רנו גרנד סניק
מיניוואן משפחתי יעיל ושימושי

הרנו גראנד סניק היא מוביל נוסעים שימושי ויעיל, עם היסטוריה ארוכה של תכנון מבריק בסגמנט. במבט לאחור, מאוד נהניתי עימה.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

לא ניתן להתחיל לכתוב על הרנו גראנד סניק מבלי להבין את השורשים המשפחתיים אשר איפשרו לנו להגיע עד הלום. בשנת 1984 הדהימה רנו את תעשיית הרכב עם וואן משפחתי, מוביל נוסעים ייעודי בו שולבו תכנון סופר מתקדם וחשיבה מעמיקה על השימושים המשפחתיים. קראו לו רנו אספאס – Espace. הוא היה רכב מיוחד במינו, ויצר למעשה קטגוריה חדשה של כלי רכב ייעודיים להובלת נוסעים, חלף מסחריות מוסבות. הרכב לא שווק בישראל מעולם, גם לא הממשיכים המבריקים שלו, וזה אולי המקום להפנות את השאלה ליבואן רנו – למה לא בעצם?

מי שיתבונן בדור השני והשלישי של האספאס, יוכל בקלות לחשוב שהרכב מוכר לו מאיפשהו, ואכן מרכיבי עיצוב רבים של האספאס הופיעו גם באחיו הקטן – הרנו סניק.

הסניק של רנו היא מיניוואן משפחתי יעיל וחכם שהוצג ב 1996, כאשר לרנו יש כבר ניסיון של למעלה מעשור עם פיתוח מובילי נוסעים חכמים. הפעם רנו ארזה הכל על בסיס המגאן המשפחתית. עם הצגתה בשנת 1996 היא יצרה קטגוריה חדש של מיניוואן מבוסס משפחתית. לא גדולה כמו הוואנים העצומים אלא רכב משפחתי גבוה, עם רצפה כפולה, שימושי ועם פתרונות חכמים. לא הכל היה מושלם בממלכה הצרפתית, ובעוכרי דגם זה היו מנועים ותיבות הילוכים תקולים שהאפילו על התועלות שברכב ודנו אותו לכליה. בשנת 2003 יצאה רנו עם הדור השני של הסניק, וממודל זה , לכל דור של סניק היתה גם אחות גדולה יותר – הגרנד סניק, בעלת שבעה מקומות, כאשר את שני המקומות הנוספים יכלו לאכלס ילדים בלבד. הדור השלישי של הסניק הוצג בשנת 2009 והמשיך את הקו היעיל והשימושי של המיניוואן המשפחתי, גם הוא עם שתי גרסאות – חמישה מושבים ושבעה מושבים. הדור הרביעי הוצג ב 2016, והוא נשוא מבחן זה.

חזית הרכב לא מרמזת על ההמשך, חייכנית משהו ולא מאיימת. עם גריל שחור הנמתח לאורך החזית וסמל רנו גדול במרכזה. יחידות תאורה ראשיות גדולות, משולבות לד. על מכסה המנוע שני קווי עיצוב בכל צד לשבור את המונוטוניות, כאשר שני הקווים החיצוניים משתלבים לתוך דופן הרכב, בקו החלונות. מבט צידי מתחיל לרמוז על היתרונות של הרכב. שטח חלונות גדול מאוד, כאשר קורה A (הקורה הקדמית) מפוצלת לשנים ובאמצע חלון משולש גדול התורם מאוד לשדה הראייה ולתחושת המרחב. קו החלונות מתעגל מטה בעדינות, עד לתחילת החלון בדלת האחורית וממנו הוא מתחיל לעלות עד קורה C, כאשר גם כאן משולב חלון גדול לטובת שדה ראיה. הגראנד סניק במבט מהצד אכן נראה 'גראנד' ונדמה שהוא ארוך הרבה יותר ממה שהוא באמת.  שתי רמות הגימור מגיעות עם חישוקי 20" עצומים בגודלם. מאחור משתלבות יחידות התאורה האחוריות במבנה L עם פסי לד נאים. מפתן הדלת האחורית נמוך למדי ומאפשר הטענת הרכב ללא צורך בהרמת מטען לגובה.

בתוך הרכב ממשיך העיצוב הפרקטי. מול הנהג לוח מחוונים המחולק לשלוש. בצדדים חיווי לדלק ולטמפרטורה, ובאמצע תצוגה משתנה – מהירות / סל"ד או שילוב. כל המידע של מחשב הדרך נמצא במרכז בחלקו התחתון . דשבורד גדול, עמוק מאוד, ושחור. עשוי מפלסטיק רך. במרכזו פאנל אנכי בולט שמתחיל מחלקו העליון של הדשבורד ועד לקונסולה המרכזית שבין המושבים (זזה קדימה ואחורה על מסילה). בחלקו העליון של הפאנל נמצא מסך מגע בגודל 7". מתחתיו בקרי השליטה על המיזוג. השימוש במערכת לא ממש אינטאיטיבי, אבל אם באתם מרכב אחר של רנו, זו אותה שיטה.

בחלק התחתון של אותו פאנל אנכי, ידית הילוכים, ומימין לה בלם היד החשמלי וכפתורי השליטה על בקרת השיוט ומגביל המהירות. לא הייתי מציין זאת במפורש אלמלא זה מקום ממש לא נוח לכפתורים אלו. בין המושבים הקדמיים תא עצום בגודלו, בעל סגירה, כשכל התא נע קדימה ואמורה על מסילה. נחמד. מושב הנהג עצמו נוח למדי, ובהחלט מתאים לנסיעות ארוכות. כל התחושה באוטו היא של 'לטיול יצאנו'. המושבים האחוריים מרווחים, ונעים על מסילה. בתא המטען תמצאו עוד שני מושבים מתקפלים, שמתאימים לשהות לילדים בלבד, או לחמות.

בסיס הגלגלים של הגרנד סניק עומד על טיפה מעל 2.8 מטר, וזה המון. מכאן ניתן להסיק עד כמה הרכב מרווח ושימושי למשפחה.

על הצד הטכני אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33ליטר. זה אותו מנוע מוכר של הקונצרן, וכלל שאני נוהג במכוניות עם המנוע הזה אני מתרשם ממנו יותר ויותר. אופי הפעולה שלו דיזלי משהו, כלומר מומנט גבוה כבר בסל"ד נמוך. ברכב המבחן הוא הגיע עם 140 כ"ס ו 24.7 קג"מ כבר ב 1600 סל"ד. בגירסה הבכירה, האקזקיוטיב הוא כבר עם 159 כ"ס ו 27.5 קג"מ. תיבת ההילוכים היא רובוטית DCT בעלת שבעה הילוכים.

הרכב נעים מאוד לנסיעה. התאוצה החלטית ואם הנהג ירצה להיות מהיר מהתנועה – הוא יוכל לעשות זאת בקלות. התאוצה ל 100 קמ"ש אורכת 10.4 שניות. זה אולי לא מרשים אבל בהחלט מספק כשזה מגיע בתצורה של אוטובוס קטן. אין לגרנד סניק שום בעיה לשייט בנינוחות במהירויות של מעל 140 קמ"ש. הוא נשאר יציב, ומספק לנהג שפע של בטחון.

המתלים לרוב עושים את עבודתם נאמנה, אם כי מעבר מהיר על פסי האטה (כן, אני מודע לסתירה במשפט הזה) מגלה כי המתלה הקדמי יודע לספוג היטב את העליה על פס ההאטה, אבל ממש לא מבין מה הוא צריך לעשות עם הירידה ממנו. זה מתבטא בחבטה קלה עם כל ירידה מפס האטה.  במתלה האחורי לא נרשמה תופעה דומה, למרות שבדרך כלל דווקא המתלה האחורי הוא זה ש'בועט' קלות. 

כניסה עם הגראנד סניק לכבישים מפותלים היא סבבה, אבל לא הסביבה הטבעית לו, ומהר מאוד אתם מוצאים את עצמכם מתאימים את מהירות הנסיעה לרכב. רוצים סיבובים – גשו לאותו יבואן ותזמינו בתוספת של כמה שקלים ניסאן GTR.

צריכת הדלק של הגראנד סניק הפתיעה לטובה. למרות נתוני יצרן המדברים על 5.2 ליטר ל 100 ק"מ בנסיעה בינעירונית, הוצאתי מהרנו המגודל במסלול הבדיקה הקבוע צריכת דלק של 4.4 ליטר ל 100 ק"מ, המתורגמים ל 22.7 ק"מ לליטר. מרשים מאוד.

הגראנד סניק מצוייד במערכות בטיחות מקוריות מהיצרן – בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב ועוד. בדגם המפואר מתווספים גם בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על רכב בשטח מת.

יש לי ממש מעט ביקורת על הגראנד סניק, והיא די מינורית, אז באמת שאין טעם לציין אותה.

מחירו של הגראנד סניק מתחיל ב 164,990 לרכב המבחן בגירסת אינטנס, ואילו גירסת אקזקיוטיב תעלה לכם 184,990 ₪. למרות שחיפשתי, לא מצאתי עסקאות 0 ק"מ לגראנד סניק.

 לסיכום,

הגראנד סניק הוא מוביל נוסעים מרווח ונעים לנסיעה. הוא מהווה פתרון שימושי וחכם למשפחה, ואלטרנטיבה משפחתית יותר מאופנת הג'יפונים.  הוא נהנה ממנוע מעולה, ותיבת הילוכים מצויינת.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן