פיג'ו 408 – משפחתית מרהיבה ומרווחת

ה 408 של פיג'ו ממשיכה את שושלת המשפחתיות של פיג'ו, עם כמה קלפים חזקים בשרוול, ואחד מעט חלש מדי

בתחילת אוגוסט השיקה קבוצת לובינסקי את הפיג'ו 408 החדשה, (מוזמנים להיזכר – כאן) בת לשושלת מפוארת של מכוניות משפחתיות משובחות, חלקן מיתולוגיות כמו ה 403, ה 404, ובמידה מסויימת גם ה 405. אבל שם זה קצת נעצר כשה 406 וה 407 בתורן לא הצליחו לשחזר את ההצלחה ולהיכנס בנעלי השושלת המפוארת.

על העיצוב המרהיב של ה 408 כבר כתבתי בהשקה, אבל בכל זאת, כמה מילים. מזמן לא נהגתי ברכב שקיבל כל-כך הרבה תשומת לב גם כשעמד בחניה. גם עיצוב הרכב וגם הצבע המהמם של כחול / טורקיז / ירקרק, ששינה את הצבע לפי זווית המבט ועוצמת התאורה. אנשים ממש נעמדו וצילמו את הרכב בחניה, פתחו חלון והחמיאו על האומץ לבחור בצבע כל-כך בולט, וכשזה עוטף מרכב כל-כך יפה יש לפיג'ו קלף מנצח. היא כל-כך יפה, החל מהחזית האגרסיבית משולבת נגיעות כרום, דרך מרכב הפאסטבק היפהפה, ועד החלק האחורי עם יחידות התאורה הצרות אך עדיין כל-כך מזוהות עם פיג'ו. תאמינו לי, לא יקרה שתתבוננו בפיג'ו הזו באדישות.

פנים הרכב נאה למדי ולחלוטין מדבר בשפה העיצובית של פיג'ו , לרבות ה i-Cockpit המוכר. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל 10" עם מספר תצוגות משתנות. על ההגה מתגי שליטה על התצוגות והמדיה, ומאחוריו מנופי שליטה להעלאת והורדת הילוכים. ההגה עצמו – מושלם. לא פחות. קטן, בעובי המדויק, נופל ליד בדיוק איפה שהיית רוצה אותו. תענוג. הדשבורד עצמו, מאוד לא שגרתי. אופקי בחלקו העליון, ואז מתחיל משחק עיצובי זוויתי של משטחים וחומרים לרבות בד נעים. התוצאה בעיניי לפחות יפהפיה. מסך מולטימדיה במרכז הדשבורד, (וניתן כבר לראות את ההשראה מהיכן הגיע מסך המולטימדיה של ה e-3008 החדשה). מתחתיו מתגים למיזוג, ושורה מתחת מתגים פונקציונליים נוספים. בקונסולה כפתור התנעה וכיבוי (קילס מלא) מתג בורר הילוכים, מנוף קטן למצבי נהיגה (אקו, נורמל וספורט), ומספר תאי איחסון שימושיים.

מושב הנהג נוח, עם כיוונונים מקובלים, חשמליים כמובן, עם זאת מי שאוהב תנוחת נהיגה 'גבוהה' – לא כאן. גם במצבו הגבוה הוא לא באמת גבוה. מאחור נוח מאוד ומרווח מאוד. בסיס הגלגלים של ה 408 עומד על 2.79 מטר וזה הרבה. להשוואה, קורולה / אלנטרה שהן משפחתיות מרווחות מציעות בסיס גלגלים של 2.7 מטר. 3008 היוצא עם בסיס גלגלים של 2.67 מטר, וה 3008 החדשה עם 2.74 מטר. טויוטה קאמרי הענקית עם בסיס גלגלים של 2.825 מטר. אחרי שהשתכנעתם שה 408 מרווחת גם מאחור, יש את תא המטען השימושי. הדלת החמישית נפתחת עם החלון וחושפת תא מטען גדול ושימושי בנפח 536 ליטר או 1611 ליטר אם מקפלים את המושב האחורי.

על ההנעה אחרי מנוע 1.2 ליטר פיורטק, המספק 130 כ"ס ו 23.4 קג"מ. תיבת ההילוכים היא תיבה פלנטרית בעלת שמונה הילוכים של חברת אייסין היפנית.

תחילת נסיעה עם ה 408 מביאה הרבה תובנות. המתלים קשיחים במידה מפתיעה. זה לא קשיח מתרסק, אבל כן קשיח יחסית. ככל שהמהירות עולה הקשיחות הזו מתגלה כעבודת מתלים משובחת עם ריסון מדוד מאוד של תנודות הגוף, ואפילו לא מעט כיף שה 408 יכולה לייצר. נקודת החולשה, בחבילה היא המנוע. מדהים לחשוב ש 130 כ"ס זה מעט מדי למשפחתית מודרנית, אבל זה באמת מעט מדי לפיג'ו הזו. אם בוחרים במצב 'ספורט' התגובות משתפרות, בעיקר מהגיר ששומר על המנוע בטווח יעיל, ומגיב מהר יותר ללחיצה על דוושת התאוצה.

ה 408 מאיצה מעמידה ל 100 קמ"ש ב 10.4 שניות בדרך מהירות סופית של 210 קמ"ש. לא אימתתי את המהירות הסופית, אבל אני יכול לספר שה 408 משייטת במהירות 'על חוקית' בקלות ונינוחות. תאוצות הביניים נגזרות מהמומנט, והן לא יותר ממספקות.

כשהכביש מתחיל להתפתל מציגה ה 408 קוטביות שקשה להתרגל אליה. מצד אחד התנהגות כביש מעולה והגה נפלא, ומצד שני 'אין עם מי לדבר' מתחת למכסה המנוע. המנוע פשוט לא הולם את רמת הביצוע של הרכב והיכולות שלו. לפיג'ו יש על המדף כמה תצורות הנעה שיכולות להתאים ל 408 הרבה יותר. החל ממנועי ה THP החדשים עם הספקים שמתחילים ב 165 כ"ס ועוברים את ה 200 כ"ס בקלות, ומומנט של יותר מ 30 קג"מ, או הנעה היברידית / פלאג אין, אפילו ההיברידי קל של סטלנטיס עם 139 כ"ס, שרשרת תזמון במקום רצועה, ומנוע חשמלי קטן הנעזר בסוללה 48V. אם מטעמי מיסוי או על מנת להביא את הרכב בתצורה הזו כדי לשמור על מחיר אטרקטיבי, איך שלא הופכים את זה, המנוע 1.2 פיורטק פשוט קטן על ה 408 היפהפיה הזו.

עם זאת, המנוע מספק צריכת דלק מרשימה מאוד. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 6 ליטר ל 100 ק"מ משולב (16.7 ק"מ לליטר), או 5.2 במהירות גבוהה ( 19.2 ק"מ לליטר). בפועל, נהיגה של כמה עשרות ק"מ על מהירות קבועה של 100 קמ"ש בהילוך שמיני (צריך לעלות ל 105 קמ"ש כדי שהשמיני ישתלב, ואז להוריד ל 100 קמ"ש) הניבה תוצאה מופלאה של 23.8 ק"מ לליטר. נהיגה 'רגילה' ב 408, כולל פקקים, בלי נסיון לחסוך דלק, הניבה צריכה של מעל 16 ק"מ לליטר.

מבחינת בטיחות, ה 408 מגיעה עם כל מערכות הבטיחות המקובלות, ונהנית מציון 6 באיבזור בטיחות. במבחן הריסוק של ה EuroNcap מקבלת ה 408 ציון של ארבעה כוכבי בטיחות בלבד.

המחיר של ה 408 עומד על 168,990 ₪, מחיר מצוין שמציב אותו באותה גזרת מחיר מול המשפחתיות הסטנדרטיות. ה 408 משווקת ברמת גימור אחת Allure Pack עליה ניתן להוסיף מושב נהג חשמלי בעלות של 5900 ₪, וגם צבע מטאלי כמו רכב ההדגמה מחייב תוספת מחיר.

אם עשיתם נסיעת מבחן וה 408 מצאה חן בעיניכם היא ללא ספק מהמשפחתיות המובילות המשווקות בארץ.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן