הניסאן ליף LEAF הוא רכב חשמלי. לא היברידי. חשמלי מלא. אין לו מנוע בנזין שיציל את מי שרגיל לחיות על הקצה, ולהיכנס לתחנת הדלק רק כאשר הנורה של 'נגמר הדלק' דולקת. אבל זה בערך החיסרון היחיד שיש לרכב הזה להציע.
הליף הוצג לראשונה בשנת 2010. ב 2017 הוצג הדגם החדש, במרכב האצ'בק, מתחרה לסגמנט הקומפקטיות דוגמת פולקסוואגן גולף, פיג'ו 308, וקורולה האצ'בק היברידית. רק שהוא חשמלי מלא.
בניגוד לדגם הראשון שהיה מובדל מאוד בעיצובו, ממבט חיצוני על הליף העדכנית לא תוכלו ללמוד על המהפכה שהוא נושא עימו. הוא נראה כמו רכב 'רגיל' עם חזית אגרסיבית, עם נגיעות כרום. מבט מעמיק יותר על החזית מגלה שלוש קומות. התחתונה מכילה את הפגוש הקדמי ופנסי ערפל קטנים בצדדים. בקומה השניה נמצאים צבירי הפנסים, המחוברים ביניהם באמצעות פס שחור עבה, המקיף מלמטה את הסמל בחזית. פסי הכרום בגריל נמשכים בפיסול ברור אל תוך מכסה המנוע ולעבר קורה A. אם במבט ראשון החזית נראית סתם אגרסיבית, במבט שני ושלישי רואים מחשבה רבה. קו החלונות משופע קלות, עד לקצה הדלת האחורית ואז הוא משתפל בחדות למעלה ומשתלב עם הפנס האחורי, המזכיר מאוד במבנהו את זה של הניסאן ג'וק. חלונות מושחרים מאחורה, והרבה פלסטיקה שחורה יוצרים לא מעט 'רעש' עיצובי.
העיצוב הפנימי סטנדרטי לרכב חשמלי. תצוגה משתנה מול הנהג, צג אינפורמטיבי, ועוד – פירוט מלא כאשר יזדמן לי מבחן ממצה יותר לרכב. הפרטי המעניין ביותר הוא 'ידית' ההילוכים. סוג של ג'ויסטיק עם מסילה שמאלה ולמטה.
למנוע הליף הספק של 150 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ הזמינים החל מהרגע הראשון ללחיצה על הדוושה. משקל הרכב מסגיר את הימצאותה של סוללה גדולה, ועומד על 20 ק"ג פחות מ 1.6 טון. לא מעט בכלל.
הדבר הראשון שמפתיע אותך כאשר אתה מתיישב בליף זה מושב הנהג הנוח עד מאוד. הדבר השני הוא הדממה המוחלטת בה הרכב נוסע.
כאמור, סיבוב ההיכרות היה קצר ביותר, בעיקר בגלל שהסוללה היתה כבר על 15% טעינה, והרכב היה עדיין צריך לעשות נסיעה לא מבוטלת עד להתחברות שלו לעמדת יניקת החשמל. עם זאת, למרות שההתרשמות היתה קצרה מאוד היא בהחלט השאירה טעם של 'עוד'.
התאוצה חזקה מאוד במונחי משפחתית סטנדרטית, 7.9 שניות ל 100 קמ"ש. המהירות המירבות מוגבלת ל 144 קמ"ש, וטווח הנסיעה עומד על 270 ק"מ לפי תקן WLTP.
הרכב נעים מאוד לנהיגה, להגה משקל מצויין, דוושות התאוצה והבלימה מגיבות כפי שהיית מצפה, וקיימת גם האפשרות לבלימה רגנרטיבית, אשר מטעינה את הסוללה כאשר הרכב מאט באמצעות השראה מגנטית שיוצרים הבלמים.
הרכב מצוייד במערכות הבטיחות המודרניות ההכרחיות כמו בקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
המושב האחורי נוח אבל מתגלים בו מספר חסרונות. ידיות הדלתות בולטות לתוך המרחב הפנימי כ 5 ס"מ מכל צד. זה המון. בסה"כ מאבדים במימד הרוחב כ 10 ס"מ. עקב הימצאות הסוללה בתחתית הרכב, מורגש גם כי רצפת הרכב גבוהה מהרגיל, דבר המצמצם למינימום את היכולת של מבוגרים לשבת מאחור, שכן אין הרבה מקום מתחת לרגליים מתחת למושבים הקדמיים.
עוד חסרון בגזרת המושב האחורי הוא תעלה רחבה מדי במרכז רצפת המושב, שתהפוך את השהות בו לפחות נעימה עבור הנוסע שישב באמצע המושב.
תא המטען גדול ועמוק, ומספק כל צורך משפחתי.
המחיר הרשמי של הניסאן ליף עומד על 165.0 אש"ח, לא זול. עם זאת, יש לא מעט נהגים שעבורם זה הרכב המתאים. רמיזה על מחיר אטרקטיבי מאוד בעסקאות ליסינג פרטי, גרמו לי לבקש לבחון תמחור כזה, אם וכאשר תהיה הצעה כזו בליסינג פרטי.
רכב שני בבית, כזה שמתודלק פעם בשבוע וחצי, וההוצאה על דלק עבורו מסתכמת ב 800-900 ₪ לחודש, אם יוחלף ברכב דוגמת הניסאן ליף, יחסוך אלפי שקלים מדי שנה, וכבונוס גם לא יזהם את הסביבה.
שורה תחתונה – תגידו כמה אתם נוסעים, והאם יש רכב נוסף בבית, ואז תשקלו רכב חשמלי דוגמת הניסאן ליף.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב