השקה – פיג'ו 408

הפיג'ו 408 החדשה מושקת בארץ עם מחיר אטקרטיבי שיגרום לכם לחשוב מחדש על מחיר ותמורה.

קבוצת לובינסקי, יבואנית דגמי פיג'ו לישראל השיקה את הפיג'ו 408 החדשה, המשפחתית של הקונצרן. לא ניתן להמעיט בחשיבות סדרה 4 של פיג'ו, שהביאה לעולם הרכב מכוניות אייקוניות כמו ה 403 של שנות ה 60', ה 404 האלמותית, וכן את ה 405, 406 ו 407, כך שעל כתפיה המעוצבות מאוד של ה 408 החדשה מונחת משימה מאתגרת.

לפני שאכנס לפרטי העיצוב והפרטים הטכניים, אתחיל מהסוף,  מהמחיר שנקבע על 168,900 ₪. כדי למקם אתכם מדובר ב 1000 ₪ יותר מטויוטה קורולה לימיטד, מעט יקר מ- BYD דגם בסיס, מעט זול מ BYD דגם מפואר. אני לא זוכר הרבה השקות מקומיות בהן הצגת מחיר הרכב לוותה בתשואות מהקהל. קביעת מחיר לרכב היא אתגר של יבואן בו גם היצרן משתתף ומנסה לסייע ליבואן המקומי לקבוע מחיר בו כולם ייהנו מהמוצר – הלקוח שיקבל מחיר אטרקטיבי, ומהצד השני היבואן והיצרן שישארו להם שולי רווח נאותים. במחיר של 168,900 ₪, אני מתקשה לראות VFM ( Value For Money) יותר גבוה בשוק, ואולי זה גם מסמן מגמה שאחרי כמה שנים בהם מחירי כלי הרכב זינקו בעשרות אלפי שקלים, לובינסקי מחזירה אותם לקרקע המציאות. בקיצור – מחיר פגז.

ועכשיו לרכב,

ה 408 החדשה יפהפיה. יש לחבר'ה בצרפת משהו שהם שותים מינקות, משהו בבגאט או בקרואסון שמאפשר להם להפגיז בעיצובים מרהיבים, וה 408 החדשה ממחישה את זה היטב. ה 408 מעוצבת בסגנון פאסט בק, כלומר משפחתית אבל עם דלת חמישית עצומה שיורדת מעדנות לעבר החלק האחורי. בחזית הלוגו החדש של פיג'ו, גריל עם נגיעות כרום, יחידות תאורה מתקדמות עם 'ניבי' לד, ומכסה מנוע מפוסל בעדינות. מבט צידי מדגיש את מרכב הפאסט בק של ה 408, ומציג גם את מרווח הגחון הגבוה יחסית לקטגוריה 18.8 ס"מ. חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים והסף התחתון מדגישים את הגובה מהקרקע. החלק האחורי מושפע כמובן ממבנה הדלק החמישית, עם יחידות תאורה צרות ויפהפיות, ספויילר עדין, וחיפוי פלסטי שחור בתחתית.

בסיס הגלגלים של ה 408 החדשה עומד על נתון של 279 ס"מ, נתון שמכניס אותה לקטגוריה אחת מעל משפחתיות רגילות שמציגות לרוב בסיס גלגלים של כ 270 ס"מ. אפילו ג'יפונים פופולריים מסין או מדרום קוריאה מציגים בסיס גלגלים שבין 268 ס"מ ל 272 ס"מ. למה זה כל-כך חשוב? בסיס הגלגלים מעיד על המרווח הפנימי של הרכב ובעיקר ליושבים מאחור. רוצים עוד המחשה כמה גדול בסיס הגלגלים של ה 408 החדשה – הוא זהה לזה של טויוטה לנדקרוזר ארוך. האורך הכולל של ה 408 עומד על 4.685 מטר, והיא ארוכה יותר גם מה 3008 וגם מה 5008 של פיג'ו. הרוחב 185 ס"מ מרשימים.

בשלב זה מגיעה ה 408 עם מנוע יחיד, טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר מסדרת פיורטק, המפיק 130 כ"ס ו 23.4 קג"מ. תיבת ההילוכים כמו במרבית דגמי היצרן היא פלנטרית בעלת שמונה הילוכים מתוצרת אייסין היפנית, והיא אחת מתיבות ההילוכים הטובות ביותר בשוק. התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש תארך 10.4 שניות והמהירות המירבית 210 קמ"ש. צריכת הדלק בתקן WLTP עומדת על 6 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר כ 16.6 ק"מ לליטר.

ה 408 החדשה מגיעה ברמת גימור יחידה Allure Pack הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10", מסך מולטימדיה באותו  הגודל עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, פתיחה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, פתחי מיזוג אחוריים, גלגלי סגסוגת 19", מושב נהג חשמלי ועוד.

בתחום הבטיחות האקטיבית מצויידת ה 408 בכל המערכות ההכרחיות היום – שש כריות אוויר, שמירה ותיקון נתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות 6. במבחני הריסוק של ה EuroNcap קיבלה ה 408 ארבעה כוכבי בטיחות בלבד.

האחריות עומדת על שלוש שנים מלאות או 100,000 ק"מ.

המחיר כאמור בפתיח עומד על 168,990 ₪, עם הטבת השקה לרוכשים במזומן של שלושה טיפולים ראשונים חינם.

 

קרדיט לתמונות: רונן טופלברג

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן