פריזבי (לשעבר קרסו) השיקו בישראל את 'אלפין' (ALPINE) מותג רכבי הספורט הצרפתי הנחשק.
אלפין למי שלא יודע הוא אחד ממותגי הספורט הנחשקים בעולם בתחום רכבי ספורט טהורים, וככזה, גם ההשקה שלו בארץ היתה שונה לחלוטין.
ההיסטוריה של אלפין ארוכה, ומתחילה בשנת 1954 כאשר המייסד ז'אן רדלה ( Jean Redele) החל לשפר ולהתחרות עם רכבי רנו משופרים. הקשר ההדוק עם רנו נמשך לאורך השנים כאשר בשנת 1973 נרכשה אלפין על ידי רנו. לאורך השנים צברה אלפין הישגים משמעותיים בתחום הספורט המוטורי, וגם סחפה אחריה רבבות של חובבי ספורט מוטורי.
אלפין מעורבות כבר שנים רבות גם עם קבוצת הפורמולה 1 של רנו, כאשר פיתוחים רבים עוברים מקבוצת המירוצים לרכבי אלפין, וללא ספק חלק מה DNA העמוק כל-כך של הפורמולה 1, מוטמע עמוק גם באלפין.
עכשיו אלפין מגיעה לישראל, וכדי להסביר עד כמה האירוע הזה גדול ומשמעותי, ישראל היא השוק השלישי בעולם מחוץ לאירופה בו ישווקו רכבי אלפין, אחרי יפן וסינגפור.
גם ההשקה של אלפין בישראל היתה שונה. תאמינו או לא, אבל המילה מולטימדיה, פקודות קוליות, או נפח תא המטען – לא הוזכרו. אף לא במילה. כן הוזכרו ספורט מוטורי, הנאה מנהיגה, ביצועים, כאשר את ההסברים על המותג נתנו שני נציגים בכירים שהגיעו ישירות מאלפין, אבל במבט קצר על הלבוש והיציבה לא היה מדובר על אנשי מכירות טיפוסיים אלא על חובבי הגה מושבעים, ואני רק יכול לדמיין איך זה להיכנס עם אחד מהם לאחת ממכוניות האלפין כשהם נוהגים זה.
אז אנחנו עם ה A110 של אלפין שעושה עליה לארץ. ה A110 היא מכונית ספורט טהורה, שני מושבים בלבד, עם מנוע מרכזי (רגע. הולד יור הורסס – מה זה מנוע מרכזי? נכון שבכל רכב יש ציר גלגלים קדמי, וציר גלגלים אחורי? יש. עכשיו מיקום המנוע משנה מאוד להתנהגות הכביש של הרכב. ברכב המשפחתי הסטנדרטי שלכם, נניח טויוטה קורולה, המנוע ממוקם מקדימה. גם בטוסון, פיקנטו, מרצדס, ב.מ.וו ועוד. עכשיו תחשבו על הפולקסווגן חיפושית המקורית, זוכרים שהמנוע מאחורה? גם בפורשה 911. מיקום המנוע מאוד משפיע על התנהגות הכביש של הרכב. כדי לקבל יציבות גבוהה ככל הניתן, מהנדסי רכב יעשו הכל שיהיה כמה שפחות משקל מעבר לציר הקדמי מקדימה, ומעבר לציר האחורי מאחורה. הפתרון – לשים את המנוע בין הציר הקדמי לאחורי, וזה נקרא מנוע מרכזי. הבעיה במכוניות נוסעים היא שבין הציר הקדמי לאחורי יש את תא הנוסעים. במכוניות ספורט טהורות, כאלה שאין להן בכלל מושב אחורי, זה ממש לא בעיה. ממקמים את המנוע ממש מאחורי המושבים הקדמיים, כך שהמשקל שלו נמצא בין הציר הקדמי לציר האחורי, והנה לנו התנהגות כביש ויציבות מופלאה.) משקל נוצה של פחות מ 1200 ק"ג, בין 250 ל 300 כ"ס בהתאם לדגם והנעה אחורית.
ה A110 במרכב קופה, שתי דלתות, ולא דומה לאף רכב על הכביש. עיצוב ה A110 החדשה מתכתב עם ה A110 המקורית חזית חייכנית משנהו ומאוד מזוהה, צללית נמוכה, חישוקי 18" עם מידות שונות בין הצמיגים הקדמיים לאחוריים, וכמובן מרכב שתי דלתות יפהפה.
ה A110 תשווק בישראל בארבע גירסאות הנאה – ה'בסיסית' שנקראת רק A110 עם מנוע בנפח 1.8 ליטר הספק של 252 כ"ס ו 32.6 קג"מ. ה A110 הזו תאיצה מעמידה ל 100 קמ"ש ב 4.5 שניות בדקך למהירות סופית של 250 קמ"ש. מעליה ה A110GT עם אותו מנוע רק ההספק כבר 301 כ"ס והמומנט 34.7 קג"מ, המיאוץ ל 100 קמ"ש אורך 4.2 שניות והמהירות הסופית זהה, מוגבלת מחשב כמובן. מעליה ה A110S עם אותו הספק וביצועים אבל שלדה שמוגדרת באלפינית 'שלדת ספורט'. לדגם זה יש דגם עם קיט AERO שנועד להגביר את מהירות הרכב באמצעות שינוי זרימת האוויר בחלק האחורי של הרכב (ולא כפי שכמה 'מומחים' רשמו שזה נועד להוסיף הצמדה לכביש).
אלאמלא מגבלות המחשב, המהירות הסופית של דגם ה S היתה 260.0 קמ"ש, ואילו של דגם ה S AERO היתה 'סוגרת שעון' על 275 קמ"ש
המחירים של ה A110 לא זולים אבל בהחלט בקטגוריית התחרות הספורטיבית מול פורשה וטיוטה סופרה.
ה A110 תעלה לכם 480.0 אש"ח, ה A110GT כבר תעלה לכם 550.0 אש"ח, ה A110S תעלה 580.0 אש"ח, וה A110S AERO תעלה 620.0 אש"ח.
ה A110 לא אמורה להיות רכב יומיומי. זה לא הייעוד שלה. הייעוד שלה הוא להיות סגורה בחניה מקורה, ולצאת בשישי ובשבת לכבישי נהיגה או לאחד מהמסלולים בארץ ולענג את בעליה בחוויה שאין שניה לה.
לאלפין תכניות גדולות גם לעתיד החשמלי, כאשר היא מדלגת באלגנטיות על הנעה היברידית מטעמי משקל עודף ומיותר של שתי מערכות הנעה מקבילות. באלפין מתכננים להשיק חמש מכוניות בכמה סגמנטים שונים. גם אם אתם כבר עכשיו פותחים חסכון בתשלומים (וזה יהיה נכון לעשות) קחו בחשבון שבאלפין מכוונים לשוק הפרימיום. אלפין לעולם לא תהיה מכונית עממית.
לא נותר לי אלא להמתין לתיאום הרכב למבחן, ולחזור לדווח או להיעלם ולהשאיר את ה A110 איתי תוך שאני יורד למתחתרת ויוצא לסיבובי נהיגה כשאף אחד לא בסביבה.
קרדיט לתמונות – יח"צ יבואן / יצרן
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב