לרכב שבגללו אתם קוראים עכשיו באתר שלי קוראים יונדאי סונטה. אם תנסו להיזכר בדגמים קודמים, סיכוי סביר שתגיעו עד תחילת שנות האלפיים לערך. בפועל, הסונטה החדשה היא הדור השמיני (!) של רכב המנהלים של יונדאי, או יותר נכון המשפחתית הממש ממש גדולה שלהם.
הסונטה הראשונה הוצגה בשנת 85'. לארץ הגיעו הסונטות הראשונות עם השקת מותג יונדאי בארץ בתחילת שנות ה 90', ובדורות הראשונים היו מכוניות גדולות ו…זהו.
המהפך שעבר על כל דגמי יונדאי לא פסח על הסונטה, ומדור לדור הרמה הלכה והשתפרה, עד שבדור הקודם היא היתה רכב ממש מצוין.
אנחנו כאמור עם הדור השמיני של הסונטה, שהוצג במרץ 2019, ואלינו הגיע לקראת סוף 2020.
הסונטה עבורי היא סוג של שיעור. נהגתי בדגם המפואר שלה, לנהיגה קצרה, ולמרות רמות פאר ואיבזור חריג במיוחד, היא לא השאירה טעם של עוד, אלא טעם של 'אבל הקודמת היתה יותר טובה'.
החלטתי לתאם אותה לקצת יותר זמן, ובגירסה הפשוטה הזמינה יותר, ואני שמח על כך, כי הרושם שלי השתנה ב 180 מעלות. היא פשוט מצוינת.
הדבר הראשון שמכה בך כשאתה מתקרב לסונטה זה שהיא פשוט ענקית. עצומה בגודלה, או לפחות כך היא נראית. האורך הכולל שלה הוא 4.9 מטר, והרוחב 1.86, וזה הרבה. בסיס הגלגלים שלה 2.84, וגם זה הרבה.
העיצוב שלה מורכב, זוויתי, חד, מעצבן, מרשים, מיוחד – תבחרו מה שבא לכם, אבל לא תוכלו להתעלם כשהיא תגיע. בחזית גריל טרפזי עצום בגודלו, עם סמל יונדאי במרכזו. יחידות תאורה הראשיות עוטפות את פינות הרכב, ומוקפות בתאורת לד דקה, שנמתחות עמוק מהחזית לתוך מכסה המנוע. במרכז מכסה המנוע (העצום) תפיחה קלה לטובת האגרסיביות. הרבה זויות חדות, הרבה משולשים. במבט מהצד ניתן לזהות קווי עיצוב עדינים המחברים את החזית עם החלק האחורי, כשהגג משתפל אחורה לתצורה של כמעט 'קופה'. על עיצוב החלק האחורי ניתן למלא דפים שלמים. בכמה משפטים יש לנו כאן פס לד שנמתח לרוחב כל תא המטען (העצום), ומשתפל למעלה בפס דק ועדין, לעבר קצה תא המטען. בניגוד למראה, תא המטען לא נפתח עם החלון לדלת חמישית שימושית. כשהוא נפתח מתגלה מערה גדולה ועמוקה, שניתן ללכת בה לאיבוד. אם אתם עם הסונטה החדשה, וצריכים מקום לישון, אל תדאגו. יש לכם המון מקום בתא המטען.
העיצוב הפנימי מיוחד גם הוא, עשיר ורגוע. ניכרת מחשבה על הרבה פרטים, ואני לא יודע איפה להתחיל. ההגה לכאורה סטנדרטי. אבל יש לו ארבעה חישורים, שנים באמצע, כמקובל, ועוד שניים בחלקו התחתון. התחושה שלי היתה שהמעצב התכוון לחתוך את חלקו התחתון של ההגה, אבל ברגע האחרון אמרו לו 'עזוב, בוא לצהריים בקפיטריה' והוא שכח. בפועל זה לא מפריע לנהיגה. או ידיות האחיזה שעל הדלתות. במבט רגיל, אתה לא מוצא איך אתה אמור למשוך את הדלת אליך. כאילו אין ידית. אבל אז אתה מניח את היד, ומגלה שבין משענת היד לבין הדיפון של הדלת יש חלל שהופך את משענת היד לידית אחיזה. זה פשוט ומגניב. או התצוגה העילית שמקרינה על השמשה מול הנהג נתוני נהיגה. מהירות – אין בעיה, התראה על רכב בשטח מת – אין בעיה. קרוז קונטרול – אין בעיה. רק להוסיף שם תצוגה עילית לווטסאפ ולמיילים וזה מושלם…המצחיק הוא שלמרות שהיה לי חיווי מול העיניים על רכב בשטח מת, עדיין הפניתי את המבט, ולא סמכתי על המערכת שהיא הרבה יותר יעילה מסתם מבט מהיר. ידית הילוכים? תשכחו ממנה. בליטה בקונסולה הראשית עם ארבעה כפתורים – D, N, R, ו – P (בצד). יעיל ונוח לשימוש.
לוח מחוונים שגרתי עם מד מהירות גדול מימין, מד אנרגיה משמאל, באמצע המון מידע מתחלף. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 8" עם אפל קארפליי, ואנדרואיד אוטו, כמובן BT, ו…איך לומר, מערכת השמע מהטובות ביותר שחוויתי ברכב שעולה מתחת ל 200,000 ₪ מתוצרת BOSE, וזה פשוט מורגש.
מושב הנהג חשמלי לחלוטין, ומזמן לא היה לי כל-כך כיף למקם את עצמי מול הגה של רכב כלשהו.
המושב האחורי זכה לתואר 'זה האוטו הכי נוח והכי מרווח שהבאת אי פעם' פה אחד, על ידי שלושת הילדים.
אני יכול להפליג בתיאורים על החימום להגה, או על מערכת המיזוג הנעימה, אבל אין לזה סוף באמת. הסונטה מפנקת את יושביה בנדיבות. פשוט ככה.
על ההנעה אחראים מנוע בנזין ומנוע חשמלי המפיקים יחד 192 כ"ס ו 37.5 קג"מ. התאוצה ל 100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות, אבל מרגישה מהירה וחזקה. זה לא רכב ספורט, לא בגודל, ולא במשקל אבל היו מספר פעמים שפשוט שכחתי את הגודל שלה.
חווית הנהיגה הפתיעה אותי מאוד, כי הנסיון הראשון שלי איתה היה לא מוצלח. הלכתי למפרט הטכני לוודא שאין הבדל בין המתלים של שתי הגירסאות, ואכן אין.
הנסיעה רגילה הרכב מבודד את שיבושי הסלילה באופן מרשים. הוא פשוט מקבל אותם, מודיע לך שהיה שם משהו, ועובר הלאה. מעבר על פסי האטה מתקבל באדישות / רכות משהו. מעבר מהיר מדי כבר מכניס חבטה לתא הנוסעים כאילו אומר לך 'הגזמת'. נהיגה בכביש מהיר מרגישה הכי בבית לסונטה ההיברידית החדשה. היא גומאת את הקילומטרים בקלילות, והאמת היא שאתה לא רוצה להגיע, רק להמשיך ולנהוג. עד כדי כך.
נהיגה מהירה על כביש שש עוברת ללא דרמות, גם כשהמהירות גבוהה מאוד. אני באמת לא ארשום כמה גבוהה, אבל המהירות המירבית של הסונטה היא 192 קמ"ש. הקלילות שהיא נסעה מהר מאוד, היציבות, השליטה ברכב – כולם ברמה גבוהה ומרשימה מאוד.
מפרט הבטיחות של הסונטה מביא אותה לציון 7, וזה אומר שיש לה כל מה שבאמת צריך, וזה עובד נהדר.
צריכת הדלק הרשמית של הסונטה עומדת על 5 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר 20 ק"מ לליטר. הנתון הזה הוא נתון 'נתוני יצרן' ולא נתון לפי תקן WLTP, אבל…במסלול הבחינה שלי, הרכב הציג 3.0 ליטר ל 100 ק"מ. כלומר 33.3 ק"מ לליטר. זו לא צריכה אנושית, או משהו שניתן לחזור עליו ביומיום, אבל זו צריכה שמראה לך שרכב היברידי יכול להיות חסכוני מאוד אם הנהג אכן מתאמץ לחסוך. אז אם זה מה שקיבלתי כשהתאמצתי, אני חושב שצריכה בינעירונית של 20 ק"מ לליטר היא לחלוטין מעשית בנהיגה רגילה ולא במוד 'חוליגאן על ההגה'.
הסיכום של הסונטה הוא שמאוד הצטערתי להחזיר אותה לכלמוביל. לטעמי זה רכב המנהלים הטוב ביותר מתחת ל 200,000 ₪. הוא נהדר לנהג, ונהדר למשפחתו.
מחיר גירסת המבחן, 'פרימיום' עומד על 183,900 שקלים, ועבור גירסת 'לימיטד' תשלמו 196,900 שקלים. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לקבל את גירסת הפרימיום כבר בתמורה ל 166,900 שקלים. מעניין מאוד. פרצוף חושב.
שורה תחתונה – פצצה של רכב. אהבתי מאוד מאוד.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב