קיה סיד סטיישן
גירסת הסטיישן לסיד המוכרת, עם מערכת היברידית קלה

הסיד סטיישן של קיה, עם מנוע טורבו עוצמתי ומערכת היברידית קלה יכול להיות אלטרנטיבה למשפחתיות שבמחסור בימים אלה.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הקיה סיד היא דגם צעיר יחסית בשושלת של קיה. הסיד נולדה ב 2006 ממש בתחילת המהפכה של קיה מיצרן עם מוצרים בינוניים נטולי נחשקות ליצרן עם מוצרים מובילים ואיכותיים. הסיד נולדה כרכב האצ'בק קומפקטי (בסגמנט של גולף / פיג'ו סדרה X30 ואחרות). הוצגו גם גירסאות 3 דלתות וסטיישן. לקראת סוף 2009 הוצגה מתיחת פנים ולמען הגילוי הנאות, רכב כזה בדיוק מודל 2011 משרת את משפחתי בנאמנות מוחלטת (חמסה, חמסה, חמסה / מלח-מים, מלח-מים, מלח מים).

ב 2012 הוצג הדור השני של הסיד, וב 2018 הדור השלישי. זהו. קצר הפעם.

אני היום עם הדור השלישי במרכב סטיישן, ומנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר.

אם אתם שואלים את עצמכם למה אתם לא רואים את הסיד על הכבישים, התשובה היא שאתם רואים אבל לא שמים לה לב. היא חביבה על טכנאים של חברות שונות, ואם אני לא טועה משרתת גם במשטרת ישראל.

הסיבה למבחן הזה היא פשוטה – הכשל החמור בשוק הרכב מביא אותי לחפש פתרונות יצירתיים למשפחתיות הסטנדרטיות, והנה יושבת לה בחניה של טלקאר מכונית מעניינת, בעלת נפח הטענה מרשים מהיותה סטיישן, אולי היא חלופה ראויה למשפחתיות ה'רגילות'.

אני מקבל את הרכב בצבע לבן, הכי שקוף שיש. מבט מעמיק יותר ברכב מגלה רכב נאה למדי. גריל קדמי צר בחלקו האמצעי כמו שתמצאו בכל דגמי קיה – מפיקנטו ועד קרניבל, יחידות תאורה גדולות שמתחילות עמוק בחזית הרכב ונמתחות עד כמעט מחצית בית הגלגל הקדמי, שבכה שחורה גדולה בתחתית הפגוש, ועוד שני משולשים שחורים בצדדים. תפיחות קלות על מכסה המנוע, אבל בצבע לבן מי בכלל יכול לראות אותן.

מבט מהצד חושף הרבה משטחים ומעט 'משחקי עיצוב'. קורות קדמית ואחורית בצבע מרכב, המרכזיות מושחרות כמו גם החלונות האחוריים, מסגרת כרום עדינה מסביב לחלונות ו…זהו.

מאחורה דלת חמישי עם קו עיצוב ממש מתחת לחלון האחורי הנמשך כחלק מיחידות התאורה האחוריות. קציני התחבורה יאהבו את החלק האחורי – יש מקום בלי נגמר למדבקת הנקמה 'איך אני נוהג?'. פתיחת הדלת האחורית חושפת תא מטען עצום בנפח 625 ליטר, ואם תקפלו את המושבים האחוריים תקבלו נפח הטענה מרשים של ליטרים בודדים מתחת ל 1700 ליטר.

פנים הרכב סטנדרטי לחלוטין עם חומרים 'חצי דור אחורה'. מול הנהג הגה סטנדרטי עם שלושה חישורים ופקדי שליטה מלאים על המולטימדיה. לוח מחוונים סטנדרטי עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד משמאל, באמצע צג מחשב דרך. דשבורד נקי מקשקושים שבמרכזו מערכת מולטימדה עם מסך בגודל 8" וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחת למסך תמצאו את פקדי השליטה על המיזוג, שלא תצטרכו יותר משתישניות להבין מי מהם עושה מה. מוט הילוכים 'מסורתי' ובלם יד מכאני.

מושב הנהג מתכוונן כמקובל, וכך גם ההגה – כל אחד מכם ימצא את תנוחת הנהיגה החביבה עליו בקלות.

המושב האחורי מרווח, אבל עם בסיס גלגלים של 2.65 מטר (לעומת 2.7 מטר בקורולה / איוניק) ישבתי כבר במושבים אחוריים מרווחים יותר.

על הצד הטכני אחראי כאמור מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 160 כ"ס ומומנט של 25.8 קג"מ החל מ 1500 סל"ד. למי מכם שעבר על השורה הזו ברפרוף, כדאי שתקראו אותה שוב, אחרת אם תנהגו ברכב יקרה לכם מה שקרה לי בנהיגה הראשונה – לוחץ על הדוושה וישר WTF הם עשו כאן??? התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות קצרות ברכב טכנאים / אינסטלטורים. קשה להסביר את פרצי הצחוק שהרכב גורם לחוליגאן כביש מצוי כאשר ברור לך שגם אם תתקרב לניידת משטרה עם לייזר ב 150 קמ"ש, הוא לא יזכה אותך בחצי מבט 'סטיישן, נו מה כבר יכול להיות שם?'. המהירות המירבית אם מעניין אתכם – 210 קמ"ש.

הסיד הזו היא גם בעלת מערכת היברידית קלה. משמעות המערכת היא שבעמידה ובנסיעה ב'גלישה' כשאתם לא לוחצים עד הדוושה ונותנים לרכב להתקדם מכח האנרציה שכבר צבר, הסיד תדומם את המנוע ותחסוך לכם בדלק, ובעיקר תביא לכם הכרת מס מעודדת. לחיצה על דוושת התאוצה או הברקס תפעיל מיד את המנוע חזרה. אישית, אני פחות אוהב מערכות היברידיות קלות, אבל לא שואלים אותי.

תיבת ההילוכים של הסטיישן הממהרת הזו היא רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים, ושמה בקוריאנית DCT7. לתיבת ההילוכים שלושה מצבים – אקו, נורמל וספורט.

מתחילים לנסוע כאמור, והרכב הזה ממהר, או יכול למהר מאוד. בכל לחיצה על דוושת התאוצה הסיד הזו צוברת מהירות כמו רואד-ראנד מול קויוטי.  היא עושה את זה עם חספוס קל וקצת גסות שלא תמצאו היום במשפחתיות המעודנות והמנתקות את הנהג ממה שעובר על הרכב. זה גם קצת חיובי הגסות הקלה הזו. היא מערבת אותך הנהג יותר ממתחרותיה.

המתלים עושים עבודה טובה למדי, אבל מי שמחפש ניתוק ולא רוצה להרגיש כלום זה לא הרכב בשבילכם. הסיד הזו משדרת לנהג ולא מפסיקה לפטפט איתו. אם זה מכוון או לא, אני לא יודע, משער שלא. זה אמור להיות רכב בסיסי, אלטרנטיבה חתרנית ולא מתחרה ישירות ראש בראש עם מובילות הקטגוריה.

בכביש מהיר הסיד הזו תוכל להיות הכי מהירה, בקלות. כל מהירות שתרצו לנסוע בה, חוקית או כמעט פעמיים מהמהירות החוקית – קטן עליה. במהירות גבוהה לא תהיה כאן נינוחות אלגנטית של רחפת אוטוסטרדות.

עם המרכב הארוך שלה ובסיס הגלגלים הפחות ארוך (האורך הכולל של הרכב עומד על 4.6 מטר, יותר מ 30 ס"מ מעל גולף לדוגמא, ו 11 ס"מ פחות מאאוטלנדר חדש), אתה מצפה להתנהגות גמלונית משהו, וגם כאן רושמת הסיד סטיישן הפתעה, היא אפילו מהנה לנהיגה.

אם עד עכשיו הבנתם שיש כאן הפתעה חביבה – אתם צודקים. הניגוד בין המראה של הרכב, ליכולת הביצוע שלו יוצרים הפתעה. יצרנים אחרים היו מעטרים את הסיד הזו במיליון מדבקות 'טורבו' מוחצנות לטובת הדגשת היכולות האקטיביות של הרכב, קיה עשו בדיוק ההיפך. על הדלת האחורית תמצאו מדבקת 'Eco dymamics +' שכנראה בקוריאנית זה 'אנחנו ירוקים ממש'.

בתחום הבטיחות הסיד מצויידת בכל המערכות החשובות – בלימה אוטונומית ובקרת סטיה מנתיב, אבל אין לה בקרת שיוט אדפטיבית וחבל קצת. זה הדבר שהיה לי הכי חסר ברכב המשעשע הזה.

'אקו דיינמיקס +' בענייני חסכון אנחנו, אז במבחן 'סבתא נרדמה על ההגה', הסיד עברה 23.9 ק"מ על כל ליטר בנזין במצב 'אקו'. נתון צריכת הדלק הרשמי שלא לפי WLTP עומד על 16.6 ק"מ לליטר. אני סבור שזה לא ריאלי ביומיום אבל סביבות 14 – 15 ק"מ לליטר הם ריאליים לחלוטין.

המחיר של הסיד הזו עומד על 136,900 ₪ ישירות מהסוכנות הקרובה לביתכם. הסיד סטיישן בגירסאות שונות נמצאת גם בעסקאות 0 ק"מ, אבל לא מצאתי את הדגם הספציפי שנבחן, ואני משאיר לכם את החיפוש.

השורה התחתונה – נפחה טענה עצום, ביצועים על גבול הספורטיביים, 0 תשומת לב מהסביבה – נחמד מאוד. לסיבה המקורית בגלל בחנתי את הסיד הזו מלכתחילה – מצאתי אותה כאלטרנטיבה ראויה למשפחתיות הסטנדרטיות.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן