סקודה אוקטביה
1.2 ליטר 2015 – מבחן משומשות

משפחתית מרווחת ושימושית, חסכונית ויעילה, אך מעט אפורה. במהלך שנתיים של שימוש אינטנסיבי לא נרשמו תקלות.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

1.2.2017

מסיבות שונות, ובעיקר עקב שינוי תפקיד, הצמידו לי בעבודה אוקטביה מודל 2015, עליה לכביש בדצמבר, מנוע 1.2 ליטר TSI וגיר DSG. האוטו היה כאמור בן שנה וחודש, ועם 17,000 ק"מ.
מזה חודש האוקטביה ואני קורעים יחד את כבישי ישראל, להלן התרשמותי הסובייקטיבית. 
עיצוב – כן. אני יודע שראיתם המון אוקטביות על הכביש, העיצוב שמרני, משדר כבדות ומכובדות. הבעיה מתעוררת כשנוסעת לידך אוקטביה אחרת. אתה לא מסתכל על הנהג עם קריצה של "אחי, סחטיין על הבחירה" אלא יותר במבט של 'איזה אוטו מכוער, מי בחר בו?' ואז נזכר שזה בדיוק מה שחושבים עליך. 
הרכב לכאורה מאובזר היטב, לא חסר בו כלום, באמת. דברים קטנים כמו קיילס והתנעה עם כפתור לא באמת משנים משהו וחסרונם עבורי אינו משמעותי. המנוע בסדר. חסר את המחץ שיש למנוע ה 1.2 טורבו של PSA ב 308 וב C4, אבל הוא בסדר. אין בעיה לשייט במהירויות גבוהות מאוד, בלי שום מאמץ.
צריכת הדלק מצויינת לא פחות. שלוש מדידות בתחנה נתנו 16.2 / 16.5 / 15.8 ק"מ לליטר, וזה בלי הרבה רחמים או נסיון לחסוך בדלק.
אם אתם קוראים בין השורות חוסר התלהבות למרות הכל, אתם צודקים. הגיר. אוי הגיר. הדבר הזה הוא פשוט גרוע. לא איום ונורא. לא זוועתי. סתם 'לא טוב'. אני מאוד לא אוהב את התגובות שלו, והנטיה שלו לרוץ במעלה ההילוכים איפה שרק אפשר. הוא לא ממש מתאים למי שנוהג רגוע, ואני רואה שבמקום שהוא ילמד אותי אני לומד אותו ומסגל סגנון נהיגה פחות רגוע. 
סטופ אנד סטארט – מעצבן עם דיליי עוד יותר מעצבן. הכי גרוע שנתקלתי בו עד היום. יש ממש השהייה ארוכה בין הרגע שאתה מוריד את הרגל מהברקס כדי להתקדם מעמידה ועד שהאוטו מתניע ומשלב להילוך. בהשוואה ל S& S שהיה לי בקקטוס זה הבדל של שמיים וארץ. 
תקלות – לא ממש חוויתי תקלות, חוץ מהתראה על מפלס נוזל קירור, שבאמת היה חסר. רגע, לא היו לי חוסרים בנוזל קירור לא בלנדקרוזר 2000, לנדקרוזר 2003, ספורטאז' 2009, ספורטאז' 2015, ריו 2013, סיד 2011, ווולקן 94', פיג'ו 306 מודל 94', פיג'ו 309 מודל 87', כשאני חושב על זה מעולם לא היה חסר לי באיזשהו רכב נוזל קירור, בוודאי לא ברכב שלפני חודש וטיפה היה בטיפול שנתי במוסך.

שורה תחתונה, לא 'עף לי הסכך' מהרכב הזה, ואני מתקשה לחשוב על מצב בו אני אמליץ למישהו ממקורבי לקנות משהו שיש בו DSG, לא בגלל התקלות, בגלל אופי פעולת הגיר. 
עוד שנה ו 11 חודשים… 

הייתי הולך לצלם אותו אבל בחייאת. תזמינו גט טקסי ותסתכלו. זה אותו הדבר.

בעניין הנוחות – דווקא בסעיף הזה הייתי בטוח שהרכב יהיה על גבול ה'נוקשה מדי', אבל הופתעתי לטובה. אין לי מילת ביקורת אחת בעניין הנוחות. אולי הגיע הזמן לבדוק לחץ אוויר. 
לעניין ה S&S – הוא אכן מכבה את הרכב גם כשהוא בתנועה מאוד מאוד איטית, בגלישה, וזה ממש לא לעניין. מערכת שבנויה מטופש. 
בלם יד רגיל. לא חשמלי.
לגבי הגיר במצב ספורט – הוא עוד יותר מציק במצב ספורט. סתם מכריח אותך לאנוס את האוטו. אם היה מצב 'סבאל'ה' ייתכן שהייתי יותר מתחבר אליו. 
בשורה התחתונה אני לא סובל, אבל ממש לא נהנה.
הבת הגדולה שלי, באחת הנסיעות שאלה אותי מבין אילו מכוניות יכולתי לבחור – עניתי לה שכרגע היתה הסקודה, קורולה ואלנטרה. (היא יודעת ומבינה את ההבדלים בין הדגמים השונים) התשובה שלה היתה "יוווו, איזה שיעמום, לא היה להם קקטוס או משהו דומה שיגרום לך לחייך בכניסה לאוטו בבוקר?"

12.4.2017

האוקטביה ואני כבר עברנו את ה 25.0 א' ק"מ.
לזכות – הרכב נוח באמת. ניתן למצוא תנוחת נהיגה טובה, מושב הנהג מצויין, וק"מ ארוכים נבלעים בקלות. באמת רכב נוח. 
צריכת הדלק הכי גרועה שהגעתי אליה היא 15.0 ק"מ לליטר, והטובה ביותר היא 16.9 ק"מ לליטר. מדוד במשאבה בתחנה. זו צריכת דלק מצויינת. 
הגיר – נשאר אותו גיר מעאפן. לא מתרגלים אליו. חשוב לומר שכל הטענות שלי כלפי הגיר הן במהירויות נמוכות מאוד. בנסיעה רגילה הגיר מצויין. 
המזגן – מתחילים ימים חמים והמזגן, איך לומר, פאטתי. אם אני משווה לקקטוס דיזל – אז לא ניתן להשוות. הם לא באותה הסקאלה. לוקח למזגן של הסקודה הרבה זמן להתחיל לקרר את חלל הרכב. 
השהיית טורבו מוחשית ומעצבנת – לוקח זמן בין לחיצה על הדוושה עד שהטורבו נכנס לפעולה, ואז משדר לגיר 'יאללה, תתחיל להעמיס קג"מים, הבוס רוצה להתקדם'. 

שורה תחתונה, אני קצת פחות ביקורתי כלפי הרכב. נסיעות ארוכות עוברות איתו בקלילות ובנוחות. עדיין אין מצב שהייתי מוציא עליו כסף פרטי שלי או ממליץ לחבר לקנות כזה. בליסינג – זו אופציה מעניינת.

12.5.2017

הרכב עבר את ה 27,000 ק"מ, כלומר 10.0 אלף ק"מ יחד.
לכבוד המאורע המרגש נדלקה היום נורת מחסור בשמן, אחרי שלפני שלושה חודשים נדלקה נורת מחסור במים.

מבחינת נוחות – הסעיף שהייתי בטוח שיהיה לי הכי הרבה ביקורת על האוטו – אני מוצא אותו כנוח מאוד, גם לאורך ק"מ ארוכים.

לוח מכוונים סקודה 2015

6.1.2018 – עברה שנה

עברה שנה ו 28,000 ק"מ.
האוקטביה מודדת היום 45,000 ק"מ על השעון.
חשוב לשים את הדברים על השולחן – 0 תקלות. זה לא אומר שהרעשים שמגיעים לפעמים מהמנוע בהתנעה קרה נעימים, או שרעשים שמגיעים מהגיר חביבים לאוזן, אבל בשורה התחתונה הרכב עובד ללא דופי. 
יש קצת רעשים לא ברורים מהמתלים, ובניגוד לרכבי ליסינג רגילים – הרכב הזה לא עושה שטח. 
צריכת דלק – לא הצלחתי להוציא ממנו צריכה יותר גרועה מ 1:15. יתרה מכך, בנסיעה שעשיתי מערד עד לעבודה, הרכב צרך לאורך 115 ק"מ כמעט 30 ק"מ לליטר. זה נעשה עם קרוז קונטרול ב 90 קמ"ש. וגם אם תגידו שיש זיוף ותורידו 5% ואפילו 10% מהצריכה הזו – מדובר בצריכת דלק מעולה. אתם מוזמנים להסתכל בתמונה המצורפת.

מבחינת נוחות – הרכב נוח ומרווח ומצויין כרכב משפחתי.
רק, ש…, איך לומר, רכב לזקנים. כאשר לקחו אותו לטיפול והוא אושפז ליומיים במוסך, קיבלתי 308 בסיסית כרכב חלופי. ה 308 היתה עם 44,000 ק"מ בשעון בדיוק כמו של האוקטביה. כבר ב 200 מטר של החניה בעבודה ה 308 גרמה לי לחייך. הגה חד, דוושת ברקס מדוייקת, התנהגות בסיסית מהנה. הרבה יותר תזזיתית, וגם יותר צפופה. 

שורה תחתונה – האוקטביה מצויינת כמשפחתית יעילה וחסכונית. בכסף פרטי לא הייתי קונה אותה בגלל התזכורות שאני מקבל מהגיר, מנוע ומתלים.

אפילוג

בתחילת אוקטובר 2018 הוחלפה האוקטביה עקב תום חוזה הליסינג.

הרכב היה אצלי שנה ו 10 חודשים, בהם לא חווה אף אחת מהתקלות המוכרות של תיבות ההילוכים DSG, או של מנועי ה TSI, אם כי אצל חברים עם רכב דומה היו תקלות שחייבות טיפולים יקרים.

קשה להתרגל לרעשים מהגיר והמנוע. הם לא תקלה אלא רעשי מערכת 'רגילים' אבל קשה להתרגל אליהם.

הרכב גילה צריכת דלק מרשימה וחסכונית. למעט תדלוק אחד בו הרכב ירד ל 14.8 ק"מ לליטר, לא היה שום תדלוק שירג מ 15 ק"מ לליטר וזו צריכה מצויינת.

נתונה הדוגמא של הנסיעה מערד עם צריכה הזויה של 29.2 ק"מ לליטר, ונסיעה נוספת רצופה במסלול של רמת השרון – > נהריה – > רמת השרון – > נהריה -> רמת השרון (246 ק"מ) בה הרכב צרך 21.3 ק"מ לליטר.

מבחינת נוחות – חששתי שהרכב יהיה נוקשה מדי אבל הופתעתי מרכב מאוד נוח, ומושב נהג מצויין. המרווח הפנימי במושב האחורי מספק. פעם הוא היה מרשים מאוד, אבל עם צמיחת הגודל של המשפחתיות הוא כיום רק מספק.

שתי שורות על תא מטען – תא המטען של האוקטביה הוא מושלם. הוא נפתח לרווחה עם הדלת האחורית (ראו תמונות) דבר שמאפשר גישה נוחה ושימושית לכל חלקיו מבלי לשבור את הגב או לעבור קורס בהנדסת תאי מטען. עד שלא מתרגלים אליו, ועוברים למשפחתית 'רגילה' לא ממש מבינים איזה תיבת אוצר תא המטען הזה.

סה"כ משפחתית מצויינת, מרווחת ונעימה, חסכונית להפליא, עם סימן שאלה מבחינת אמינות. בליסינג היא מצויינת, לרכישה פרטית הייתי מעט חושש.

מנוע
תא מטען
צריכת דלק
אחוריים
מראה חזית
מראה צד
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן