טיפול יקר במוסך מורשה או טיפול זול (מאוד) במוסך כללי?
תמיד כיף לשלם פחות, האם אנחנו מבינים מה המחיר האמיתי?

כצרכנים, עומדות לנו אפשרויות בחירה רבות כשאנו באים לביצוע הטיפול התקופתי ברכב. לא בטוח שהטיפול הכי זול שנמצא הוא גם הכי מתאים.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

כמה זה 2046 פחות 400 ?

האמת היא שהתשובה המיידית לשלה שבכותרת היא 1646, וזה כנראה נכון מתמטית, אבל…

מבוסס על סיפור אמיתי לחלוטין, שמות המעורבים טושטשו, אני לא בענייני שיימינג.

חברה מהעבודה מגיעה אלי בוקר אחד, עם הצעת המחיר לטיפול 75,000 ק"מ, לרכב ההונדה שלה, משנת 2016.

הצעת המחיר ממוסך הונדה מורשה יבואן עמדה על סכום של 2046 ₪. יקר. אפילו יקר מאוד לטיפול שוטף.

פירוק החשבונית להצעת המחיר למרכיביה השונים מעלה כי המוסך תמחר את הטיפול ב 2.7 שעות עבודה, ככל הנראה בהתאם לתקן שנקבע על ידי היבואן, בעלות של 310 ₪ לשעת עבודה. החלקים בטיפול עלו עוד 912 ₪, והם כוללים החלפת שמן המנוע, החלפת פילטר שמן, החלפת פילטר דלק (בעלות של 520 ₪, כאשר פילטר דלק של חברות אחרות זול משמעותית) ועוד רכיבים משלימים לטיפול. סה"כ כמעט 1750 ₪ לפני מע"מ, ו 2046 לכל הטיפול.

יקר? כן. מאוד. משהו חריג בהצעת המחיר? משהו 'לא הוגן'? אין. בירור קצר עם חברים מעלה שאכן ידוע שפילטר הדלק בהונדה יקר מאוד ביחס ליצרנים אחרים, כך שלא מדובר במשהו לא הוגן מצד המוסך.

הצעתי אותה חברה היתה לבקש מהמוסך הנחה על חלפים ועל עבודה. מבלי להיכנס לכיסו של איש, אם תבקשו הנחה מסויימת, ככל הנראה תקבלו. זה אולי 5% או 10% או אפילו למעלה מכך, דבר שיכול להוזיל את הטיפול בעשרות שקלים אם לא למעלה מכך.

אותה חברה, באה לאחר כמה ימים שמחה ומאושרת. הלכה למוסך כללי לא רחוק מהעבודה, והחליפו לה שמן, פילטר שמן ופילטר אוויר בעלות כוללת של…400 שקלים בלבד. בשלב הזה נדלקו לי כל נורות האזהרה, ביקשתי לראות את החשבונית, וירדנו לחניה לבחון את הרכב.

הסיבה בגללה נבהלתי היא כי הטיפול היה זול מדי. זול מדי אומר שהמוסך השתמש בשמן הכי זול שיש, פילטרים תחליפיים הכי זולים שיש, זאת בנוסף לכך שהוא חייב להרוויח כסף על העבודה.

.

DSCF5828

אם הכל עלה 400 ₪, והמוסך חייב להרוויח מכל רכב שנכנס אליו כ 100-150 ₪ לפחות על עבודה שכזו, הרי שאין ספק שהרכיבים בהם הרכב טופל הם הנחותים ביותר שקיימים, ואני חושש שעלולים לגרום לנזק משמעותי למנוע. פילטר תחליפי הוא לא כמו פילטר מקורי של פילטר של חברה מוכרת וידועה. הוא בוודאות מכיל פחות שכבות סינון, ולא יעשה את העבודה כנדרש. שמן המנוע הוא הזול ביותר, קיים סימן שאלה גדול אם על אריזתו יש את התקנים הנדרשים על ידי היצרן למנוע הספציפי, ואם יש את התקנים על האריזה, לא בטוח שהמוצר עצמו עומד בתקנים הרשומים.

רק על מנת לשים דברים על מכנה משותף, בלנדקרוזר הקשיש שלי, אני משתמש בשמן מנוע שעולה 280 ₪ לגאלון, ואני צריך שניים כאלה לטיפול. כן, זה הכי יקר, וכנראה הכי איכותי שקיים, אבל אין לי ספק שהשמן עומד בתקנים הנדרשים למנוע, ויעשה את העבודה הנדרשת משמן מנוע. כאן, טיפול שלם כולל שמן ופילטרים עולה פחות מהשמן שאני משתמש ברכב שלי.

ירדנו לחניה לבחון את הרכב אחרי הטיפול. השמן אכן הוחלף, ראינו כי על מדיד השמן היה שמן חדש. פילטר האוויר הוחלף בחדש. לפילטר השמן לא הגענו.

לצערי, במקרה האמור, המלצתי לחברתי לגשת למוסך כללי אחר עליו אני סומך, להראות את הטיפול שעשו, ולשאול לעצתו.

אני יודע כי אם היה מדובר ברכב שלי הייתי הולך למוסך שאני סומך עליו, ומבצע את הטיפול מחדש. מוודא שברכב מותקנים פילטרים מקוריים או זהים למקוריים, מחליף את שמן המנוע לשמן איכותי מאחר ברור לי שהשמן שהכניסו במוסך הזול הוא השמן הנחות ביותר, ולא בטוח שיספק את ההגנה והשימון שהרכב צריך.

בשורה התחתונה – אל תתפתו למחיר הזול. בקשו הצעת מחיר, ובררו היטב עם אילו חלפים מטפלים ברכב שלכם. אל תתביישו לבקש חלפים מקוריים או לכל הפחות תחליפיים איכותיים, ושמן איכותי.

הבסיס לאמינות הרכב שברשותכם הוא טיפול בהתאם להנחיות היצרן, ולמפרטים שקבע.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן