יום הכיפורים תשפ"א נכנס לפני שעתיים. מכוניות כבר מזמן לא נוסעות, וניכר שהמגיפה גם הכניסה לבתים לא מעט מהתושבים שנמנעים מלהצטופף ברחובות. למרות האמור, ביקשו ממני להתנדב לסייע לפיקוח העירוני בשמירה על הסדר, עטיית מסיכות, מניעת התקהלויות ועוד, וכמובן שהסכמתי. מה יותר כיף לעשות בערב יום הכיפורים מאשר לנסוע בטויוטה קורולה?
בין סיבוב איטי בשכונות, לבדיקת אזעקת אש באחד ממבני הציבור, שותפי לסיור ואני מזהים מרחוק רכב עומד עם אורות מהבהבים על כביש 5 לכיוון מערב. מגיעים לרכב ופוגשים אחות. לא אחות sister אלא אחות nurse בדרכה למשמרת בביה"ח וולפסון, כשהיא עם רכב היברידי חדש, ופנצ'ר בגלגל אחורי. לרכב אין גלגל רזרבי, אלא ערכת ניפוח צמיגים. זה אומר תרסיס לסתימת חורים, וקומפרסור (מדחס) קטן לניפוח. הסלולרי שלה על מונח על הכביש, וניכר שנכנסה ליוטיוב לראות מה צריך לעשות, ואיך מתקנים את התקלה הזו. ידיה של אחותינו כבר מלוכלכות מהתרסיס שהכתים גם את בגדיה, אבל גם יוצא מהחור שבסוליית הצמיג. מבטה עצוב, מודאג ואבוד.
נסיון הניפוח נכשל, הצמיג מסרב להתנפח, ולא משנה כרגע אם פעלה נכון או לא, עומדת נהגת, באמצע הלילה עם פנצ'ר, ולא יכולה להתקדם מטר. זה שאנחנו בערב כיפור רק מוסיף לתסכול, שכן הסיכוי שיהיו שירותי חילוץ זמינים אינו גבוה. אנחנו ממליצים לה לקרוא לבן משפחה שיחפש גלגל מתאים, ולהסביר לבית החולים כי לא תגיע בזמן למשמרת.
ועכשיו לגופו של גלגל רזרבי נעלם. בשנים האחרונות יותר ויותר כלי רכב חדשים נמכרים ללקוחות ללא גלגל רזרבי אלא עם ערכת ניפוח. לפעמים ערכת הניפוח מותקנת במגרעת שנועדה לאכלס גלגל רזרבי. הסיבות לכך מגוונות, בין אם היצרן מחליט שאין צורך בגלגל רזרבי ומתקין ברכב צמיגי run flat שהם צמיגים חסיני תקר, אבל יקרים מאוד, ובמידה ונדרשת החלפת צמיגים ברכב, זה יעלה בערך פי ארבע מצמיגים רגילים זהים במידה. יש יצרנים שמעוניינים לחסוך משקל, לפעמים כדי לחסוך בדלק, לפעמים כדי להישאר מתחת למשקל מסויים שיכול אולי לתת הקלות מיסוי, ולפעמים כדי לחסוך במחיר הרכב, שיותר ממוכפל בארץ עקב המיסוי המושת כאן . כך או כך, התוצאה זהה, קניתם רכב ואין לו גלגל רזרבי.
מה הבעיה אתם שואלים, הבנו שזה חשוב, בזמן רכישת הרכב נזמין גלגל רזרבי נוסף, וזהו. כאן תיתקלו בבעיה שהיבואן לא יכול למכור לכם רזרבי באותה עסקה של רכישת הרכב מסיבות שונות שאין צורך להיכנס אליהן. אתם נשארים עם הרכב כפי שהוגדר במפרט שהוצג למשרד הרישוי, אבל המסמר הקרוב, או הפנצ'ר שיגיע, לא מכיר את התקנות והאישורים השונים, והוא יגיע בדיוק בזמן ובמקם הכי לא נוח שאפשר – ע"ע אותה אחות משלוש פסקאות למעלה.
ובכל זאת, לא אשאיר אתכם ללא מענה,
קניתם רכב ללא רזרבי או שקיבלתם כזה בעסקת ליסינג. ראשית בידקו מתחת לרצפת תא המטען אם יש שם מקום לגלגל רזרבי. אם יש – כבר חצי נחמה. אם אין, לא נורא.
גשו למוסך מורשה מטעם היבואן, לפנצ'ריה הקרובה, או לאחד המשווקים של צמיגים וג'אנטים, ובקשו שימכרו לכם גלגל נוסף. הוא לא חייב להיות יפה כמו הגלגלים המקוריים של הרכב. הוא כן צריך להיות במידה המתאימה. וודאו שניתן להרכיב אותו על הרכב ללא קושי, וללא צורך בהחלפת האומים / ברגים המחזיקים את הגלגל לנאבה. (הנאבה היא החלק העגול עליו מרכיבים את הגלגל). אם הגלגל הנוסף שאתם רוכשים אינו זהה למקוריים שמורכבים על הרכב, תוודאו / תבקשו שירכיבו ואתם תראו שיש לכם את כל הברגים המתאימים.
קנו בנוסף מגבה (ג'ק) שיכול להרים את הרכב. הוא יכול להיות פשוט יותר או מורכב יותר, רק שהוא מתאים מבחינת משקל לרכב. קנו בנוסף ידית כח (ידית ארוכה שמצד אחד מתחברת לבוקסה שאיתה פותחים את האום של הגלגל, ומצד שני יכולה להתארך על מנת ליצר מנוף גדול ויעיל על הבורג הסורר) או סתם 'צלב' שבכל קצה שלו יש בוקסה בגודל שונה לפתיחת אומים.
את הגלגל הנוסף שרכשתם אתם יכולים להתקין בתא המטען, תוך שהוא קשור ומאובטח היטב, יחד עם ידית הכח והמגבה. אם אין לכם מקום, שימו אותם במחסן בבית כשהם מאוחסנים יחד. זה אולי נשמע לכם דבילי, אבל אם לאותה אחות חביבה היה במחסן בבית גלגל נוסף זהה וכלי העובדה הנדרשים, היא היתה יכולה להתקשר לחבר / קרוב משפחה שיקפיץ לה את הגלגל.
את הגלגל שבבית בידקו מעת לעת. ודאו שיש בו אוויר, שהוא נגיש, ולא צריך להוציא חצי מחסן רק כדי להגיע אליו. וודאו שאתם יודעים מה צריך לעשות כשקורה פנצ'ר.
אם אתם שואלים מה אני עושה בעצמי – אז בדיוק מה שאני ממליץ לכם כאן באתר. בכל המכוניות שרכשתי היה גלגל רזרבי, מגבה ומפתח מתאים.
גם ב 44 מעלות באמצע הנגב, כשדופן של צמיג נקרעה, תוך כרבע שעה כבר היינו בנסיעה.
ברכב השטח אגב, אני מחזיק באופן קבוע שני גלגלים רזרביים. לא בא לי להיתקע באמצע המדבר עם שני פנצ'רים (כבר קרה לחבר) ללא יכולת להיחלץ בעצמי.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב
3 Responses
תודה רבה!
הגעתי מהקישור בפורום.
כתוב יפה מאוד, כל הכבוד. טוב שכל בעל רכב יקרא. חשוב.
תודה רבה!
מסכים. גם לי בקיה יש גלגל חירום קטן ועלוב. קניתי גלגל נורמאלי , כמה מאות שקלים ( צמיג וג'אנט) אבל אני יודע שיש משהו טוב ולא זבלה. וערכת ניפוח , זה באמת צחוק.
Comments are closed.