רנו מגאן 2019 סטיישן ידני
אין סיכוי שתוכלו ליהנות ממנו בארץ

סטיישן היא לדעתי התצורה המושלמת לרכב. כשזה משודך עם תיבת הילוכים ידנית, זה בכלל נפלא. כמה חבל שלא נראה את הרכב הזה בארץ בעיקר בגלל שמרנות של השוק.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

גיחה קצרה לגרמניה מחייבת שכירת רכב. פקיד הקבלה באויס שומע שאנחנו שלושה גברים בגיל העמידה וממליץ לשדרג לרכב סטיישן.

זכרתי שהמגאן מרווחת יחסית, וחיש מהר מצאתי את עצמי בתוך רנו מגאן סטיישן ידנית עם מנוע 1.33 טורבו בנזין החדש של רנו. המנוע החדש של רנו מפיק 140 כ"ס ב 5000 סל"ד ו 24.5 קג"מ החל ב 1600 סל"ד. למנוע זה מספר גרסאות הספק שונות בהתאם לשוק היעד ולרכב בו הוא מותקן.

תיבת הילוכים ידנית בעלת שש מהירויות ממחישה כמה נכון וקל זה רכב עם תיבת הילוכים ידנית, וכמה אין סיכוי שנראה אותו בארץ.

הרכב עצמו נאה למראה. חלקו הקדמי מורכב משתי שכבות. שכבה תחתונה הכוללת כונס אוויר במרכז ופנסי ערפל משני הצדדים. החלק העליון מציג סוג של 'חיוך' במרכז הרכב עם סמל המעויין הגדול של רנו במרכז. פנסים עצומים בגודלם ותאורת DRL יוצאת למטה מצדי הפנסים ונמתחת לתוך הפגוש. לטעמי נראה מתאמץ מדי, אבל התוצאה לא רעה.

מרכב הסטיישן ארוך יחסית, וצידי הרכב מפוסלים בעדינות עם קו 'כתפיים' מובחן הנמתח עד לדלת האחורית. בחלקו האחורי של הרכב פנסים צידיים הנמתחים מהכנף האחורית לרוחב הדלת, עם מחזיר אור אדום כמעט עד מרכז הדלת בה שוב סמל רנו גדול. התוצאה היא עיצוב נעים למראה ולא מתאמץ מדי.

פנים הרכב מזכיר כי מדובר בגרסת לימיטד לחברות השכרה. לא תמצאו כאן פינוקים או עיצוב מחניף. לוח מחוונים שבמרכזו מד סל"ד דיגיטלי גדול, ומשני צדדיו מד דלק ומד טמפרטורה. במרכז מד הסל"ד צג מהירות דיגיטלי גדול. עוד צג חביב וקטן מול הנהג הוא זה המציג את ההספק והמומנט הרגעי.  במרכז הדשבורד מסך קטן למערכת מולטימדיה מקורית, עם ניווט שנראה כמו I GO. מה רבה היתה ההפתעה שבעת הניסיון להעביר את התפריטים מגרמנית לאנגלית מצאתנו גם תפריט בעברית. בחירה בו הפכה א כל מערכות הרכב לדבר עברית, ללא שגיאות. זה כולל את לו המחוונים שמול הנהג, ולא רק את מערכת הניווט שמאותו הרגע שוחחה עימנו בעברית.

מתחת למסך המערכת כפתורים השולטים על עוצמת הקול, מזגן וכד'. גלגל הגה בעל שלושה חישורים, ועליהם כפתורי שליטה על מערכת השמע וה BT. הצבע השולט בתא הנוסעים, בדשבורד, ובריפודים הוא שחור, על כל גווניו.

בפועל הדברים עובדים היטב אבל העיצוב לא מזמין ולא יפה.

מושב הנהג נוח ומפנק, ובעזרת כיוון הגה (לגובה ולעומק) ניתן למצוא תנוחת נהיגה נאותה. פונקציונלי וזהו.

הרכב קילס מלא, ושותפי לטיול תהו לא פעם איך נראה המפתח לרכב שכן הם לא ראו אותו למעט בהחזרת הרכב. העמסת המזוודות בתא המטען חושפת תא מטען גדול ורחב, עם שפת הטענה נמוכה. גורם לי לחשוב מדוע אין יותר רכבי סטיישן בארץ. זו התצורה המושלמת למשפחה, ויסלחו לי חובבי אופנת הג'יפונים.   

20190621_074901

התנעת הרכב ותחילת הנסיעה חושפת התנהגות מעט 'דיזלית' של המנוע. משיכה חזקה מאוד מסל"ד נמוך, ובשום רגע אין תחושה שהמנוע חלש או 'קטן' על הרכב. נסיעה רגועה למוזיאון ב.מ.וו במינכן, עובדת בקלילות תוך שאני מתרגל לרכב ובעיקר לכבישים הלא מוכרים. צריכת הדלק היתה כ 20 ק"מ לליטר מרשימים.  

התאוצה הרשמית ל 100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות, והתחושה היא של רכב זריז אם כי לא מהיר מדי. המהירות המירבית עומדת על 203 קמ"ש. במציאות לא היתה לרכב בעיה לשייט ב 185 קמ"ש.

התנהגות הרכב צפויה וסלחנית. מבלי לאתגר את הרכב בשלב זה הוא מציג נסיעה נעימה ונוחה, ההגה סביר לנסיעה סטנדרטית, פחות מתאים לנהיגה ספורטיבית. המתלים מבודדים היטב את תחלואי הכביש, אם כי במהירות גבוהה באמת, חודרות הרגיעות לתוך הרכב, והמתלים לא מצליחים להתגבר על השיבושים. כשאני כותב במהירויות גבוהות באמת, זה המקום להזכיר שאנחנו בגרמניה, והמהירות בחלק מהמקרים היתה לאורך זמן מעל 170 קמ"ש. צריכת הדלק של המנוע הצנום התדרדרה פלאים לכ 10 ק"מ לליטר, אבל זה המחיר שמשלם מנוע טורבו קטן שצריך לתת את מלוא ההספק.

למרות בסיס גלגלים של 2.71 מטר, המושב האחורי יהיה נוח מאוד לשני מבוגרים, אבל עקב מבנה המסעד, יהיה פחות שימושי לשלושה כסאות בטיחות. ברכב היו פתחי מיזוג שימושיים למושב האחורי, דבר שהקל מאוד בימים החמים שעברו על אירופה.

בשורה התחתונה מדובר ברכב חסכוני מאוד בגרסתו הידנית, ושימושי מאוד בגרסת הסטיישן.

זה המקום לציין כי שני שותפי לטיול פחות התרשמו מהרכב. הם מצאו אותו לא מרשים, לא נוח, לא אהבו את עיצוב הדשבורד, וגם כששאלתי אם בליסינג לא היו בוחרים בו הם נותרו בחוסר הערכה לרכב.

למרות דעתם השלילית, השורה התחתונה לדעתי היא של רכב שימושי ונוח, שיכול להיות נהדר למשפחה, ושווה בחינה למי שמתלבט בין מספר גרסאות סטיישן.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן