כמי שנוהג על הרכב מכוניות שונות, מסגמנטים שונים, אתה מגבש סט ציפיות מרכב עוד לפני שנהגת בו, רק מקריאת הנתונים הטכניים או מהתרשמות אחרת. סוג של 'מה הרכב הזה צריך להיות'. ולפעמים יש הפתעות לטובה ולפעמים אכזבה. כאשר יש אכזבה, אתה שואל את עצמך למה התאכזבתי. מה ציפיתי ומה הרכב באמת. כשיש הפתעה לטובה, אתה נהנה. מאוד מאוד נהנה לראות שגיבשת סט ציפיות מוטעה. האלנטרה הפתיעה אותי מאוד – ולטובה.
הציפיות היו לרכב טוב, עם זאת, לא מצטיין בדבר. סוג של קורולה בנזין (לא היברידית) מתוצרת יונדאי.
מעט על ההיסטוריה של האלנטרה. כמו לא מעט יצרנים מהמזרח, גם יונדאי הקפידה מדי כחמש שנים להחליף דגם לדגם חדש. האלנטרה הושקה לראשונה ב 1990, עוד לפני שיונדאי שווקה בארץ, מבוססת על דגמי מיצובישי. דגם זה שווק בארץ לקראת סוף חייו. ב 1995 הושק הדור השני של האלנטרה, עם עיצוב ברוח התקופה. האלנטרה לא הביאה איתה בשורה עיצובית או מוטורית חריגה ותמיד היתה עסקה של value for money. דור שלישי הוצג ב 2000 ובשנת 2006 הוצג הדור הרביעי, וב 2010 הוצג הדור החמישי שהיה עימנו עד 2015, עת הוצג הדור השישי, נשוא מבחן זה.
עיצוב הרכב מנסה לייצר זהות, חולשה יחסית של דגמי יונדאי בהשוואה לדגמי קיה המקבילים. החזית עמוסה בקווים גיאמטריים, פנסי ערפל משולשים בתחתית הפגוש, גריל משושה שחור וגדול, יחידות תאורה ראשיות בצורת משולש וכד'. התוצאה הרמונית, נאה, נראית גדולה, אך מעט חסרת ייחוד. מבט צידי על הרכב מציג בעיקר שמשה אחורית משופעת מאוד, וקו מותניים שנמתח מבית הגלגל הקדמי ועד לתוך יחידת התאורה האחורית. יחידת התאורה אחורית יוצרת התחכמות קלה, כך שהחלק המחובר לדלת תא המטען אינו סימטרי בחלקו התחתון עם יחידת התאורה שעל הכנף.
העיצוב הפנימי נקי ונעים מאוד לעין, הרבה בזכות הריפוד הבהיר של רכב המבחן. חופת לוח המחוונים מעוצבת בקו אחיד עם פתחי המיזוג המרכזיים והשמאלי. מול הנהג סידור מסורתי של מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל, ביניהם תצוגה משתנה לנתונים שונים בהתאם להגדרות הנהג. הכל נשלט כמובן מההגה. במרכז הדשבורד מסך מגע גדול ונוח לשימוש. מתחתיו משורת מתגים עדינה, ומתחתיהם בקרי השליטה על המיזוג. עוד תא קטן למטה ובו שקע מצב וחיבור USB ומוט הילוכים. הכל נקי והרמוני. כמה פשוט – ככה נעים לעין ושימושי.
מושב הנהג גדול ותומך אך אינו נוקשה. לי הוא היה מאוד נוח לנהיגה ולשהות. יחד עם הגה מתכוונן לעומק ולגובה, וכסא נהג מצויין (!!!) אין בעיה להתמקם היטב מול ההגה ולמצוא תנוחת נהיגה מתאימה.
המרווח הפנימי מצויין הן לנהג ולנוסע, והן ליושבים מאחור. עם בסיס גלגלים של 2.7 מטר (זהה לזה שבטויוטה קורולה), ומושבים נוחים מאוד, מתקבל חלל פנימי מצויין.
על הפן הדינמי אחראי מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, המספק 127 כ"ס ו 15.8 קג"מ ב 4850 סל"ד גבוהים למדי. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. נתונים אלו כשלעצמם אינם מרשימים או חריגים. הם סטנדרטיים למנוע 1.6 ליטר, ללא טורבו. מכאן גם התאוצות סבירות, כמו רכב משפחתי סטנדרטי, עם 11.6 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש ו 195 קמ"ש מהירות סופית (מאמין ליונדאי, לא בדקתי). בפועל הרכב מספק תאוצות סבירות, ואין לו בעיה לשייט בכביש מהיר במהירות גבוהה משמעותית מהמותר בחוק.
ההפתעה הגדולה באה עם תחילת הנסיעה. הרכב נוח. מאוד מאוד נוח. ממש כיף לנסוע בו, במובן הפשוט והטוב של המילה. כרכב משפחתי, האלנטרה פשוט זורחת. בידוד הרעשים מצויין, במהירויות גובהות יחדרו מעט רעשי רוח. לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה תכניס גם רעש לתא הנוסעים אבל נסיעה נורמטיבית באלנטרה היא פשוט נעימה ושקטה. המתלים עושים עבודה מעולה בבידוד מפגעים בכביש מתא הנוסעים, והתחושה בתא הנוסעים נינוחה ונוחה.
בהיבטי הבטיחות יונדאי וכלמוביל היבואנית לא ויתרו על התקנת המערכות ההכרחיות והחשובות. האלנטרה מצויידת במערכות בטיחות מקוריות – בקרת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
צריכת הדלק של האלנטרה היא כמצופה מרכב בגודל ובהינע זה. בנסיעה רגילה לרבות פקקי תנועה, נסיעה עירונית ובינעירונית, תקבלו לא יותר מ 13 ק"מ לליטר. נסיעה רגועה מאוד תוכל לשפר את הנתון לאיזור ה 18 ק"מ לליטר. לא מרשים במיוחד כשוק מלא רכבים היברידיים ודיזלים, אבל נתון סטנדרטי וסביר לרכב משפחתי 1.6 ליטר אוטומטי.
השאלה הגדולה שריחפה באוויר המבחן זה איך היא מול הטויוטה קורולה בנזין. אומר בעדינות, וממה שזכור לי מהתקופה בה היתה לי קורולה בנזין 1.6 ליטר. היונדאי עדיפה. היא שקטה יותר ונוחה יותר. שתיהן מספקות מרווח פנימי נדיב למשפחה. המחיר הקטלוגי של שתיהן זהה, אבל בעסקאות ליסינג האלנטרה תהיה זולה מהקורולה, ולכן תהיה בחירה נכונה יותר. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו למצוא את האלנטרה ב 116.0 אש"ח, לעומת מחיר רשמי של כ 134 אש"ח.
הסיכום הוא שציפיתי למשפחתית סבירה, וקיבלתי משפחתית מצויינת, נוחה ונעימה. בתמחור נכון היא בחירה משפחתי מעולה.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב