ניסאן סנטרה 1.8 ליטר
נהדרת במבחן אולם התצוגה, קצת פחות במבחן הכביש

הניסאן סנטרה מציגה על הנייר נתונים מבטיחים. הביצוע בפועל מיושן ולא עדכני

הבהרה: התמונות בפוסט נלקחו מאתר היבואן.

העבודה מחייבת רכב צמוד, וזמנה של האוקטבית ליסינג הגיע לחזור לחברת הליסינג.
האופציות המוצעות יונדאי  I25, סקודה ראפיד וניסאן סנטר – סליחה צמפיון וכלמוביל אבל היונדאי והראפיד לא עונות לצורך הבסיסי של משפחה עם שלושה ילדים. 
אז לפני שאני הופך שולחן הלכתי לבדוק את הסנטרה, ותיאמתי נסיעת מבחן. 

מבחן אולם התצוגה:
הרכב מרשים מאוד. עיצוב קצת מצועצע, אבל אחרי האוקטביה המכוערת זה נסבל.
מושב אחורי – הפרמטר הכי חשוב. יושב בכסא הנהג, מכוון לעצמי את המושב שיתאים לי, ועובר למושב האחורי. 
שפע של מקום. בסיס המושב שטוח לחלוטין, וזה מועיל מאוד למי שמשתמש בבוסטר / כסא בטיחות. כאשר יש הנמכה בבסיס המושב באחד המושבים החיצוניים מאחורה, לבוסטר / כסא יש נטיה 'לנזול' לכיוון אמצע המושב, דבר שמשאיר פחות מקום לשני היושבים ליד, ואז מתחילות מריבות. 
תא מטען גדול ושימושי, אם כי פחות שימושי מזה של האוקטביה. 
מושב הנהג בסדר, הגה מתכוונן לגובה ולעומק. אבל כשמשחררים אותו לכיוון הוא 'נופל' מיד למטה ללא כל שיכוך. 
סה"כ הרכב נראה סביר והגיוני למטרות שלי.
מנוע 1800 סמ"ק עם 130 כ"ס ב 6000 סל"ד ו 17.7 קג"מ ב 3600 סל"ד, המשודך לגיר רציף. 
בסיס גלגלים של 2.7 מטר, מהגדולים בקטגוריה. 

נציגי אולם התצוגה מנסים לשכנע שמובילאיי זה 'בסדר' כחבילת בטיחות. 

יוצאים לעשות נסיעת מבחן, עם נציג חביב בעל הבנה וידע. 

רכב ההדגמה עם כ 11,000 ק"מ. 

עם היציאה מהסוכנות, על כבישי ת"א השבורים בזכות עבודות הרכבת הקלה, הרכב מרגיש מעט קשיח מדי. בכביש המהיר זה כבר מרגיש לא נעים בכלל, ואני חושד שברכב יש לחץ אוויר של מעל 40PSI. העברת ויברציות מהאספלט הן לא סבירות רכב כזה. מושב הנהג מתגלה במהרה כלא ממש נוח, או לא מתאים למי שמבין איך רכב ב 2018 צריך להרגיש ולהתנהג.

השילוב של המנוע והגיר אינו מוצלח. נהגתי בעבר על גירים רציפים של טויוטה וסובארו, והגיר הזה פחות נעים באופן משמעותי. העברת הכח גיר / מנוע מרגישה לא נעימה ומיושנת. (אני משווה לגירים כמו שיש באוקטביה או לגיר הפלנטרי שיש ברכבי פיג'ו / סיטרואן )
רגל שמאל, אם מקופלת, נתקלת בבליטה שעל הדלת עליה ממוקמים חלונות החשמל. 
על מנת לכוון את מושב הנהג צריך לעצור ולפתוח את דלת הנהג. הדיפון של הדלת קרוב מדי למנופים, ולא ניתן / קשה מאוד לעשות את זה כשהדלת סגורה.

העיצוב הפנימי נעים לעין, והרבה פחות קודר מזה של האוקטביה.

על המזגן צריך להרחיב – אמנם לא חוכמה להרכיב מדחס מזגן חזק על מנוע 1800 סמ"ק, אבל זה שבסנטרה הוא ליגה בפני עצמו. באמצע אוגוסט, אני מוצא את עצמי קופא מקור ומנמיך את העוצמה למינימום מהר מאוד. בחיי פ33ה של מזגן.

אחרי סיבוב לא קצר מדי עם הרכב אנחנו חוזרים לסוכנות, ועם היציאה מהרכב נפלטת לי אנחת רווחה שכזו. ראשית, אני מעריך עוד את האוקטביה, שנית הסנטרה לא עומדת בקו אחד עם המשפחתיות הטובות שבקבוצה.

אני חוסך את רשימת האיבזור הנדיבה שיש בסנטרה, היא באמת נדיבה.

מגיע שלב הצעת המחיר שביקשתי לקבל. את הסנטרה ניתן לקבל גם בעסקאות 0 ק"מ בכ 100.0 אש"ח, וגם ישירות מהיבואן בקצת יותר. VFM גבוה למי שאינו 'חי' את עולם הרכב, כאשר משפחתיות מובילות כמו אלנטרה / קורולה / אוקטביה יימכרו במעל 130.0 אש"ח, ניתן לקבל משפחתית לא פחות מרווחת, בהרבה פחות כסף.

האם הייתי רוכש אותה לעצמי – לא.

האם בחרתי בה כרכב הבא שלי לכ 30-35 אלף ק"מ בשנה, לשלוש השנים הבאות – לא.

האם אני 'פוסל' אותה כאלטרנטיבה משפחתית – גם לא. אני בטוח שרבים יעשו עליה נסיעת מבחן ויהנו ממנה.

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן