עסקת טרייד אין
טוב? לא טוב? בואו נבין כמה זה באמת עולה לנו

עסקת הטרייד אין נוחה מאוד, מוסרים את הרכב הישן, מקבלים מפתחות לרכב החדש, ונוסעים לעבר השקיעה. האם אנחנו באמת מבינים כמה זה עולה לנו?

לפני כמה ימים הבהרנו את ענייני עסקאות הרכישה הישירה מהיבואן לעומת עסקאות 0 ק"מ.

הבטחתי שנדבר על ה'טרייד אין' הנוח כל-כך והמשמעויות שלו.

ראשית – עסקת טרייד אין היא עסקה בה המוצר הישן שלכם משמש כחלק מהתשלום עבור המוצר החדש.

לדוגמא – אתם מבקשים לרכוש את האייפון דגם 15 טורבו החדש, המוכר מציע לכם זיכוי של 400 שקלים עבור האייפון 12 המשומש שלכם. אבל אייפון 12 משומש נמכר בשוק החופשי ב 1000 שקלים, אז למה הוא מציע לכם רק 400? בדיוק אותו הדבר קורה עם הרכב שלכם, אבל קצת יותר מורכב.

אתם מבקשים לרכוש רכב חדש מהיבואן. הוא מציע לכם טרייד אין לרכב המשומש שלכם, ומבטיח 'לעשות הכל' כדי שהמחיר שתקבלו יהיה הכי טוב שאפשר.

הטרייד אין איתו היבואן עובד יכול להיות פנימי – חטיבה בבעלות היבואן, או חיצוני – שירות שהיבואן מקבל מחברה חיצונית. הטרייד אין הוא מרכז רווח, המשמעות היא שזה עסק שצריך לייצר הכנסות ורווחיות והוא אינו פועל לשם שמיים וגם לא לתמוך בחטיבת המכירות של היבואן. הטרייד אין חייב לייצר רווחיות מכל עסקה, כן, גם מהבונבוניירה שלך.

חטיבת הטרייד אין פועלת אחרת ממה שפועל אדם פרטי כשהוא רוכש רכב. תהליך קבלת הצעת הטרייד שונה לחלוטין. בטלפון יבקשו ממך לשלוח צילום של רישיון הרכב, ועל סמך הרישיון יציעו לך הצעה נמוכה אך לא ממש 'שחיטה'. כרוכש אתה יכול להמשיך בעסקה יחד עם הטרייד אין, או למכור את הרכב לבד שזה כמעט תמיד יהיה עדיף.

ככל שעסקת רכישת הרכב החדש תתקדם, אתה תתבקש מהסוכנות להביא טופס בדיקה לרכב שלך. כדי להקל עליך, יציעו לך לעשות בדיקה בעלות מופחתת, ויפנו אותך עם טופס מסודר למכון בדיקה.

על פי רוב, הדבר היחיד שמעניין את הטרייד אין זה מצב השלדה. מנוע וגיר זה 'סיכון' שהם לוקחים על עצמם, אלא אם מדובר בדגם ספציפי שידוע בתקלות חריגות במנוע ובתיבת ההילוכים.

ברגע שאתה מגיע עם הטופס למכון, וכאן חשוב לומר 'לכאורה' כי אין לי מידע מוכח למה שארשום עכשיו אלא רק הערכה, מצב הרכב ישוקף באופן מחמיר. ההחמרה הזו באה יחד עם ההפניה מהטרייד אין, וכל מטרתה להוריד את המחיר בו הטרייד אין ירכוש ממך את הרכב. זה כמובן לא אצל כולם, ולא כל הצעות הטרייד אין נוהגות כך, רק חשוב שתהיו ערים לנושא.

עכשיו עם טופס הבדיקה שאתם שולחים לטרייד אין אתם מקבלים את שיחת 'אחי, נכון שהצענו XXX אבל במצב הרכב הנוכחי אנחנו לא יכולים, חייבים להפחית עוד YYY'. אתם, עד שכבר 'בלעתם את הצפרדע' בינכם לבין עצמכם, ושיכנעתם את עצמכם שעוד כמה אלפים לכאן או לכאן לא באמת משנים, פתאום באה ההפחתה הזו, שאתם באמת לא יודעים איך לאכול אותה.

אל תופתעו, זה הכל מתוכנן מראש. הטרייד אין רואה מולו 'מחירון' שונה לחלוטין מהמחירון שאדם פרטי רואה. אם אין הפחתה של עשרות אחוזים ממחיר המחירון, העסקה לא כדאית עבורו. זה לא אישי נגדכם – זו יחידת רווח שחייבת לייצר רווחיות.

אבל זה לא הכל, יש עוד…

בעסקת הטרייד אין שלכם, הסוכנות ממנה אתם רוכשים את הרכב, משלמת לטרייד אין כמה אלפי שקלים עבור העסקה שלכם. אני לא יודע אם ב 100% מהמקרים, אבל בהרבה מקרים, וכנראה שגם במקרה שלכם. לצורך הדיון הסכום לא מעניין רק מה שמעניין זה שאם הסוכנות רואה שהיא עוד צריכה לשלם לטרייד אין 3000-4000-5000 ₪ עבור העסקה שלכם, היכולת שלה לתת לכם הנחה מתבטלת לחלוטין. עשיתם טרייד אין – אין הנחות. זה נכון בקרוב ל 100% מהמקרים.

אז בשפה חופשית, גם הפסדתם הרבה כסף עבור המכירה לטרייד אין, וגם איבדת אפשרות לקבל הנחה מהסוכנות. ההפסד שלכם כפול.

אז מה עושים? מוכרים לבד.

כבר רשמתי כאן (איך מוכרים רכב משומש) איך מוכרים לבד רכב. זה מה שאתם עושים. בסבירות גבוהה מאוד גם קיבלתם מחיר גבוה יותר עבור הרכב שלכם, וגם יש לכם אפשרות להתמקח עם הסוכנות על מחיר הרכב החדש שלכם.

אבל זה לא הכל, יש עוד דבר שאתם יכולים לעשות, והוא לשמוע מה ההצעה מהטרייד אין, לקחת את הרכב לבדיקה כפי בקשתם, ולקבל הצעת מחיר. עכשיו פרסמו את הרכב לבד. הצלחתם למכור ביותר – רווח נקי שלכם. לא הצלחתם למכור לבד או שלא הצלחתם לקבל יותר כסף עבור הרכב – תתקדמו עם הטרייד אין.

אז לסיכום –

הטרייד אין הוא מרכז רווח שחייב להרוויח, הרבה כסף, על הרכב שלכם! זה לא אישי.

קבלו מהסוכנות הצעת מחיר לעסקה עם טרייד אין ובלי טרייד אין.

פרסמו את הרכב שלכם לבד, כשאתם יודעים בדיוק כמה הטרייד אין עולה לכם. מכרתם בסכום כסף גבוה יותר – רווח נקי שלכם. פטור ממס. לא הצלחתם למכור – יש לכם את ההצעה מהטרייד אין.  

תתחדשו!

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן