סקודה סופרב
המשפחתית הגדולה באמת של סקודה. שימושית ונעימה.

הסופרב היא המשפחתית / מנהלים הגדולה של סקודה. היא כל-כך טובה ומבוקשת, שקונצרן האם - פולקסוואגן מפסיק לייצר את הפאסאט שמפסידה לה בכל תחרות על ליבו של הלקוח.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הסקודה סופרב היא המשפחתית הגדולה / מנהלים של סקודה, עם מספר רמות גימור, החל מעממית לחלוטין (עד כמה שניתן להגדיר את המפלץ הזה 'עממית') ועד לרכב פאר עם הנעה כפולה ותחנת כח במקום מנוע.

החוויה הראשונה שלי עם הסופרב (ולא כנוסע במונית) היתה לפני יותר משנה, בביקור באיטליה שם שכרתי כזו, סטיישן, דיזל. את הרשמים שלי מהרכב אתם יכולים לקרוא ממש כאן. לאלו שלא התעוררו או שתו קפה בבוקר, אציין כי אחרי סיבוב של כמה מאות ק"מ עם הסופרב סטיישן, התאהבתי לחלוטין ברכב, עד כדי כך שחיפשתי כזו סטיישן לעצמי בארץ. לא מצאתי, אז קניתי פיג'ו 208. אם אתם חושבים שזו בדיחה אז זה לא. באמת חיפשתי סופרב, באמת לא מצאתי רכב שהייתי מוכן לשלם עבורו כסף ובאמת קניתי פיג'ו 208.

חזרה לימינו אנו, אני יוצא עם הסופרב הדגמה של צ'מפיון מהמתחם בבני ברק, ומיד נזכר למה אהבתי את הרכב הזה. המרווח בחלל הרכב עצום, הרכב נעים ומפנק, וכבונוס הוא גם מקבל המון כבוד מהסביבה. אני לא יודע אם זה בגלל שמשטרת ישראל אימצה את הרכב הזה לבכיריה, אם זה בגלל שלא מעט ניידות סמויות של משטרת התנועה הן סופרב, או בגלל שגם גורמים שאוהבים לקבל כבוד מהסביבה אימצו את הרכב, אבל לא זכור לי שנהגתי בתקופה האחרונה ברכב שקיבל כל-כך הרבה כבוד מהסביבה. זה לא היה נקודתי לאיזור כזה או אחר. שלושה ימים עם הרכב, וה'כבוד' הגיע בכל הארץ מת"א ועד פאתי החרמון.

אני אוותר על תיאור העיצוב החיצוני והפנימי של הרכב, כבר רשמתי את הרוב במבחן לדגם הסטיישן. אציין כי הרכב נותר עם קווים חדים ומזוהים עם דגמי החברה, אלגנטי מאוד ומכובד. לשאלה האם היא יפה, אני יכול לומר שלטעמי בהחלט כן, למרות שאינה מוחצנת מדי.

בתוך הרכב ממשיך העיצוב הפונקציונלי / מפנק. אנחנו בגריסת הליסינג ה'פשוטה', אך עדיין מפוארת. מושב נהג חשמלי מלא עם זיכרונות, בקרת אקלים, פתחי מיזוג מאחורה, שקעי USB ושקע 220 ליושבים מאחור, מערכת מולטימדיה עם קישוריות מלאה לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, ועוד ועוד.

ליושבים מאחורה יש שפע של מקום עם בסיס גלגלים של 2.841 מטר. זה המון. הנדיבות במרווח הפנימי היא גם במימד האורך וגם במימד הרוחב, אבל למרות הנדיבות במקום, דווקא בנסיעה עם שלושה ילדים מאחורה, נרשמו תלונות על המושב האחורי. כאשר יושבים מאחורה רק שני נוסעים, כל אחד מהם מקבל מושב נדיב ומרווח. התלונות הגיעו על משענת המושב שהיתה במצב 'שוכב' מדי ופחות זקוף מהרצוי. הנוסע שישב באמצע הלין על מנהרת ה'אין גל הינע' באמצע הרצפה. סוג של תזכורת שלסופרב יש גם דגמי 4X4.

כמו האוקטביה המשפחתית, כך גם בסופרב הגדולה, דלת תא המטען נפתחת לרווחה יחד עם השמשה האחורית. תוסיפו לכך תא מטען עצום בגודלו, ותקבלו שימושיות במיטבה, פשוט ללא תחרות.

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, הספק 150 כ"ס ו 25.4 קג"מ. לרוב המשימות זה די והותר, אבל כאן יש לנו משימה במשקל 1470 ק"ג, לא מעט. עוד בארסנל של הסופרב מנועים בנפח 2.0 ליטר עם 190 כ"ס ו 32.6 קג"מ ו 2.0 ליטר עם 272 כ"ס ו 35.6 קג"מ. אנחנו כאן בגירסת הליסינג כזכור. המהירות הרשמית המקסימלית עומדת על 219 קמ"ש, ולהגיע ל- 100 קמ"ש יקח לסופרב 9.2 שניות, זריזות יש לציין. תיבת ההילוכים היא רובוטית DSG7 כפולת מצמדים כמובן.

הכניסה וההתנעה ללא מפתח, החל מרמת האיבזור 'אמבישן', נחמד. הנהיגה ברכב נעימה, גמלונית משהו. הגיר על מצב D הרגיל דבר שמביא לשהות קלה בין לחיצה על הדוושת התאוצה לבין קבלת תאוצה בפועל. תוסיפו לזה משקל ריק של 1470 ק"ג, ותבינו שאין כאן רכב 'עצבני' אלא רכב נינוח ונעים. באופן טבעי מצאתי את עצמי נוהג ברכב באופן קבוע במצב S (כלומר 'ספורט') שמושך את ההילוכים ולא ממהר לעלות להילוך הבא. במצב S מתקבל רכב קצת יותר זריז ומתאים לנהיגה בתנועה צפופה.

כשהכביש המהיר נפתח, ועם משפחה בהרכב מלא ברכב, הגיר נקבע על מצב D והסופרב התגלתה כשייטת אוטוסטראדות נהדרת ונינוחה. שיוט ב 140-150 קמ"ש נינוח לחלוטין, ללא טיפה של תחושת מהירות. הסופרב מצוידת בכל מערכות הבטיחות המתקדמות – בלימה אוטונומית, בקרת סטיה מנתיב עם תיקון אקטיבי, קרוז קונטרול אדפטיבי, התראה על רכב בשטח מת ועוד. ציון הבטיחות שהסופרב מקבלת עומד על 7 מכובד. (סקאלה מ 0 עד 8).

צריכת הדלק של הסופרב מפתיעה לטובה. הסופרב לא נבחנה במסלול הרגיל, אבל כן נבחנה עמוסה במשפחה + ציוד לשלושה ימים, והציגה צריכת דלק של 24 ק"מ לליטר בשיוט נינוח במהירות של 100 קמ"ש. כדי לוודא שאכן ראיתי נכון, את הדרך לעבודה עשיתי בנהיגה רגועה, ובה התקבלה צריכת דלק של 24.3 ק"מ לליטר. כלומר למרות הגודל של הרכב, זו תוצאה מעשית לחלוטין בנהיגה רגועה.

במהלך הנהיגה, וגם בשיוט בכביש מהיר הוצגה הערה בלוח המחוונים '2-cylinder mode', דבר שהביא אותי לחפש מה ההודעה אומרת. מסתבר כי בעת נהיגה, כאשר הרכב בשיוט, או בגלישה, והוא אינו צריך את מלוא הכח מהמנוע, הוא מכבה שני צילינדרים מתוך הארבעה, ופועל רק על שני צילינדרים בלבד. פחות צילינדרים עובדים אומר פחות דלק שנצרך ופחות זיהום אוויר. חכם ויעיל למדי.

נהיגה בכבישים מפותלים חושפת מהר את גודלו הפיזי העצום של הרכב. זה פשוט לא הרכב לתקוף פניות בנהיגה ספורטיבית אגרסיבית. אין לו את המנוע לזה, ולא את המתלים לזה. למרות זאת הוא מגלה אחיזת כביש גבוהה מאוד וצפויה, סוג של מכובדות שאתה מצפה למצוא ברכב כזה. רוצה לתקוף פניות – תקנה פולקסוואגן גולף או סיאט לאון.

לביקורת של הילדים על משענת המושב האחורי, אני יכול להוסיף רק דבר אחד. רכב המבחן עם 12,000 ק"מ שאני מניח שלא היו קלים, פעמיים 'סגר מתלה' במהירות נמוכה באופן לא צפוי בכלל. זה קרה במהירות נמוכה והביא אותי למחשבה שהמתלים צריכים לעבור בדיקה. לא זוכר אף רכב שסגר ככה את מהלך המתלה ועוד במהירות כזו. דווקא במהירות גבוהה עבדו המתלים באופן מצוין והשרו תחושה בטוחה ונעימה ברכב.

עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, הסופרב נמכרת בארץ במחיר של החל מ 170.0 אש"ח לרמת הגימור ביזנס, 174.5 לרמת הגימור אמבישן (שנבחנה כאן) ועד 203.0 אש"ח לרמת הגימור סטייל.

עם מנועים גדולים יותר נמכרת הסופרב בהתאם לרמת הגימור עד למחיר מקסימלי של 277.4 אש"ח.

הסיכום הוא שהסופרב הזכירה לי מדוע חיפשתי רכב כזה לשימושי הפרטי. הוא מרווח, חזק, לא מנקר עיניים ונעים מאוד לנסיעה. אהבתי ++. 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן