עסקאות 0 ק"מ – הנחות גדולות עם כוכבית

יבואני הרכב 'תקועים' עם המון מכוניות שלא נמכרו, חלקן עבר כבר 'גיול' ומוצע במחירים אטרקטיביים. בתוך ההצעות השונות מסתתרות כמה פנינים - מכוניות מהטוב של הסגמנט שלהם, בהנחות משמעותיות. כוכבית - ההשוואה צריכה להיות למחיר המחירון העדכני של הרכב ולא למחיר של הרכב כשנמכר על ידי היבואן כשהיה חדש.

בוודאי קראתם או שמעתם על 'מבצעי 0 ק"מ' או על מלאים של מכוניות שהיבואנים הביאו לישראל, ושכרגע לא נמכרים. כדי להבין את עומק ההנחות, עברתי על עשרות מבצעים ופרסומים שונים, ולאחר מכן פניתי לחברים ב CarClick שמכירים כל נמלה שנמצאת במגרשי היבואנים או במגרשי סוחרי הרכב, על מנת להבין האם כצעקתה, ומה צריך לדעת על המכוניות הנמכרות.

תחילה ננסה להסביר מה הם אותם 'מבצעי 0 ק"מ'. החוק בישראל מחייב את יבואני הרכב לרשום בעלים לרכב בתום שנה ממועד הייצור של הרכב. (בפועל זה מהיום שהיצרן רשם אצלו מספר שלדה של מכונית, גם אם זה שלושה חודשים לפני שהרכב ירד לייצור, וגם אם זה במהלך הייצור בפועל). כלומר עברה שנה מיום רישום מספר שלדה – הרכב חייב להיות רשום על שם מישהו. המישהו הזה יכול להיות לקוח פרטי שרכש את הרכב, חברת ליסינג או היבואן עצמו.

במידה והרכב לא נמכר, הוא נרשם כאמור על שם ישות משפטית כלשהי, למרות שלא נסע אפילו מטר. אם אתם תרכשו רכב שכזה, ברישומי משרד הרישוי אתם תהיו 'יד שניה'. כלומר היד הראשונה היא אותה ישות משפטית שנרשמה כבעלים הראשון, והלקוח הרוכש יהיה היד השניה.

האם יש לזה משמעות טכנית – ממש לא. האם יש לזה משמעות מסחרית – ממש כן.

חברת ליסינג או השכרה תרכוש אותו מהיבואן בהנחה גדולה, ותציע אותו לציבור במחיר מוזל מזה של היבואן, אבל גבוה מזה שהיא שילמה ליבואן. נניח שמחירו הרשמי של רכב הוא 200,000 ₪, חברת הליסינג תשלם עבורו ליבואן 160,000 ₪ ותציע אותו לציבור ב 170,000 ₪. הלקוח הפרטי שיקנה את הרכב יקנה בדיוק את אותו הרכב שהיה עולה לו אצל היבואן 200,000 ₪, כלומר הוא חסך 30,000 ₪, וחברת הליסינג תכניס לכיס 10,000 ₪.

כאן מגיעה הכוכבית, רכב שנמכר חדש על ידי היבואן בשנת 2024 במחיר של 200,000 ש"ח, כשעברה שנה כשהוא לא נמכר, הוא עדיין חדש, אבל אנחנו ב 2025, ומחיר ההשוואה שלו צריך להיות בהתאם, כלומר מחיר של רכב מודל 2024 עם חודשי העליה לכביש. 

הקוראים החכמים ישאלו 'אם כך, למה שהיבואן לא יציע אותו לציבור בהנחה וימכור אותו בעצמו ב 170,000 ₪, או שמראש לא יתמחר את הרכב ב 200,000 ₪ אלא ב 170,000 ₪, ובכך ימכור ישירות לציבור?', ואתם כמובן צודקים. טעויות בתמחור רכבים על ידי היבואנים הן לא נדירות. חלקן נובע ממחיר גבוה אותו שהיבואן משלם ליצרן, חלקן נובע מיבואן שסבור שהרכב שלו נותן ערך גבוהה יותר ממה שציבור מעריך, וחלקן נובע מגרידיות של היבואן.

כך או כך, הרכב לא פסול ולא 'לא ראוי לרכישה'. יכולות להיות עסקאות מצויינות, שאת חלקן אדגיש.

בתחום הרכב החשמלי יש מספר עסקאות סופר מעניינות. לכל המכוניות יש מבחנים אצלי ב Car-pad, כך שאתם בהחלט יכולים לעשות חיפוש באתר ולראות ביוק מה אני חושב על כל אחד מהם. שימו לב לתאריכי המבחנים. העולם השתנה מאז הם פורסמו.

קיה נירו פלוס EV 2024 מחיר כשהיה חדש ונמכר על ידי היבואן היה 199990  נמכר היום במחיר של החל מ 129990. את המחיר הזה יש להשוות למחירון העדכני של רכב כזה מודל 2024. תחשבו לבד מה קרה כאן לתמחור המקורי של הרכב. מדובר ברכב מצוין, אם כי ירחם השם, לא יקבל את תואר הרכב היפה ביותר על הכביש. גם לא השני הכי יפה.

קיה EV6 פרימיום טופ 2024 נמכר ב 2024 במחיר של 253900 נמכר כעת החל מ 189900. מדובר ברכב חשמלי שנמצא בליגה משלו, ומעל כל מה שנמכר במחירים של עד 230.0 אש"ח. ה EV6 הוא אח תאום לא זהה לאיוניק 5 ו 6 של יונדאי, וכן ל EV9 המפלצתי. מדובר ברכב חשמלי המבוסס על פלטפורמת E-GMP המצוינת של הקונצרן, רכב מרווח, עם עיצוב יפהפה, ויכולות כביש מהגבוהות ביותר. זו דוגמא לטעות בשמחור מהולה המחיר גבוה מדי שאותו היצרן בקוריאה דרש.

ב 190.0 אש"ח מדובר ברכב שהוא הבחירה הראשונה שלי אם הייתי מחפש רכב כזה, ולא הייתי פוסל החלפת האיוניק 5 הפרטית באחד כזה חדש עם אחריות ארוכה.

זיקר X לונג ריינג 2024 שמחירו היה 184900 מוצע עתה במחיר של החל מ 159990 ש"ח קרוסאובר חשמלי בסגמנט C-SUV אח תאום ללינק & קו 02, לסמארט #1, ולוולוו EX30.

ג'ילי גאומטרי C 2025 פיור 485 מחיר רשמי על ידי היבואן 169500 החל מ 139990. מי שהיה אחד החלוצים בתחום הרכב החשמלי בישראל, ונותרו ממנו יחידות בודדות. ב 140.0 אש"ח מדובר בעסקה מעניינת של קרוסאובר חשמלי עם טווח ריאלי של מעל 450 ק"מ, עם מערכות בטיחות מקוריות אולם ללא מבחן ב EuroNcap. שימו לב שהרכב הוא מודל 2025.

יונדאי קונה EV 2024 (דגם קודם טווח 305) מחיר כשהיה חדש 154900 נמכר היום בהחל מ 124900. קרוסאובר חשמלי מהדור הקודם של היונדאי קונה. מתחרה בג'ילי ג'יאומטרי C. הטווח צנוע, אבל גם המחיר בהתאם. במחיר שלו בקושי קונים היום סופר מיני בנזין.

MG4 X Power. צילום רונן טופלברג

אופל קורסה EV 2024 מחיר כשנמכר על ידי היבואן היה 149900 החל מ 129900. סופר מיני חשמלית של אופל, עם העיצוב המקסים של האופל קורסה החדשה. להצעה הזו חסרון בדבר רכב סופר מיני עם סוללה קטנה מדי, וטווח חשמלי של מוצהר של 350 ק"מ, ובפועל כנראה יהיה מעט מעל 300 ק"מ. כאן יש מצב להנחה נוספת קטנה שלא הצלחתי לגבש מידע מובהק אותו ניתן לפרסם.

אופל מוקה EV 2024 מחיר כשנמכר על ידי היבואן היה 164900 החל מ 144900. קרוסאובר בסגמנט B-SUV המבוסס על מכלולי הפיג'ו 2008. גם כאן הטווח לא מרשים, אבל העיצוב החיצוני עושה את העבודה. אותה הערה לגבי הנחה נוספת תקפה גם כאן.

MG מארוול R פרפורמנס 2024  מחיר כשנמכר על ידי היבואן היה 214888 החל מ 159990. ככל הנראה בביצועים לשקל, מדובר באחת העסקאות המוצלחות. המרוול R הוא קרוסאובר גדול ומפואר של MG שלא הצליח להתנחל בלבבות הציבור לנוכח התחרות. ב 160.0 אש"ח מדובר בעסקה סופר מעניינת.

אם ג'י 5 2024 מחיר כשנמכר על ידי היבואן היה 158888 החל מ 120500. סטיישן חשמלי של MG, ובמחיר שהוא מוצע היום ב 0 ק"מ, זה כנראה הכי הרבה רכב לשקל. הוא אולי לא פסגת הטכנולוגיה, אבל יש לו יתרונות גדולים של מרווח פנימי הודות לתצורת הסטיישן. המחיר – מצחיק.

ה MG4, הקומפקטית של MG עם מרווח פנימי מעולה 'מככבת' בעסקאות 0 ק"מ. ה MG4 לקצ'רי 2025 ONE TONE וטווח מוצהר WLTP של 435 ק"מ נמכרת במקום במחיר כשנמכר על ידי היבואן  156888 במחיר של 131990, ה – MG4 לונג ריינג' 2025 עם טווח של 520 ק"מ נמכר במקום ב 165888 במחיר של 149888. ה MG4 בגירסת הספורט הקיצונית עם שני מנועים, הנעה כפולה, 435 כ"ס ומעל ל 61 קג"מ, עם תאוצה מ 0 ל 100 ב 3.8 שניות נמכרת ב 151,888 ₪ במקום 175,888 ₪. אין עסקה שמציגה הכי הרבה כ"ס לשקל יותר מה MG הזו.

הסיטרואן C4-X שהיא אחת המשפחתיות הנוחות ביותר בשוק נמכרת ב 134,990 ₪, הנחה של 30,000 ₪ לעומת מחיר אצל היבואן כשהיה חדש 164,990 ₪.

הליפמוטור C10 2025  ברמת גימור 'סטייל' נמכר ב 150.0 אש"ח בהשוואה למחיר כשנמכר על ידי היבואן  169900, והוא מציג הכי הרבה מרווח פנימי לשקל.

עוד הנחות גדולות למכוניות מצויינות הן המאזדה 3 קומפורט 2025 מנוע 2000 במחיר של 140.0 אש"ח לעומת מחיר כשנמכר על ידי היבואן  161500 .

הניסאן ג'וק ההיברידי המצוין, מודל 2025 נמכר במחיר של 142.0 אש"ח לעומת מחיר רשמי של 161.0 אש"ח.

הפג'ו 2008 אקטיב, מודל 2025 נמכר בהנחה של 20,000 ₪ מהמחירון הרשמי של 147990, מה שמביא את המחיר של הקרוסאובר המצוין של פיג'ו למחיר של החל מ 127990.

בגזרת שבעה מקומות נמצא האאוטלנדר של מיצובישי ברמת גימור אקזקיוטיב שנמכר במחיר של החל מ 188,500 ₪, לעומת 204,990 ₪ אצל היבואן בעת ששווק.

המאזדה CX5 , מודל 2025 ברמת גימור אקזקיוטיב נמכר ב 166,900 ₪ לעומת מחירון של 188900.

אחרון חביב הוא הטויוטה קורולה קרוס ההיברידי, הקרוסאובר C-SUV של טיוטה, אחת העסקאות הכי בטוחות בשוק עם מחיר של החל מ 168,900 ₪, לעומת מחירון של 179,900 ₪.

אם אני צריך להצביע על עסקאות ספציפיות שהן הכי מעניינות הרי שהן הקיה EV6, שהיא לטעמי הטופ מכל הרשימה הארוכה הזו. ה MG5 היא לא המילה האחרונה מבחינה טכנולוגית אבל במחיר שלה ובמרווח הפנימי היא מעניינת מאוד למי שתקציבו אינו גבוה.

ה MG4 בשלוש הגירסאות משלב מחיר מעולה לביצועים מצויינים, בכל הגירסאות. דגם ה X-Power הספורטיבי, הוא ללא תחרות, ומחייה את קטגוריית ההאצ'בק הספורטיביות גם במחיר הרגיל שלו, ועכשיו עם ההנחה, הוא פשוט נטול תחרות. 

אם מצאתם כאן משהו מעניין, אני ממליץ ליצור קשר עם אנשי carckick שהם ה – GO-TO GUY שלי בתחום ה-0 ק"מ, בטלפון 03-3769938 , לומר שאני שלחתי אתכם, ולמצוא את העסקה הכי מתאימה עבורכם. ואם לא מצאתם כזו, בקשו מהם עצה וחיבור לעסקה שכן מתאימה לכם.  

ניסאן ג'וק 2024 - ראשית
ניסן ג'וק היברידי. צילום יואב פולס
טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס. צילום יואב פולס
MG5
MG5 צילום יואב פולס

תגובות גולשים

רוצים לקבל הצעה אטרקטיבית לרכישה של רכב כזה מהחברים שלנו ב-CarClick?
חייגו 03-3769938

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן