טיול נהיגה בחו"ל
חוויה מיוחדת לחובבי נהיגה, טבע ונוף

עם החזרה לסוג של שגרה לצד הקורונה, גם השמיים נפתחים, ואיתם טיולים לחו"ל סוג אחר של טיול הוא טיולי הנהיגה שמביאים חוויה מזוקקת של נהיגה, נופים והמון כיף.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

טיולי נהיגה צברו תאוצה בשנים האחרונות, ואז נעצרו ב'בום' גדול עם פרוץ הקורונה. לשמחתי הספקתי ליהנות מטיול שכזה טרום קורונה, ועכשיו עם החזרה לשגרה מבורכת עם שמירה והקפדה אישית, חוזרים טיולי הנהיגה להיצע החוויות בחו"ל.

את הכתבה המצורפת, בנוסח מעט שונה, פירסמתי באתר קארספורום עם החזרה לארץ. הנוסח הותאם לטובתכם, קוראי היקרים באתר car-pad.

את עיני צדו במיוחד הטיולים שמוציא ראובן זומר ממועדון אלפא קלאסיק, התמונות, האווירה והרצינות שהפגין ראובן, וחיש מהר מצאתי את עצמי מארגן לעצמי מתנת יומולדת 50 בצורת טיול שכזה. לטיול הצטרפו בניגוד לרצונם אחי ועוד חבר קרוב.

הטיול מוגדר כטיול נהיגה עם רכבי אלפא ג'וליה, ורק אחד התפנק עם מרצדס S קלאס. אל תחפשו כאן את הכי זול והדיל הכי 'פצצה'. מדובר בטיול פינוק אמיתי, חוויה לא שגרתית, שכולל כמעט הכל.

את הטיסה לחו"ל מקדים מפגש היכרות, לתיאום ציפיות, מנהלות, היכרות ואיומים, וכמה ימים אח"כ אנחנו מוצאים את עצמנו בטיסת אל-על למילאנו.

עוד לפני הטיסה חשוב לומר כי מחיר הטיול כולל טיסות סדירות, רכב שכור, מלונות עם ארוחת בוקר, חצי יום מסלול בהם ננהג בפרארי 458 או 488, וכניסה לתערוכת / הפנינג המכוניות של טורינו.

אתם מוציאים מהכיס כל מה שמעבר לכך – דלק, ארוחות צהריים וערב, וכבישי אגרה ככל שהם במסלול.

עם הנחיתה אנחנו פונים לחברת ההשכרה winrent, ומהר מאוד מקבלים את הג'וליות שלנו. לי יצאה ג'וליה שחורה.

כל הג'וליות הן עם מנועי דיזל 2.2 ליטר, וגיר אוטומטי.

מבחינת מאמץ לוגיסטי, היה נראה כי החברה באמת התאמצה לארגן תשע ג'וליות, ולא הספיקה לנקות אותן היטב. הג'וליה שלנו היתה עם 14,500 ק"מ על השעון, ונראה שלא היה לה קל באף אחד מהק"מ האמורים.

מכניסים את המזוודות לתא המטען. רגע, לא כל-כך מהר. שתי מזוודות גדולות לא נכנסות לתא המטען המצחיק של הג'וליה, ואנחנו מהנדסים אותן, קצת באלימות כדי שיכנסו.

בחוץ טמפרטורות של כמה מעלות בודדות מעל האפס, ואנחנו ממהרים להניע על מנת להפעיל חימום ולנהוג עם בגדים קלים.

בתכנית – נסיעה ממילאנו עד לעיר קאן שבריווירה הצרפתית, מרחק של כמה מאות ק"מ. הכוונה היא לעשות שני ימים מלאים ברכסי האלפים שמעל הריווירה הצרפתית, לרבות הכבישים עליהם מתנהל ראלי מונטה קארלו.

קצת קשה להתגרזן על כבישים ציבוריים, ועוד בשיירה של עשר מכוניות, אבל הנופים ההממכרים מפצים על הכל.

הטמפרטורות יורדות אל מתחת לאפס, כשאנחנו עושים פעמנו אל עבר Col de Turini. מפה לשם, אנחנו בסופת שלגים עם מכוניות כביש בעלות הנעה אחורית. פוגשים צרפתי מבוגר עם את חפירה גדולה לפינוי שלג שאומר לנו Tu es courageux  (אתם אמיצים) ואני מניח שהוא התכוון ל 'אתם דבילים'. לזכות הרכב אציין כי הוא היה נשלט לחלוטין, הבקרות עבדו נפלא, ולמעט פרובוקציות מוזמנות מראש הנהיגה ברכב היתה נשלטת ובטוחה לחלוטין.

הנסיעה בתוך השלג היתה חוויה נהדרת. הכבישים לפסגה ובירידה מהצד השני הם כבישי נוף עוצרי נשימה. זה באמת מקומות שהייתיע וצר, מוציא שני כסאות מהבגאז', פותח ערכת קפה ויושב בדממה לצפות בנוף.

כרכב שהתנדב לסגור את השיירה כל הטיול, היה קצת מפתיע לגלות שנוסעת שיירה של עשר מכוניות, ואחרי הרכב האחרון נוסעת מפלסת שלג ופותחת את הציר… למי ששואל למה לסגור את השיירה, אז אם אני לא הראשון, אעדיף תמיד להיות האחרון. תחת ההנחה שאתם מתמצאים בשטח, ויודעים לאן נוסעים זה מאפשר לכם לתת לשיירה להתקדם, ואז לסגור את הפער בקצב גבוה יותר. זה גם מאפשר לכם לעצור לצלם ולספוג את המקומות עמוק לתוך הנשמה.

מפה לשם, עוברים יומיים מרהיבים ומהנים בצרפת, ואנחנו שמים פעמינו לאיטליה, לטורינו. בלי לשים לב, טורינו די צפונית, ואחרי החמימות היחסית של 9-10 מעלות בקאן, אנחנו מגיעים ל 2-3 מעלות בטורינו.

את היום הבא העברנו בתערוכת / הפנינג המכוניות בטורינו, בצמוד למפעל המיתולוגי של פיאט שהפך לקניון מגניב.

ההפנינג מושך אליו משפחות של חובבי רכב, ילדים בכל הגילאים, נשים וגברים, בכל הגילאים. סדנאות שיפורים וציוד אפטרמרקט בלי מגבלות, מכוניות תצוגה מרהיבות, ואם אתה שוכח לסגור את הלסת התחתונה, אז אתה משאיר סימנים על הרצפה כמו חילזון. אולם ענק של שוק יד שניה לכל חלק שאתה יכול לדמיין לרכבים איטלקיים ישנים. גן עדן לחובבי רכב. תצוגת מכוניות למכירה מטעם מגרשים מקומיים, פשוט מהמם. בצד מסלול מירוצים עם כמה וכמה דלתות אינטגרלה בצבעים אדום-כחול-לבן של מרטיני. חלום שאתה לא רוצה להתעורר ממנו.

למחרת יום חווית על – נהיגה בפרארי על מסלול. מי שכרגע מדמיין איך הוא עוקף את לואיס המילטון ומקבל חוזה ב F1 – תפסיקו לעשן גראס. הנהיגה היא חוויה ברכב שרובנו לא נוכל להרשות לעצמנו ביומיום, וגם מי שלא ממש מתחבר לנהיגה מוצא את החוויה כ WOW!!!! .

נכנסים לחדר תדריכים ושם מסביר לנו המדריך שאנחנו ביום חוויתי, ולא נשבור את שיא המהירות על המסלול היום, אז תירגעו כן? אורך המסלול כ 2.4 ק"מ. וכל אחד עושה שלוש הקפות עם מדריך צמוד שמסביר לבחור את המסלול הנכון.

זה צולם מבחוץ ובגופרו מבפנים. ראיתי את הסרטון כמה (עשרות) פעמים, בכל אחת מהן לא הצלחתי למחוק את החיוך. איזו חוויה.

הסרטון המצורף מציג טעימה על קצה המזלג מהחוויה, מתוך הרכב:

היה תענוג גדול, מאורגן למופת, והכי חשוב החבר'ה שהצטרפו, מצד אחד קבוצה מאוד שונה ולא הומוגנית, מצד שני כולם עם אהבה לתחביב המוטורי, וכך יצא שהתקבצה חבורה נפלאה.

במבט לאחור, למעלה משלוש שנים חלפו, והחוויה צרובה עמוק בזיכרון, שכל איזכור שלה מעלה חיוך גדול. ואם זה מה שהיא יוצרת אז למה לא לחזור על זה שוב?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן