נורות ABS בלנדקרוזר
אפשרות טיפול ראשונית טרם כניסה להוצאות גדולות

נורות ABS שנלדקות בצבע כתום בלוח המחוונים בטויוטה לנדקרוזר מצביעות על שלל אפשרויות לתקלה. מצרף כאן בדיקה בסיסית שעשויה לחסוך כסף גדול.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הפעם טיפ תחזוקה קטן, שיכול לחסוך כסף גדול, אבל רלוונטי רק למי שמחזיק טויוטה לנדקרוזר.

לטויוטה לנדקרוזר יש בארץ שם של רכב שהוא 'חסין כל', הכי אמין, הכי חזק, 'הכי' בהכל, ובהתאם לכך הוא שומר על מחירים הזויים בשוק המשומשות, לעיתים עשרות אלפי שקלים מעל המחירון הרשמי של 'לוי יצחק'. נכון או לא נכון, לא לשם כך התכנסנו כאן, אלא לשם דיון בתקלה נפוצה בלנדקרוזר, תקלה שכל בעל לנדקרוזר עלול להיתקל בה, ואני לא מתכוון להחלפת המזרקים של הרכב אלא לתקלה במערכת ה ABS.

אתם נוסעים לתומכם בלנדקרוזר האהוב שלכם, ולפתע פתאום נדלקות ארבע נורות כתומות בלוח המחוונים – נורת ABS, נורת VSC-TRC, נורת VSC-OFF , ונורת התראה על בקרת אחיזה מנוטרלת.

המשמעות היא שיש לכם תקלה במערכת ה ABS, והיא מנוטרלת. בנוסף, בגלל שעוד מערכות נעזרות בקריאות מהחיישנים של מערכת ה ABS יש לכם גם תקלה במערכת בקרת האחיזה, ובנוסף אין לכם בקרת משיכה השימושית כל-כך בנסיעה בשטח.

הנסיון המצטבר עם תקלה זו שהיא יכולה להצביע על הרבה רכיבים תקולים במערכת ה ABS עם זאת, היא יכולה להצביע על תקלה חשמלית באורות הבלמים האחוריים. למה? ככה. נורה שרופה באורות הבלמים מאחורה עלולה להפעיל בדיוק את אותה תקלה בלוח המכוונים, ולומר לכם לגשת לאיבחון. קודם תבדקו את נורות הבלימה.

איבחון התקלה צריך להיעשות באמצעות חיבור למחשב דיאגנוסטיקה שנמצא במוסכים מורשים או אצל בעלי מקצוע מומחים. האיבחון עשוי או עלול להביא אתכם למסקנה שיש תקלה במחשב ה ABS או במשאבת ה ABS, כך או כך, מדובר באלפי שקלים לחלק חדש או חלק מפירוק.

עם זאת, יש להתייחס לנורות שנדלקות כאל סוג של נורת 'תקלה' כללית ברכב שצריכה איבחון.

עוד בדיקה פשוטה לפני שנכנסים להוצאות גדולות היא לבדוק את הפיוז הרלוונטי בתיבת הפיוזים שבתא המנוע. פיוז תקול של 10A עלול לביא לסמפטום דומה. במידה והפיוז שרוף, יש להחליפו ולעקוב, שכן בדרך כלל פיוז לא מתקלקל סתם, וייתכן שהוא ביצע בדיוק את מה שהיה צריך ומנע תקלה גדולה יותר. 

כידוע לכל, על מנת להעביר את ידית ההילוכים ממצב P למצב D עליכם ללחוץ על הבלמים. אם בנוסף לכל הצרות, כאשר אתם מנסים להתחיל נסיעה, ולא מצליחים להעביר את ידית ההילוכים מ P ל D, הרי שכאן החיים שלכם כבר מתחילים להיות 'תותים'. מה שהתקלקל אצלכם ברכב על-פי-רוב זה רכיב שנקרא 'יוניט אור בלם'. רכיב קטן שיושב על דוושת הבלמים, והחלפתו במוסך מורשה של היבואן תעלה לכם כ 350 ₪ כולל החלק, כולל עבודה וכולל מע"מ. כאשר רכיב זה תקול הוא יגרום לקודי תקלה של מערכת ה ABS ובנוסף לא יאפשר הוצאה של ידית ההילוכים מ P.

אז מה צריך לעשות – ראשית, באם מתרחשת תקלה מסוג זה, ונדלקות הנורות הכתומות בלוח המחוונים, תתחילו מהקל אל הקשה. לפני שאתם רצים להחליף חלקים באלפי שקלים, תבדקו נורות בלימה מאחור. אם יש ספק, תחליפו את הנורות בנורות חדשות איכותיות. לא עזר – תבדקו את הפיוז הרלוונטי. לא עזר? תשקלו להחליף את יוניט אור הבלם בעלות של 350 שקלים לפני שאתם נכנסים להוצאות של אלפי שקלים בהחלפת רכיבים אחרים.

האם בוודאות זה יפתור את הבעיות? סיכוי סביר שכן, אבל ייתכן ואכן יש תקלה ברכיב אחר, והחלפת היוניט לא תפתור את התקלה, עם זאת, מתחילים מהקל את הקשה, ומנסים 'להוציא מהמשחק' את אותם רכיבים שהחלפתם זולה על מנת לראות אם התקלה חלפה או לא. באם יש תקלה שידית ההילוכים לא יוצאת ממצב P, בסבירות גבוהה מאוד שזה יפתור את התקלה.

אם יש לכם לנדקרוזר 120 או 125 מהשנים 2003-2009 (אני לא יודע אם התקלה מופיעה גם בדגמים החדשים יותר) תזמינו לעצמכם את היוניט מהאינטרנט. המק"ט שלו הוא 84340-69015 ושמו הרשמי SWITCH ASSY, STOP LAMP, TOYOTA

מצ"ב לינק לאחד מהאתרים בהם תוכלו למצוא את הרכיב – קישור לאתר. חשוב לציין כי אחד המקורות הגדולים בעולם לחלפים לטויוטה נמצא באיחוד האמירויות. עם פתיחת יחסים מלאים עם איחוד האמירויות, ניתן להזמין את החלק גם משם, בעלות של 23$ לפני משלוח. ממליץ לכם להזמין את החלק ולשמור אותו אצלכם לאותו יום בו תצטרכו אותו.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן