מציגה את כל אמרכיבים כדי לשוות לרכב מראה גבוה. פלסטיקה שחורה על קשתות הגלגלים וספי הדלתות, קו חלונות גבוה, ופס גומי שחור באמצע גובה הדלתות. מאחור יחידת תאורה משולבת לד כמובן, עם פס בקלית אדום ושחור לרוחב כל הרכב. גומי / פלסטי שחור בחלק התחתון וסמל טויוטה גדול במרכז. אם קיבלתם רושם שמדובר ברכב מתאמץ או מצועצע אז אני חייב להודות שהתוצאה הסופית ממש ממש חביבה.
העיצוב הפונקציונלי החביב נמשך גם בתוך חלל הנוסעים. מול הנהג הגה תלת חישורי ולוח מחוונים עם מד מהירות גדול במרכז, חוגה משמאל להמחשת ניצול האנרגיה (שהרי אנחנו כאן ברכב היברידי), ומימין שתי חוגות לטמפ' המנוע, ומחוג דלק (שאסביר בהמשך כמה הוא מיותר…).
במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הדשבורד עצמו בנו משתי קומות, מעוצב ועגלגל, כאשר ממש מתחת לצג המולטימדיה יש תא גדול ופתח להנחת סלולרי או סמור מחמד. מתחתיו פקדי המיזוג, ומתחת תא גדול לחפצים. במרכז הקונסולה מוט הילוכים סטנדרטי, ומעצור יד חשמלי. מושב הנהג סטנדרטי, עם כיוונונים ידניים מקובלים, אם כי לטעמי גם במצבו הגבוה ביותר הוא עדיין נמוך מדי. סה"כ סביבת נהג מאוד אינטואיטיבית אבל בסיסית משהו. מאחורה המצב פחות מזהיר והיאריס קרוס מתנצל כאילו אומר 'אתה זוכר אני מבוסס על סופר מיני?'. עם בסיס גלגלים של 2.56 מטר, המקום מצומצם משהו, אגב, בדומה לכל הקטגוריה של ג'יפונים מבוססי סופר מיני.
תא המטען שימושי מאוד בנפח 400 ליטר. אומר זאת כך, קניות שבועיות הועמסו על היאריס קרוס בנוחות, ונבלעו ממש ללא קושי בתא המטען. רציתי לצלם לכם אבל הזיכרון הקצר שלי + החמישה שקלים שאני עוד צריך להוציא מהעגלה והתוצאה היא שאין תמונה להדגמה.
על ההנעה אחראים שני מנועים – מנוע בזנין בנפח 1490 סמ"ק המספק 92 כ"ס ו 12.2 קג"מ, ומנוע חשמלי המספק 80 כ"ס ו 14.4 קג"מ. ההספק המשולה עומד על 116 כ"ס, סבירים.
ההתנעה ללא מפתח, ותחילת הנסיעה כמו בכל רכב היברידי היא באמצעות המנוע החשמלי. היאריס קרוס הזו חייבת להיות חסכונית, אחרת באמת שהיא תהיה מוגבלת משהו, אז אחסוך לכם את הציפייה. צריכת הדלק הרשמית של היאריס קרוס עומדת על 22.7 ק"מ לליטר, במשהו שהוגדר בברושור כ WLTP Combined. אני יכול לומר לכם שלא הצלחתי לרדת מ 20 ק"מ לליטר, ומרבית הנסיעות שלי עם היאריס קרוס הזו גם לא ירדו מ 22 ק"מ לליטר. בנהיגה חסכונית הציגה היאריס המגודלת 30 ק"מ לליטר, וזה היה לאורך כ 30 ק"מ בתנועת בוקר צפופה.
המתלים של היאריס קרוס מכוילים לכיוון הנוקשה משהו. זה לא שהרכב מתרסק על מהמורות, אבל גם אין בו הרבה רכות, ואני מוסיף לתחושה גם את המושבים התומכים אך נוקשים משהו. מהצד השני המתלים האלו גם מאפשרים לקחת סיבובים במהירויות קצת יותר מהמצופה, ולגרום לכם לחייך מדי פעם עם קצת כיף בנהיגה.
בנסיעה בינעירונית לא היתה בעיה ליאריס קרוס לשייט גם במהירויות גבוהות, אבל אז נכנס לפעולה מנוע הבנזין, וכשהוא נכנס מרבין ברעש. הוא רועש. באמת נוכח בחלל הנוסעים עם רעש שגורם לך להוריד את הרגל מהגז. או לא. בכל מקרה חייבים לדעת כי כאשר תלחצו קצת את היאריס קרוס ותבקשו ממנה לשחרר כח לכביש, היא תשחרר גם מחאה קולנית משהו.
היאריס קרוס, מצויידת בכל אביזרי הבטיחות ההכרחיים, ומקבלת ציון 7 ברמת איבזור בטיחותי, וגם חמישה כוכבי בטיחות במבחן של ה Euro NCAP.
בסיכומו של מבחן, הבעיה הגדולה של היאריס קרוס ההיברידית היא המלאי המוגבל אצל היבואנית, והמחיר ולא ממש נמוך של הרכב. היאריס קרוס בגירסתה הלא היברידית עולה החל מ 121,990 ₪ ועד 131,990 ₪ בהתאם לרמת הגימור. ההיברידית עולה 137,990 לגירסת ה ECO, ו 139,990 לגירסת ה URBAN, וזה הרבה כסף.
לגופו של רכב, היאריס קרוס היא רכב היברידי מקסים. אהבתי את העיצוב, ועיקר את צריכת הדלק המצחיקה של הרכב.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב