שברולט מאליבו – רכב ה'מנהלים' של שברולט

המאליבו של שברולט נושאת מסורת מפוארת. הדגם האחרון שיצא ב 2016 אמור להתחרות במיטב תוצרת אירופה ויפן בסגמנט המשפחתיות הגדולות

את השברולט מאליבו לא צריך להציג. מדובר בדגם אייקוני של שברולט, עם שורשים נחשקים בתחילת שנות ה 60' של המאה הקודמת. המאליבו היתה משפחתית גדולה עם מנועי V8 או V6 עתירי סמ"ק, אך צנועי הספק, והנעה אחורית כמיטב מסורת האמריקאית. בשנת 1997 הוצג הדור החמישי של המאליבו ועימו מהפיכה בדמות מעבר להנעה קדמית. מפה לשם, בשנת 2016 הוצג הדור התשיעי של המאליבו, והוא זה שגם נבחן עכשיו. להערכתי, ולמרות שטרם פורסמו תמונות ריגול כאלה ואחרות, לא ירחק היום בו יוצג הדור העשירי.

אנחנו עם מה שיש ולא עם מה שאין, וסה"כ יש. מבחינה חיצונית, גם אם אין איזו פריצת דרך עיצובית, המאליבו היא רכב שיוצר רושם. בחזית הרכב גריל משושה גדול, סמל שברולט שלא ניתן לפספס, יחידות תאורה גדולות, ומתחתן פנסי ערפל ופסי לד. וכרום. תא המנוע עצום בגודלו, או לפחות זה הרושם שהוא יוצר. מבט מהצד מציג צללית ספורטיבית משהו עם תא מנוע גדול ושמשה אחורית שטוחה יחסית. מסגרת כרום עדינה מקיפה את חלונות הצד. מאחור יחידות תאורה נאות, גדולות יחסית, ודלת תא מטען קטנה יחסית, וללא פתיחה של החלון האחורי.  התוצאה כאמור נאה, די מרשימה, אבל גם בהחלט משדרת 2016, תקופה אחרת לחלוטין מזו שאנחנו נמצאים בה היום.

פנים הרכב מסגיר גם הוא את גיל המכונית, דבר המחזק בי את התחושה שמאליבו חדשה תוצג בקרוב.  לוח מחוונים עם מד סל"ד גדול משמאל, ומד מהירות גדול מימין. ביניהם צד מחשב דרך שימושי ויעיל, ומעליו מד דלק ומד טמפרטורת מנוע. הגה תלת חישורי גדול, דשבורד בשני גוונים עם צד מולטימדיה בגודל 8" וקישוריות מלאה באמצעות כבל לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו פקדים נוחים ואינטואיטיביים לבקרת האקלים היעילה. בקונסטלה המרכזית תמצאו מוט הילוכים הכי 2016 ומעצור יד חשמלי. המושב האחורי מרווח למדי הודות לבסיס גלגלים של 2.829 מטר, והיושבים מאחור יהנו גם מפתחי מיזוג גדולים. מקום מאחורה  – לא חסר.

רכב המבחן הוא ברמת הגימור הגבוהה יותר ונהנה מריפודי עור בהירים ונאים, וגג פנורמי שמחציתו נפתח.

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 163 כ"ס ומומנט של 25.3 קג"מ, כאשר שיא המומנט מתקבל ברצועת סל"ד צר בין 2500 סל"ד ל 3000 סל"ד. תיבת ההילוכים רציפה CVT וביחד הם מניעים את המאליבו ששוקלת 1445 ק"ג, משקל שנחשב היום לא ממש גבוה. המאליבו מאיצה מ 0 ל 100 קמ"ש בתוך 9.5 שניות, ומגיעה למהירות סופית של 210 קמ"ש.

הנסיעה במאליבו נינוחה ונעימה, כל עוד לא מצפים מהרכב לעשות דברים שהוא לא תוכנן להם. זה בעיקר אומר שיוט נינוח ורגוע בכבישים מהירים, כאשר הנינוח והרגוע יכול להיות במהירות גבוהה מאוד, גם כזו שתזכה אתם בהודעה לעיתונות מטעם דובר המשטרה. המשמעות היא ששיוט במהירות של 150 קמ"ש ולמעלה מכך בכבישים מהירים לא מרגשים את המאליבו. אבל כאשר הסלילה מתחילה להיות פחות טובה או כאשר הכביש מתחיל להתפתל או אז יוצאת המאליבו מאיזור הנוחות שלה ומתחיל איזור חוסר הנוחות שלכם. רצה הגורל והמבחן לרכב נערך במזג אוויר גשום. השיוט בכביש שש היה נינוח ומהיר, אבל את דרך נוף הגלבוע המאליבו לא ממש אהבה, עד לרמה של אבדן אחיזה בכביש הרטוב והמתפתל. כן, אני יודע שרוכשי מאליבו טיפוסיים לא יאתגרו את הרכב באותו סגנון נהיגה אבל את הבדיקה הייתי חייב לעשות, ובהתאם גם לדווח. המנוע והגיר הפתיעו לטובה והשילוב ביניהם היה מוצלח יחסית למצופה מתיבה רציפה ומנוע ששיא המומנט שלו מגיע ברצועת סל"ד צרה יחסית.

בהיבט מרווח ושימושיות היתה מאליבו משפחתית מרווח ונעימה למדי. ליושבי המושבים הקדמיים יש שפע מקום, והודות לבסיס הגלגלים הגדול, נמנעו גם מריבות מהמושב האחורי. עם זאת אחד הדברים הצורמים יותר במאליבו, כזה שמסגיר את גילה, תרתי משמע, היה מערכת השמע, ספציפית הרמקולים שאני לא זוכר פחות טובים ברכב בתקופה האחרונה, וזו ביקורת שמגיעה מיוצא חיל התותחנים שהשמיעה שלו לא משהו גם ככה. שדרוג הרמקולים בתא הנוסעים היה יכול לעשות פלאים לתחושת האיכות ברכב.

עוד חסרון  בהיבט השימושיות הוא השמשה האחורית הצרה, שהראות ממנה החוצה מוגבלת מאוד, ומחייבת לימוד זהיר של הרכב שאורכו כמעט 5 מטר.   

צריכת הדלק של המאליבו שווה התייחסות רחבה. ממוצע הצריכה של המאליבו לאורך כמה מאות ק"מ של מבחן שכלל נהיגה מהירה מאוד, סתם נהיגה מהירה, נהיגה אגרסיבית בכביש מפותל, נהיגה רגועה מאוד, וגם פקקי תנועה, הניבו צריכה ממוצעת של 7.9 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 12.5 ק"מ לליטר. נהיגה חסכונית, כולל קרוז קונטרול על 90 קמ"ש, ולאורך 100 ק"מ שלמים, הניבו צריכה של 5.4 ליטר ל 100 ק"מ המתורגמים ל 18.5 ק"מ לליטר. האמת כמובן אי שם באמצע, ובעיקר תלויה בסגנון הנהיגה שלכם.

גם היבטי הבטיחות האקטיבית מסגירים את גילה של המאליבו, עם ציון 5 באיבזור בטיחות. למאליבו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת, אבל היא נעדרת בקרת שיוט אדפטיבית. הדגם הנוכחי של המאליבו לא נבחן ב EuroNcap (הקודם דווקא כן, וקיבל ציון גבוה) אבל היא כן נבחנה במבחנים האמריקאים של IIHS ו NHTSA וקיבלה ציונים טובים.

המאליבו משווקת בארץ בשני דגמים ה LT+ במחיר של 194,991 ₪ וה LTZ (רכב המבחן) במחיר של 209,990 ₪, וזה החסרון העיקרי של המאליבו.

ל UMI היבואנית היה יכול להיות להיט היסטרי ביד, תחת תמחור אגרסיבי. כשקורולה או אלנטרה נמכרות כבר באיזור 170.0 אש"ח, אם המאליבו היתה מתומחרת בכ 180.0 אש"ח היא היתה יכולה להיות אלטרנטיבה שמציגה יתרונות משמעותיים על פני משפחתיות סטנדרטיות, גם אם אינה מצויידת בהנעות היברידיות מתקדמות. במחירים בה היא משווקת, היא נמצאת בתחרות מול אריות הקבוצה דוגמת הסופרב או הסונטה, וכאן היא מפסידה.

 

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן