תערכות השטח בבאד קיסינגן
עולם גדול של ציוד שטח וקמפרים המתאים לשבועות של שיטוט מחוץ לאספלט

תערוכת השטח בבאד קיסינגן בגרמניה היא אחת התערוכות הגדולות והמרשימות באירופה. ההבדלים בין ציוד ה Off Road בארץ לבין מה שמוצע באירופה נובעים מתפיסה שונה לחלוטין של מה זה Off Road

בתאריכים 19.6 – 23.6 התקיימה בבאד קיסינגן בגרמניה, תערוכת ציוד שטח. על התערוכה שמעתי מדי פעם, אך מעולם לא הקדשתי לה זמן ומחשבה. כחודש קודם אני מקבל שיחת טלפון מחבר "מה אתה עושה ב 19.6? בא לך לקפוץ לתערוכת ציוד שטח בגרמניה?". עניתי שאבדוק, ולמחרת הוא הופתע לקבל שיחת טלפון "סגרתי טיסות, אני מגיע".

עוד מהארץ נזכרתי בידידי דרור הראל, שעבר לגרמניה לפני כמה שנים, ומוכר באירופה ציוד שטח מגוון תחת השם "Genesis Import". מיד נשלחה אליו השאלה אם הוא שמע על התערוכה, ואם היא מומלצת. (כן, אחרי שכבר שהטיסה הוזמנה ושולמה.) דרור צוחק, "אני אחד המציגים הגדולים שם, יש לי שם שני מתחמי מכירות. תבוא, אבל תתכונן למשהו אחר לחלוטין ממה שאתה מכיר. בכניסה תגיד שבאת אלי, אני אתן לך כרטיסי כניסה".

התערוכה נפתחת ב 10:00 בבוקר. אנחנו מקדימים ומגיעים כחצי שעה קודם, ומופתעים להיתקל בשלטי הכוונה שונים השולחים אותנו לחנות ברחבות עפר שהוכנו מראש. המון סדרנים, חיבלולים וסימונים איפה לחנות. יורדים מהרכב והולכים ברגל אחרי ההמון, ומניחים שהם יודעים איפה הכניסה. מגיעים לרחבה עצומה, וכולם עומדים בטור מסודר וארוך. ממתינים. בשעה 10:00 בדיוק מגיעה שיירת אוטבוסים ומתחילה להעלות נוסעים בסדר מופתי. האוטובוס לוקח אותנו לאתר התערוכה כחמישה ק"מ מהחניה. בדרך אנחנו עוברים את מתחמי החניה של המציגים, את מתחמי החניה של הקמפרים ומתחילים להפנים שאכן דרור צדק. צריך להתחיל לשכוח כל מה שאנחנו מכירים.

נכנסים לתערוכה, ו…הדבר הזה גדול.

ביתן התצוגה של דרור אכן קרוב לכניסה והוא מציג בו מספר טנדרים עליהם מולבש ארגז מוכן ומזווד בכל טוב. רמת הירידה לפרטים מרשימה, ורמת האיבזור פשוט מטורפת. אנחנו מסתובבים בתוך חלום. בתוך ביתן התצוגה סטים מרשימים של כל טוב, כשמותג המוביל הוא איירונמן. אותו איירונמן שמותקן בלנדקרוזר הפרטי שלי. כלים, כסאות, קפיצים, בולמים, מיכלי מים, עוד מיכלי מים, קומפרסורים, ביגוד, המון ביגוד ועוד. עובדים לאוהל הענק ממול, ובו מגוון אוהלים. כמעט ואין אוהלים רגילים כמו שאנחנו מכירים מהארץ, הרוב אלו אוהלי גג, בהמון וריאציות, ואוהלים המתלבשים על הרכב ולמעשה הרכב הוא חלק מהאוהל.  

20190621_135822

מתחם תצוגה ענק של חברת Nakatanenga עם כל ציוד השטח שאפשר לדמיין – החל מנורות לד ועד מקררים. המחירים אש. יקר בטירוף.

ככל שאנחנו מתקדמים לתוך התערוכה, מתגלים עוד מתחמי תצוגה ועוד הדגמות. ממש אין סוף. מהר מאוד אנחנו מתפצלים. כל אחד בקצב שלו ובדברים שמעניינים אותו.

גם דגמי המכוניות המוצגות שונים מאוד מהמוכר בארץ. המון טויוטות סדרה 70 על שלל דגמיה ומשאיות ענק הבנויות לחצות יבשות, ונבנות בקסטומיזציה מלאה.

לקראת סוף היום הראשון אנחנו מתכנסים לביתן של Genesis Import של דרור. הוא מספר לנו מעט על היקף המכירות המרשים שהיה לו ביום הראשון (חמסה, חמסה, חמסה) ומסביר לנו שההבדלים נובעים בעיקר מאופי הטיולים. בעוד שבארץ אנחנו יוצאים לטיול של יום/יומיים/שלושה, הגרמני מניע את הרכב ויוצא לשבועיים שלושה בהם יתפור את הולנד, דנמרק, נורווגיה ויחזור דרך פינלנד. או טיול לאיסלנד וחזרה. את כל הטיול הוא עושה עם הרכב הזה שלו, ולכן הרכב מותאם לשהות ארוכה כל-כך. מה שאנחנו קוראים לו שטח, בעיניים של האירופאי הממוצע זה 'זחילת סלעים' מטורפת. אנחנו מבינים שלא נסיים את התערוכה ביום אחד, ומבטיחים לחזור למחרת. דרור מצייד אותנו בכרטיסי כניסה, ומבטיח שלמחר הוא יארגן לנו שקית הפתעות.

אנחנו חוזרים למחרת, כשכל אחד מתמקד בדברים שרצה לראות. אני מתעכב על כמה ביתנים של חברות המציעות טיולי שטח בכל העולם. מוצעים טיולים בכל העולם, אבל תנחשו איזו מדינה לא על מפת הטיולים? אתם צודקים. ישראל לא קיימת. באחד מביתני הטיולים מציעה חברה מקומית טיול שטח באיראן. מוצגת מפה גדולה של איראן, ועליה מסלול הטיול, והאמת היא שזה נראה מפתה ומעניין מאוד. כשהמציגים רואים שאני מצלם ומתעניין הם מציעים לי להצטרף. אני מסביר שאני כנראה לא אורח רצוי שם. הם מעט מתפלאים לשמוע.

במרכז התצוגה מתחם גדול של לנדרובר, עם מסלול שטח פרטי. אני נכנס פנימה, ומיד מוזמן לחווית נהיגה על אחד מדגמי לנדרובר. אני מוותר על הנהיגה אבל לא על הצילום.

באחד ממתחמי התצוגה ריכוז של חברות המתמחות ברכבי פולקסוואגן. לא תמצאו שם פולו וגולף אלא טרנספורטרים, אמארוקים במגוון איבזור ועוד. הפגנת איכות מרשימה.

עוד פגשנו שם את חברת אספיר הישראלית, עם ביתן תצוגה משלה, והיה נחמד להחליף כמה מילים בעברית.

סה"כ חוויה מרשימה ומיוחדת. לחובבי השטח, אני ממליץ בחום לסמן אותה על המפה.  

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן