למי שמתעצל לקרוא את כל המבחן הנה הסיכום: הפוקוס החדשה באה לכאן לתת בראש ולא לקחת שבויים. יש לה כמה חסרונות, יש לה כמה נקודות בהם היא תהיה נחותה מחלק מאחיותיה לסגמנט, אבל בשקלול התכונות העיקריות (מנוע / גיר / שלדה / הגה) והמחיר האטרקטיבי, אני לא רואה חובב הגה שייקח משהו אחר מהליסינג שלו. הפוקוס מביאה איתה מכלול תכונות שלפני עשור היינו קוראים להן הוט האצ' והיום היא 'סתם משפחתית'.
אבל בל נקדים את המאוחר למוקדם ואת הסיכום להתרשמות. הפוקוס חזרה אלינו אחרי היעדרות מהשוק של כשנה וחצי, והאמת היא שהיה שווה לחכות. המנוע בכל הגרסאות הוא מסדרת האקובוסט של פורד – מנוע 1.5 ליטר, טורבו, עם 150 כ"ס ו 24.5 קג"מ. הגיר הרובוטי המפוקפק משהו הוכנס למחסן ובמקומו הותקן ברכב גיר פלנטרי 6 הילוכים עם אפשרות למצב 'ספורט' ובחירת הילוכים ידנית. את השילוב הזה של מנוע / גיר אתם תקבלו בכל הגרסאות – טרנד, סטיישן, טיטניום וזה אומר שמי שיכול לקחת משפחתית סטנדרטית בליסינג חייב להבין שהדרך שלו לשלילת רישיון מתקצרת מאוד. הפורד המשפחתית הזו מאיצה ומגיעה למהירויות גבוהות מאוד, ושלילתיות מאוד, מהר מאוד.
הכניסה לאוטו מגלה סביבה קצת עמוסה אבל בעיקר צפופה. זה לא שלא היה לי מקום באוטו, במהרה התמקמתי מצוין מול ההגה (מתכוונן למטה/למעלה/ פנימה/החוצה). מושב הנהג נוח, על גבול הרך. המושב עוטף אותך בעדינות לא מלחיצה. בקרי השליטה על מערכת המיזוג נוחים ואינטואיטיביים, מסך מגע 9" באמצע הקונסולה עם וייז, BT, מצלמת רוורס, USB ומה לא. החיבור לקח כמה שניות ואפשר לצאת לדרך רק אם הדבר הזה שם לא היה נתקע לי בברך ימין. אני מוריד את המבט ומגלה שברך ימין נחבטת בקונסולה המרכזית, וזה לא שאני נוהג בישיבה מזרחית. כף הרגל על הדוושה והברך נחבטת בקונסולה. זה יחזור על עצמו עם כל נהג שהושבתי באוטו רק בשביל להיות בטוח שאני לא מעוות. צפוף משהו. תאורת לד מגניבה לחלל הנוסעים עם שליטה ברורה וקלה מתי התאורה נפתחת עם הדלתות ומתי לא. הסוף לניחושים "זה על OFF או DOOR או ON ?" גלגל ההגה נראה עמוס מדי במבט ראשון, אבל כשהחזרתי את האוטו לסוכנות כבר תפעלתי אותו בנוחות רבה ולא הבנתי מה נראה לי עמוס בהתחלה. (שזה רק ההוכחה שאפשר לאלף גם קוף ללחוץ על כפתורים והוא ידע מה כל כפתור עושה) בגדול, לא פתחתי את ספר הרכב בשום נקודת זמן בשביל להבין איך עושים X או מה עושה Y.
מלטפי הדשבורדים יכולים להירגע, הדשבורד נראה איכותי והוא רך ונעים למגע. איכות הייצור נראית מצוינת.
סיכום – פנים רכב עשיר, מאובזר ו…צפוף.
את האוטו הוצאתי מהסוכנות במסגר, התמקמתי, חיברתי את הזרוע של RAM, חיברתי את הסלולרי למטען, ויאללה להוציא את הקטנה מהגן. כן. אותה קטנה מציקה שנמצאת בכל המבחנים שאני עושה למכוניות. אני יוצא לרח' המסגר במגמת עזריאלי. ראשון ברמזור. אוטובוס צמוד אלי מצד אחד ובינינו עוד השתחל טוסטוס. ירוק. אני לוחץ על הדוושה ונזכר שתום מהסוכנות אמר לי להיזהר ואני חייכתי אליו בחיוך של "באמאש'ך אני לא ילד…", אבל זה היה מאוחר מדי. השהייה קטנה, הטורבו נכנס לפעולה, ו24.5 קג"מ מעיפים אותך קדימה כאילו אין מחר (למשפחתית…למשפחתית…) ואני מיד מוריד את הרגל מהדוושה, ומגלה שזה בערך 60 קמ"ש מהר מדי ממה שרצוי היה על פי החוק לנהוג שם.
אני יורד לאיילון ובודק אם זה היה מקרי או שככה באמת האוטו. לחיצה על הדוושה והטיל השחור מזנק קדימה בחוליגאניות. איזה כיף של אוטו. הדבר הזה נוסע כמו משוגע. תשכחו כל מה שאתם זוכרים מהפוקוס הדור הקודם והשילוב של המנוע / גיר שהיה שם. הגיר מותאם למנוע כמו כפפה ליד, כמו פיניאס ופרב, כמו סטארסקי והאצ', פשוט שילוב בנ%ונה. איזה כיף של אוטו!
נוחות הנסיעה מעולה. למרות הצמיגים המופרכים שהאוטו הגיע איתם 235/40/80 מקורי בגרסת טיטניום, (הטרנד עם 215/55/16) האוטו נוח מאוד. מהמורות נבלעות ומרוסנות היטב על ידי עבודת המתלים. גלגל ההגה עבה בדיוק במידה הראויה, ההגה מתקשר ומהיר והאוטו מרגיש מאוד מוצק ומאוד נוח.
מגיע לגן, מוציא את הקטנה ומכין אותה מראש שיש לנו היום אוטו שחור עם פה כמו של כריש (גריל קדמי עצום מצופה בחצי מכמויות הכרום על כדור הארץ), היא מסתכלת על שורת המכוניות החונה וישר מזהה.
מושיב אותה במושב הבטיחות שלה (מושב גדול של אחת החברות האמריקאיות) ומשהו לא מסתדר לי. אין מקום לרגליים הקטנות שלה, והן נוגעות בגב המושב של הנהג. זה אפילו בקיאה ריו שלי לא קורה. מנסה לראות מה לא ל בסדר בכוונון, באופן קשירת המושב שלה ולא מוצא. האוטו די צפוף.
למחרת שבת. שבת בבוקר, יום גשום, אני מתעורר מוקדם מאוד, מדגדג לי באצבעות לחזור לנהוג על הטיל השחור. מעיר את חברי ר' (שאם ירצה יחשוף את עצמו, ואם לא ירצה אני אחשוף אותו), אבל מודיע לו אני בדרך אליו, שיקום. בנסיעה אני מנסה לראות מה צריכת הדלק של האוטו כשהוא ננהג על בסגנון 'סבתא של יואב על ההגה והיא בדיוק התעלפה' – לא הצלחתי לרדת מ 5.5 ליטר ל 100 ק"מ ולא לעלות מעבר ל 5.9 ליטר ל 100 ק"מ, שהם בין 18 ל 17 ק"מ לליטר, בנהיגה רגועה ומתונה, ועדיין זו תוצאה מצוינת. כשלחצנו על האוטו, ולחצנו לא מעט, עדיין צריכת הדלק נותרה מעל 1:10 אבל סגנון הנהיגה היא מאוד אגרסיבי.
הגעתי לעיר מגוריו של חברי ר' ואני מוסר לו את מפתחות האוטו שינהג. אין מפתחות. KEY LESS בגרסת טיטניום. ר' נכנס לאוטו, מכוון לעצמו את המושב, פולט כמה קללות ברוסית על ברך ימין שלו שנתקעת בקונסולה, ויאללה לדרך. אותה התרשמות בניכוי זה שהוא חולה איטלקיות וממש ממש כואב לו לומר שהפורד הזו היא מכונית מצוינת. אני רואה את הכאב בעיניים שלו.
אז מה היה לנו כאן:
ב 128.0 אלף שקל אתם מקבלים את גרסת הטרנד, טיפה פחות אבזור – אותו מנוע וגיר. וזה כבר גרסת הליסינג. אם יש לכם שני ילדים או פחות, ואתם חושבים שאתם חובבי רכב אני לא חושב שיש לכם מה לחפש רכב אחר. האוטו הזה עושה הרבה כיף.
תוסיפו 2000 שקלים ויש לכם את גרסת הטורר. סטיישן.
גרסת הטיטניום שעמוסה לעייפה באביזרי פינוק תעלה רק 133.0 אלף שקל, וזה כמה עשרות אלפים פחות מהמתחרות האירופאיות בעלות אותם הביצועים.
נקודות חולשה: אין נעילה אוטומטית של הדלתות עם תחילת הנסיעה. האוטו צפוף משהו.
נקודות חוזק: מנוע וגיר נפלאים, הגה מצוין. נוחות גבוהה, אחיזת כביש מעולה.
אני מאוד נהניתי ממנו, אבל חובה מגלה רדאר עם האוטו, אחרת תקנו את הפורד הזו ותמצאו את עצמכם מהר מאוד נוסעים במרצדס שכתוב עליה 'אגד'.
הכתבה פורסמה במקור באתר קארספורום בתאריך 21.1.2016. תוכלו לקרוא אותה כאן.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב