טויוטה קורולה היברידית – הדור החמישי של ההנעה ההיברידית

הקורולה העדכנית זהה חיצונית לקורולה הקודמת, אבל מתחת למעטפת יש כבר את הדור החמישי של ההנעה ההיברידית בה מתמחה היצרן כבר למעלה משני עשורים.

המבחן פורסם במקור ב'וואלה רכב'. אני משתף אותו כאן לטובת מי שלא מתעדכן מ'וואלה רכב'.

פעם שניה בחיים שעוקצים אותי עם קורולה, ובשתי הפעמים הגורם העוקץ הוא עורך 'וואלה רכב'. הפעם הראשונה היה כשרשם אותי ל'מירוץ' רק לא סיפר את כל הפרטים. הפעם השניה היא הפעם עם הקורולה החדשה. למה עקיצה? כי כשהעמדתי את הקורולה החדשה ליד קורולה מודל 2019, היה לי ברור שנמצא הבדלי עיצוב חיצוניים קטנים אבל כאלה שעושים את ההבדל. ובמבט ראשון אנחנו לא מצאים שום הבדל. וגם לא במבט שני. ואז אנחנו מוציאים את המכוניות לתאורה חזקה יותר ומתחילים ללטף את הפגושים והפנסים, ולהשוות ממש לעומק, ובסוף מצאנו הבדל חיצוני. קטן.

השבכה הקדמית. זו שדרכה נכנס אוויר ומקרר את הרדיאטור והמנוע, הדוגמאות המוטבעות בה שונות. זהו. אם מישהו מוצא עוד הבדל עיצובי חיצוני, הוא מוזמן לכתוב לנו בתגובות. זו גם הסיבה בגללה לא נתעכב אפילו לא במשפט אחד על העיצוב החיצוני או הפנימי של הקורולה. זו קורולה. כבר ראיתם כמה עשרות אלפים כמוה.

תא הנוסעים של הקורולה זהה לדגם היוצא, עם עדכונים קלים בעיקר בגירסת ה SUN שמקבל לוח מחוונים דיגיטלי. לקורולה מערכת מולטימדיה מקורית בגודל 10.5" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (דגמי Sense ו Limited) ומולטימדיה בהתקנה מקומית בגודל בגודל 9" עם קישוריות מלאה בדגם ה Sun. לחובת המולטימדיה אציין כי מצלמת הרוורס המקורית של הקורולה היא הגרועה ביותר שנתקלתי בה ברכב חדש בשנתיים האחרונות.

הודות לבסיס הגלגלים המכובד, 2.7 מטר (נותר ללא שינוי) גם המרווח המושב האחורי ראוי לחלוטין לשימוש משפחתי, כאשר היושבים מאחור יהנו גם מפתחי מיזוג (בכל רמות הגימור) ושני שקעי טעינה.

ההבדל הגדול נמצא מתחת למעטפת החיצונית. הקורולה החדשה מונעת על ידי הדור החמישי של ההנעה ההיברידית של טויוטה, אותה הנעה שנחשפה לראשונה בג'יפון קורולה קרוס. המנוע הוא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, אבל בדור החמישי של ההנעה ההיברידית, המערכת כולה כבר מספקת 140 כ"ס, לעומת 122 כ"ס בדור הרביעי של ההנעה ההיברידית, וההבדלים מורגשים למדי.

התאוצה מרביצה מוחלטת ל 100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות בהשוואה ל 11 שניות בדגם היוצא, וגם תאוצות הביניים שופרו בהתאמה.

הקורולה החדשה שקטה מעט יותר מהיוצאת, (עוד נקודה ששופרה), וזה ניכר בעיקר בעת מאמץ של מנוע הבנזין, בנהיגה מהירה, או בעקיפות כשאתה מבקש לשחרר לחופשי את כל הסוסים המובטחים. הקורולה נהנית מאחיזה כביש גבוהה והתנהגות בטוחה וצפויה עם זאת היא לא תגרום לכם לקום בשבת בבוקר מוקדם לתפור איזה כביש מפותל בשביל הכיף.

הקורולה החדשה משייטת בלי הרבה מאמץ במהירויות שיביאו אתכם לפסילת רישיון, כאשר רשמית המהירות המירבית עומדת על 180 קמ"ש.

בטויוטה מבטיחים גם שיפור מינורי בצריכת הדלק של הקורלה הודות להנעה המשופרת. בפועל, בנהיגה חסכונית שהיתה משולבת פקקים של כביש 4 בבוקר, וכביש מהיר (1) בואכה לוד, הציגה הקורולה צריכה ממוצעת של 3.9 ליטר ל 100 ק"מ, שהם מעל 25 ק"מ לליטר. במציאות, אני לא חושב שנהג ליסינג ממוצע יעבור את ה 20 ק"מ לליטר, וגם זו צריכת דלק מעולה למשפחתית בגודל מלא. המשתנה העיקרי שישפיע על צריכת הדלק של הקורולה שלכם הוא סגנון הנהיגה.

לקורולה החדשה מערכות בטיחות מקוריות המעניקות לשני הדגמים הזולים ציון איבזור בטיחות 5 ואילו ב LIMITED ציון איבזור בטיחות 7. כן חסרה לנו התראה על רכב שטח מת בדגמי ה SUN וה SENSE.

הסיכום די פשוט, הדור היוצא שלה קורולה היה רכב מצוין לכשעצמו, יעיל, חסכוני, ואפילו נוח. הגאונים (לא במרכאות) בטויוטה החליטו לשמר את כל התכונות הטובות של הקורולה, לא להשקיע שקל (או ין יפני) יחיד בשינויי עיצוב שמצריכים מכבשים חדשים או תכנון פנס עדכני וכד. אפס הוצאות על השינויים החיצוניים, ורק לשפר את ההנעה. התוצאה היא הקורולה הטובה ביותר שיוצרה אי פעם. כמו הנוסחה המקורית של 'קוקה-קולה' (או המתכון לקציצות הסרטן של בובספוג), גם כאן יש 'נוסחה סודית' של יעילות ואמינות מוחלטים, ואת זה ידעו לשמר מהנדסי טויוטה.

לחובת הקורולה המעודכנת אני יכול לומר את מצלמת הרוורס, המחיר בדרם הלימיטד, ערכת הניפוח ב-סנס ובלימיטד, כשה סאן מקבל גלגל קטן, והעדת התראה על רכב בשטח מת ב-סנס וב-סאן.

עד הקורולה הבאה מדובר בקורולה הכי טובה אי פעם.

מחיר: 157,990 ₪ (SUN) , 159,990 ש"ח (SENSE) – 167,990 ₪ (LIMITED)

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן