ניסן סנטרה
המשפחתית של ניסן עברה מהפך משמעותי ומבורך

המשפחתית של ניסן מיישרת קו עם המובילות בסגמנט, בתצורה אמריקאית משהו, ומחירים תחרותיים.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תשכחו כל מה שאי פעם קראתם או חוויתם עם ניסן סנטרה, לפני הסנטרה החדשה. עד כדי כך.

הסנטרה הקודמת, היתה אחת המכוניות הבינוניות ומיותר לבזבז דיו על המסך באיזכור שלה. הדבר היחיד הקושר את הסנטרה הישנה לזו החדשה הוא השם. מעבר לכל מדובר ברכב אחר, שונה, ומשמעותית יותר טוב.

הסנטרה הוצגה לראשונה ב 1982, כאשר לאורך השנים גם המיתוג שהיא קיבלה היה שונה בהתאם לשוק בו היא נמכרה. הסנטרה הנוכחית היא הדור השמיני  של הדגם, והיא החלה להימכר בעולם בתחילת 2020, וכך גם הגיעה אלינו בשיא משבר הקורונה.

בעולם בו כל יצרן מנסה לבנות לעצמו זהות עיצובית, גם ניסן משתתפת במשחק, ולמי שלא מכיר את ההבדלים אומר שלהעמיד את הסנטרה, האלטימה הגדולה יותר והמקסימה ה'עוד יותר גדולה' אחת ליד השניה, ואתה מתחיל לחפש את ההבדלים.

החזית היא חזית 'ניסן' טיפוסית. גריל טרפזי ענק, עם סמל ניסן במרכזו, עטוף מהצדדים ומלמטה במסגרת כרום גדולה, המתחברת לקו העליון של יחידות התאורה הראשיות. מסגרת הכרום מוקפת מלמטה ומהצדדים במסגרת פלסטית שחורה רחבה, המוציאה שתי 'קרניים' לעבר תחתית הפגוש הקדמי. מתחת לפנסים הראשיים פגוש פלסטיק בצבע המרכב ובתוכו גוף שחור המיועד להכיל פנסי ערפל. מבט קרוב על הפנסים מגלה תפיחות משמעותיות על מכסה המנוע לכול אורכו. אלמלא הצבע הלבן של רכב המבחן + יום סגרירי משהו כשהרכב צולם, זה היה בולט הרבה יותר. סה"כ אנחנו מקבלים חזית מובהקת מותגית, נאה, לכאורה משדרת יוקרה באמצעות הרבה כרום, אם כי לטעמי עמוסה בפרטים. 

מבט מהצד מראה כי היה למעצבי ניסן הרבה שטח לעבוד עליו.  קו הפנסים העליון יוצר 'תפיחה' בבתי הגלגלים, ונמשך עד אמצע הדלת הקדמית. מתחתיו פס נוסף שאינו מתחבר לאלמנט כלשהו בחלק הקדמי אלא רק חוצה את הדלתות הקדמית והאחורית ב 2/3 גובה. בתחתית המרכב עוד פס עיצוב המתחיל בתחתית בית הגלגל הקדמי, ועולה בזווית מתונה מאוד, ומתחתיו עוד קיפול בפח, מקביל לסף התחתון. מאמצע הדלת האחורית מתחילה עוד תפיחה של בית הגלגל, הפעם האחורי, ומשתלבת עם קו יחידות התאורה האחוריות. גג הרכב משתפל אחורה במתינות ורומז למראה 'קופה' כאשר קורה C האחורית חצויה באמצעות פס שחור המדגיש עוד יותר את זווית הגג. אפילו חישוקי הצמיגים, פריט שאני לא מתעכב עליו בדרך כלל לשניה, בגודל 16", סגסוגת, תורמים למראה המכובד של הסנטרה.

פנים הרכב עבר גם הוא מהפיכה ועודכן למקובל בקטגוריה.

הדשבורד נעים למראה, עם מסך מולטימדיה גדול במרכז(קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי), שלושה פתחי מיזוג עגולים ונאים מתחתיו, בקרת אקלים שימושית ואינטואיטיבית (ומילה ליצרני כלי הרכב שבוודאי קוראים כאן – אם צריך לפתוח את ספר הרכב כדי להפעיל את המיזוג – נכשלתם),ותא שימושי ונוח להנחת חפצים / סלולרי. מתבקש היה שהמקום לסלולרי היה גם מטעין בטעינה אלחוטית. ליד מוט ההילוכים המכאני כפתור התנעה וזהו. בלם היד הוא בסגנון האמריקאי, כלומר ברגל שמאל.

מול הנהג לוח מחוונים סטנדרטי. מד מהירות גדול מימין, מד סל"ד גדול משמאל, באמצע מחשב דרך הנשלט מההגה על התצוגות השונות. ההגה נעים למגה, מעט גדול מדי לטעמי, אבל זה באמת להיות קטנוני. מושב הנהג נוח, עם תנוחת ישיבה מעט נמוכה. ההפתעה הגדולה, באמת גדולה היא שאחרי שאני מסדר לעצמי את מושב הנהג שיהיה לי נוח, אני עובד למושב האחורי, ושם אני נהנה משפע של מרחב, ברמה של רכב משמעותית יותר גדול. נהדר. כדי לספק את כל הטוב הזה, בסיס הגלגלים של הסנטרה נמתח על פני 2.711 מטר, שזה שני רק למאזדה 3, ומעל כל המתחרות האחרות בקטגוריה, במילימטרים או סנטימטר ושערה.

על הצד הטכני אחראי מנוע בנזין 2.0 ליטר, המספק 149 כ"ס ו 20 קג"מ. נתון ההפסק בהחלט ראוי, נתון המומנט מעט נמוך מהמתחרות בעלות מנועי טורבו דיזל (רנו גרנד קופה) או ההיברידיות. בהשוואה למנועי 1.6 או 1.5 ללא טורבו – המנוע של הסנטרה חזק משמעותית.

הרכב הוא קילס מלא, כלומר כניסה והתנעה ללא מפתח. שימושי ונוח.

אם עד עכשיו הציגה הסנטרה שיפור משמעותי מול הדגם היוצא, הרי שעם ההתנעה ותחילת הנסיעה השיפור הוא כבר דרמטי. הסנטרה מאיצה היטב וחזק, עם פחות מ 9 שניות ל 100 קמ"ש, גם אם לא מרגישים את ה'בעיטה' של מנועי הטורבו הקטנים. ההאצה ליניארית וחלקה, בזכות תיבת ההילוכים הרציפה. לא משנה מאיזה מהירות תאיצו, ולאיזה מהירות תגיעו, זה נכון גם ל 100 קמ"ש וגם ל 170 קמ"ש, הסנטרה תאיץ בנחישות, וכשתורידו את הרגל מדוושת התאוצה על מנת לשמור על מהירות קבועה, יתקבל רכב נעים ורגוע, וההבדל יהיה רק במימד רעשי הרוח.

המתלים של הסנטרה החדשה מצוינים. שיבושים בכביש, פסי האטה סלילה לא אחידה, נבלעים ומבודדים מהמרכב, למרות שלא ניתן לומר לדעתי שמדובר במתלים 'רכים'. כך גם לא מתקבלות זויות גלגלול בפניות חדות או מהירות. אני לא יכול לומר שלסנטרה התנהגות ספורטיבית, פשוט כי אין לה התנהגות כזו, אבל גם לא מדובר ברכב ספורטיבי אלא במשפחתית סטנדרטית, שהמתלים שלה עושים עבודתם נהדר.

האצות ביניים, מהרגע שהגיר מבין מה רוצים ממנו, ועד שהוא מתחיל לספק את הסחורה לוקח כמה שברירי שניה, ואז הסל"ד עולה משמעותית כדי להיות בשיא המומנט, והרכב מאיץ כבקשת הנהג.

לגיר הרציף יתרון גם בצריכת הדלק, ונהיגה ארוכה לפאתי חיפה עברו על הסנטרה תוך שהיא צורכת 4.3 ליטר ל 100 ק"מ, שהם מעל 23 ק"מ לליטר. רוצים לדעת איך? פשוט כוונו את בקרת השיוט האדפטיבית על מהירות של  90 קמ"ש בדיוק, מוסיקה כאהבתכם בספוטיפי, וסעו. זהו. אין כאן שום חוכמה או תחכום.

הסנטרה מצויידת בכל אמצעי הבטיחות ההכרחיים – בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב (אך ללא תיקון), התראה על שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

המחיר הקטלוגי של הסנטרה עומד על 134,990 ₪, זול באלפי שקלים מהמתחרות. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לרכוש את הסנטרה כבר ב 111,500 ₪, וזה קוראות וקוראים יקרים מחיר 'שובר שוק'.

לסיכום,  הסנטרה מיישרת קו עם המתחרות המשפחתיות האחרות, ועושה את זה היטב. היא לא עוד אופציה נחותה וזולה, אלא אלטרנטיבה טובה שימושית ונוחה שראוי לבחון.  

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן