טויוטה קורולה 2016
המשך מובהק של כל מה שעולה בדעתכם כשאתם שומעים את השם 'טויוטה קורולה'

הטויטה קורולה מעולם לא היתה המשפחתית הטובה ביותר, אבל לאורך השנים הקפידה להיות יעילה, שימושית ואמינה. כפועל יוצא היא נהנית מביקוש ער גם כמושמשת.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

משפט הפתיחה שבא ממש עכשיו, הוסף אחרי שהמבחן כולו כבר כתוב והושלם. כל מה שנכתוב על הרכב, כל הביקורות, כל המאמץ לבודד מרכיבים כאלה ואחרים ולהעביר לכם את התחושה שאנחנו הרגשנו עם הרכב הזה, כל – כולו פשוט לא רלוונטי ולא ישפיע כהוא זה על מכירות הקורולה.  השוק אומר את דברו, מנהלי ציי רכב מתדפקים על דלתו של אחראי המכירות לציי הרכב ביוניון מוטורס היבואן, וכל מה שהם רוצים זה "תביא לנו קורולות, הלקוחות רוצים קורולות".

בעוד חמישה ימים אני אמור לאסוף את הקורולה החדשה מטויוטה, וכבר ניכרות אצלי תגובות לא רצוניות. זה התחיל כשקינן ביקש שאתאם לקחת את הקורולה למבחן. ניסיתי להתחמק באמתלות שונות, לא מסתדר לי ביום ראשון להחזיר אותה, יש לי פגישות ביום חמישי עד הערב וכד', ואז הוא ציין שמדובר בקורולה החדשה. מה חדשה מה? זה לא הדגם היוצא + לדים? לא? שינו עוד דברים? באמת? טוב. תגיש להם שיכינו אותה בצבע בולט. הכי לא ליסינג שאפשר.

במקביל התפתח באתר קארספורום דיון על הקורולה, משעממת, אפורה, יעילה, כמו מקרר, וכד' סופרלטיבים מפנקים, ולעומתם גם היו מי ששאל במילים עדינות " זו  פא$*%ינג, משפחתית, היא לא צריכה להיות ספורטיבית או אקסטרימית, היא צריכה להניע בבוקר, שהמזגן יקרר, ולהחזיר אותי הביתה בערב". התגובות מצטברות והאמוציות עולות. כן, עבדו עליכם שם בטויוטה, המכונית הזו מוציאה מכם רגש. אתם לא אדישים אליה. הצלחה ראשונה נרשמה.

שאלתי את הגיסים שלי בקבוצת הווטסאפ המשפחתית, מה אומר להם השם טויוטה קורולה. אחד הגיב "סוס עבודה", ארבעה נרדמו, ורק לגיסה הייתי צריך להסביר שזה סוג של מכונית משפחתית, לא ג'יפון.

אז ככה, נתחיל בהתחלה, הקורולה היא משפחתית קטנה (בניגוד לאוונסיס הגדולה יותר) מבית טויוטה. היא בסה"כ מיוצרת ברציפות מאז 1966, במפעלים בכל רחבי העולם (זו שלנו מגיעה מטורקיה) והיא הרכב הנמכר ביותר בעולם עם למעלה מ-40,000,000 יחידות (וזה היה עוד ב-2013 ). מקרר מקרר אבל נותן בראש.

ותודה שהחיינו והגיענו וקיימנו עד לדור ה-12 של הקורולה, ואמרו 'אמן'. כן, זה הדור ה-12 של המשפחתית היפנית (או מתיחת פנים של הדור ה-11), ועל כתפיה העדינות והמעוצבות נחה ההיסטוריה המשפחתית כולה. מי שיש לו בבית ילדים קטנים, וראה את הסדרה המצוירת "אווטאר" או "האגדה של קורה" הדימוי היחיד שעולה לי לראש הוא של אנג / קורה, שהם הגלגולים של כל האוואטרים שהיו לפניהם, כך גם הקורולה. נדמה שכל דור חדש של קורולות שנולד, נושא עמו את ה-DNA הכל-כך מזוהה עם טויוטה קורולה. סוס עבודה, יעיל, אמין, שימושי, במחיר סביר, וגם יימכר בקלות כיד שניה. תמצית המותג טויוטה.

ולפני שנתחיל – מחמאה גדולה ליוניון מוטורס, יבואן טויוטה. יום ההשקה לעיתונאים נקבע ליום חמישי. ליום זה הוכנו מספר רב של מכוניות מבחן, וכל העיתונאים יצאו מההשקה עם קורולה למבחן. זה לא מובן מאליו. לרוב יבואנים מכינים רכב אחד או שניים שמיועדים לעיתונאי רכב, והתיאום לוקח זמן לא מבוטל. כבוד.

בקשתי בעניין הצבע התמלאה, בערך, הצבע ממש לא ליסינג אלא חום כהה עם שבבים זהובים בהשתקפות של אור ישיר. מיוחד, חריג, וקל למצוא את הרכב בין עדרי הקורולות כשאתה מחנה את הרכב בחניה של פארק המים בשפיים. יפה או לא – עניין של טעם. תשפטו אתם. אני בספק אם יוזמנו הרבה מכוניות עם הצבע הזה באופן פרטי.

חיצונית צריך למצוא קורולה 'דור קודם' בשביל למצוא את ההבדלים. משהו בפגוש הקדמי, קצת מאחורה, הבדלים מינוריים באופן לא מפתיע. לא תמצאו כאן עיצוב מעורר מחלוקות. זו משפחתית וכך היא צריכה להיראות לפי הנהלים הפנימיים בטויוטה.

תאוריית 'השקופים' של דרעי מקבלת כאן טוויסט מעניין בעלילה. נכנסת לקורולה הפכת לשקוף. אף אחד לא מסתכל עליך, אף אחד לא בוחן אותך. אתה בקורולה.

20160714_161952

נכנס לקורולה. ריפוד הפנים בהיר ויפה, אבל לא ממש נעים למגע. כל דבר נמצא בדיוק איפה שתחפש אותו. מושב הנהג מתכוונן כמקובל, וגם ההגה, מוצאים תנוחת נהיגה ומרגישים מיד בבית. הדשבורד נאה מאוד לטעמי, עם שילוב של מספר גוונים. במרכזו צג המגע הגדול של טויוטה טאצ' – קל להתמצא ולעבור בין התפריטים. מתחת לצג המגע בקרי שליטה של בקרת האקלים, תוך שניות אתה מבין איזה כפתור עושה מה. יעיל ופשוט לשימוש. מול הנהג לוח מחוונים סטנדרטי. שני מדי תצוגה גדולים למהירות ולסל"ד וביניהם צג מידע עם חיווים שונים. השימושי שבהם היה מערכת ההתרעות על סטייה מנתיב. שמתריע עם חיווי קולי ותצוגה. היו לו מעט מאוד פספוסים של התרעות שווא, אבל בשלב מסוים הוא הושתק עם לחיצה על לחצן ההפעלה שנמצא על ההגה.

מרווח הפנים מצוין. משפחה עם שלושה ילדים, אחת מהם על כסא בטיחות גדול התמקמה בקלות, הרבה מרחב רגליים לילדים וגם למבוגרים, אשתי ציינה שהרכב מאוד נעים, שילוב הגוונים הבהיר תורם המון לתחושה אוורירית ונעימה, הדשבורד על שלל גווניו ועיצובו נאה ביותר ומשתלב היטב באווירה הכללית הנעימה.

קצת על הנהיגה, באמת קצת. כי אין הרבה מה לתאר, אין כאן רגש או תשוקה. הרכב מניע בלחיצת כפתור, תיבת ההילוכים הרציפה ב-D וקדימה לנסיעה. אופי הנהיגה שלי מתון. מאוד מתון. מאיץ לאט, נוסע רגוע, ולפעמים זה קצת מבלבל את התיבה. היא ממהר להעלות 'הילוכים' להילוך גבוה מהרצוי, ואז כשצריך להאיץ במתינות, היא לא תמיד מבינה מה אתה רוצה. נהיגה יותר החלטית מרגישה הרבה יותר רציפה ונכונה.

הגעתי לעיר מגוריו של חברי ר'  ואני מוסר לו את מפתחות האוטו שינהג. אין מפתחות. KEY LESS בגרסת טיטניום. ר' נכנס לאוטו, מכוון לעצמו את המושב, פולט כמה קללות ברוסית על ברך ימין שלו שנתקעת בקונסולה, ויאללה לדרך. אותה התרשמות בניכוי זה שהוא חולה איטלקיות וממש ממש כואב לו לומר שהפורד הזו היא מכונית מצוינת. אני רואה את הכאב בעיניים שלו.

אז מה היה לנו כאן:

ב 128.0 אלף שקל אתם מקבלים את גרסת הטרנד, טיפה פחות אבזור – אותו מנוע וגיר. וזה כבר גרסת הליסינג. אם יש לכם שני ילדים או פחות, ואתם חושבים שאתם חובבי רכב אני לא חושב שיש לכם מה לחפש רכב אחר. האוטו הזה עושה הרבה כיף.

תוסיפו 2000 שקלים ויש לכם את גרסת הטורר. סטיישן.

גרסת הטיטניום שעמוסה לעייפה באביזרי פינוק תעלה רק 133.0 אלף שקל, וזה כמה עשרות אלפים פחות מהמתחרות האירופאיות בעלות אותם הביצועים.

נקודות חולשה: אין נעילה אוטומטית של הדלתות עם תחילת הנסיעה. האוטו צפוף משהו.

נקודות חוזק: מנוע וגיר נפלאים, הגה מצוין. נוחות גבוהה, אחיזת כביש מעולה.

אני מאוד נהניתי ממנו, אבל חובה מגלה רדאר עם האוטו, אחרת תקנו את הפורד הזו ותמצאו את עצמכם מהר מאוד נוסעים במרצדס שכתוב עליה 'אגד'.  

הכתבה פורסמה במקור באתר קארספורום בתאריך 21.1.2016. תוכלו לקרוא אותה כאן.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן