
אחרוג ממנהגי ואפתח בסיכום. הקורולה ההיברידית היא משפחתית מצטיינת. פשוט ככה. המצחיק הוא שאלפי נהגי ליסינג נוהגים ברכב פשוט מעולה, ואין להם מושג שזה המצב. מבחינתם הם בטויוטה קורולה כי זה מה שקצין הרכב הקצה להם.
הקורולה ההיברידית משלבת שני דברים שטויוטה יודעת לעשות מצויין – קורולה ומכונית היברידית.
לדורותיה נחשבת הקורולה לסוג של סמן ימני של המשפחתיות. לעיתים קראו לה משעממת או 'יש טובות ממנה', עם זאת כמכלול של תכונות היתה הקורולה תמיד בטופ, ובשילוב של ביקוש ער כרכב משומש, זו היתה קניה בטוחה מצד הלקוחות.
בתחום ההיברידי, צברה טויוטה נסיון עצום שהחל עם הפריוס לפני כ – 15 שנים, ועבר כמעט לכל קשת הדגמים.
השילוב של הקורולה עם הטכנולוגיה ההיברידית יצר ערך שהוא גדול מסך חלקיו, והתוצאה היא פשוט משובחת.
מבחינה עיצובית, ממשיכה הקורולה ההיברידית את קו העיצוב המוכר של הקורולה הרגילה, עם מעט נגיעות ושינויים. היא ללא ספק נראית מודרנית ומכובדת. בחלקה האחורי היא הזכירה לי חלק מדגמי לקסוס, האחות הפרימיומית של טויוטה.
העיצוב הפנימי עודכן ושודרג. הדשבורד בנוי משתי 'קומות'. החלק העליון האופקי רך למגע, ומתחתיו משטחים אנכיים מעוצבים בזוויות שונות. לוח המחוונים שמול הנהג מכיל צד מהירות גדול באמצע, מד סל"ד משמאל, ושני חיווים לדלק ולטמפרטורה ימין. הנתונים כולם מוקרנים ע"ג מסך בגודל 7". באמצע מד המהירות חיווי למגוון מידעים שונים אודות הרכב והנהיגה.
המרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 9" המכיל וייז מובנה, רדיו, סטרימינג ועוד. מתחתיו פקדי השליטה על המיזוג, ומתחת משטח טעינה אלחוטי. במרכז הקונסולה המרכזית מוט הילוכים, ובבסיסו מתג מעצור היד החשמלי.
מושב הנהג מהווה לטעמי שיפור ניכר לעומת הקורולה 2018 שנמצאת אצלי. מדובר במושב נוח להפליא, שמספק תמיכה מצויינת לגוף, מבלי ללחוץ או להפריע. פשוט מושב מעולה.
בסיס הגלגלים זהה לחלוטין לזה של גרסת הבנזין – 2.7 מטר. התוצאה היא רכב מרווח דיו למשפחה עם שלושה ילדים.
על ההנעה אחראים בגירסה ההיברידית מנוע 1.8 ליטר המפיק 122 כ"ס בלבד (הספק נמוך ממנוע ה 1.6 ליטר) אבל אליו מתווסף המנוע החשמלי בהספק מירבי של 71 כ"ס.
תיבת ההילוכים רציפה, אבל שונה מזו של גרסת הבנזין.
התוצאה של כל מה שרשמתי היא שבלחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה, הקורולה ההיברידית מגיבה מהר מאוד (בזכות המנוע החשמלי שמספק את מלוא המומנט שלו מהרגע הראשון) והרכב מאיץ בנחישות. התוצאה הרשמית ל 100 קמ"ש זהה לגרסת הבנזין, אבל התחושה בפועל היא של רכב חזק בזכות היציאה המהירה מהמקום. אומר אחרת, בכל לחיצה נחושה על התאוצה, הקורולה האיצה במהירות שגרמה לי לחייך ו…ליהנות.
צריכת הדלק הרשמית של הקורולה עומדת על 27.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. אני מניח שנתון זה אופטימי מדי, אבל יכול לציין שגם כאשר נהגתי בה בצורה שאינה חסכונית, התקבלה צריכת דלק של מעל 22 ק"מ לליטר, כאשר באותו סגנון נהיגה הקורולה 2018 בה אני נוהג היום מציגה צריכת דלק של 12.5 – 12.9 ק"מ לליטר. אם הבנצ'מרק שלי הוא קורולה 2018, ההברידית היא חסכונית מאוד.
בנסיעה מתונה ורגועה, הציגה הקורולה ההיברידית צריכת דלק של מעל 26 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. בהמשך אותו היום, ביצעה הקורולה מספר הובלות חוגים וכד' בתוך העיר, ולהפתעתי צריכת הדלק השתפרה לכמעט 28 ק"מ לליטר, שכן מרבית הנסיעה היתה באמצעות ההנעה החשמלית ללא מעורבות מנוע הבנזין. מכובד מאוד!
נוחות הנסיעה בקורולה ההיברידית היא הפתעה שלא ציפיתי לה. מדובר ברכב נוח ביותר, ובצירוף המושב המצויין שלו, מהווה הפתעה נעימה מאוד.
עוד הפתעה נעימה ומרשימה מגיעה מכיוון מערכות הבטיחות המקוריות בהן צויידה הקורולה החדשה. מערכות אלו מופיעות בכל הדגמים והן כוללות בלימה אוטונומית, שמירה אקטיבית על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד. בגירסת הלימיטד תקבלו גם זיהוי כלי רכב שטח מת, וזיהוי כלי רכב חוצים מאחור. עוד מצויידות הקורולות במערכת להתרעה על עייפות נהג וכמובן סט שלם של כריות אוויר, איזופיקס וכד'.
בלי הערות אי אפשר,
במהירות שיוט בכביש מהיר נשמעו רעשי רוח חריגים. החשד הראשוני נפל על המראות, אולם קיפולן תוך כדי נסיעה, לא הביא לשום שינוי ברעש כך שהמקור הוא במבנה הרכב.
סשן הצילומים לרכב באתר הקבוע שלי, הניב עוד תובנות. שני ילדים שעבור ליד שוחחו ביניהם ו"וואו, איזה אוטו יפה!" והתארגנות למסיבת יומהולדת אקראי בפארק הביא את אחת האמהות שבדיוק יצאה מג'יפון נפוץ להסתכל על הרכב בעניין רב (עלי היא בטוח לא הסתכלה בעניין) וציינה שהיא ממש יפה. זה דברים שמעולם, אבל מעולם לא היום מנת חלקה של הקורולה.
את הסיכום שלי לרכב קראתם כבר בהתחלה. עד שאעשה מבחן למתחרות שלה מתוצרת קוריאה, מבחינתי הקורולה ההיברידית החדשה היא המשפחתית סדאן (כלומר עם תא מטען) המובילה היום, וכשמציעים לך אותה כרכב ליסינג, מדובר בבחירה מצויינת – גם לנהג וגם כמשפחתית.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב
2 Responses
איני שותף לפתיחה המפרגנת.
בחנתי את הקורולה הזו בנסיעה ארוכה, אני מכיר היטב גם את הדגם הקודם ואת חלק מהמתחרות.
רוב בוחרי הקורולה ושות', עושים זאת במסגרת ליסינג ולא פרטי.
בהנחה שקוראי האתר הזה מחפשים גם הנאה מנהיגה אף על פי שמדובר בקטגוריית המשפחתיות, הקורולה הייתה ונותרה נטולת חדוות נהיגה מצד אחד, ובינונית מאוד בסביבת הנהג( המסך משתקף מאוד באור שמש), ובשימושיות עקב תא מטען בעל פתח צר.
למי שחייב היברידי בשם החסכוניות, האיוניק מהנה יותר לנהיגה ושימושית יותר, וזהה מבחינת המערכות תיקון הגה, קרוז אוטונומי מזגן מאחור וכו'
מי שמחפש יותר הנאה, יש אלטרנטיבות רבות מאותה הקטגוריה של רכבי סדאן.
ומי שמחפש סטיישן, הקיה סטיישן החדשה מהנה הרבה יותר לנהיגה מהקורולה ושימושית אף יותר עקב תאים עמוקים מתחת לרצפה, מאידך חסר בה מזגן מאחור וקרוז קונטרול אוטונומי שזה חבל.
לאחר נהיגה ארוכה בקורולה החדשה, איני מבין את ההתלהבות מהרכב המשעמם הזה.
אמנם חסכוני וצפוי להיות אמין, אבל נטול כל חדוות נהיגה, אפילו מול האלטרנטיבות המשפחתיות, חלש בביצועים ורועש מהתיבה הרציפה.
אם כבר נגזר לנהוג ברכב כה משעמם, אז עדיפה גרסת הסטיישן השימושית יותר.