אתם בוודאי מכירים את זה שיש געגועים למתכון הישן שסבתא היתה מכינה, ולא משנה כמה פעמים היא לימדה אחרים איך להכין את אותו התבשיל או הקינוח, אף אחד לא מצליח לשחזר את הטעם שמלווה אותנו מהילדות, ולא שלא ניסיתם. היה שם במתכון של סבתא את אותו מרכיב סודי, כמויות שמעולם לא נמדדו, וזמן בישול ערטילאי שהתוצאה הסופית שלו היתה תמיד אותו טעם מיוחד מהילדות. ואז אתם קופצים לבקר את הדודה, והיא מגישה לכם בדיוק את אותו התבשיל אחד לאחד, ומתפלאת שאתם מתפלאים, ומספרת לכם ששנים היא יודעת להכין את אותו זיכרון ילדות אהוב, אבל אף אחד לא ביקש ממנה, והיא מאוד שמחה שאתם שמחים. זו בדיוק היונדאי i20N. כשהמתחרים מהיבשת הישנה זונחים את הנוסחה הבסיסית של משקל X שלדה X מנוע = חיוכים, באה יונדאי ומחזירה את החיוך לנהג.
היונדאי i20N היא בראש ובראשונה יונדאי i20, סופר מיני חביבה, מרווחת יחסית ושימושית. גם על הבסיס הזה החליטה חטיבת N של יונדאי להוציא רכב ספורטיבי בטעם של פעם. (יחד עם i30N, יונדאי קונה N, איוניק 5N, יונדאי RN22e המבוססת על האיוניק 6, והיהלום בצורת N Vision 74 ).
כדי להצליח במשימה הונמכה קלות היונדאי i20N בהשוואה לאחותה הסטנדרטית, המתלים הוקשחו, הבלמים חוזקו ואתם גם חישוקים וצמיגים מתאימים במידה 215/40/18, שולבה תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים, והוכנס מנוע ראוי, טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 204 כ"ס ו 31 קג"מ. כל זה נראה כמו רשימת רכיבים הכרחיים כדי לייצר רכב ספורטיבי עממי, אבל כדי לחבר הכל יחד ולייצר מכונה מרשימה, צריך גם לדעת לגרום לאותם רכיבים לנגן יחד בהרמוניה, ואת זה עשו ביונדאי באופן מרשים מאוד.
נתעכב לרגע על העיצוב החיצוני. היונדאי i20N היא לא רכב 'נחבא אל הכלים' היא בהחלט צועקת שהיא קצת מופרעת עם צביעה דו גוונית, וצבע תכלת מגניב. בהשוואה ל i20 הרגילה, לקחו ביונדאי את אותם רכיבים ונתנו להם טוויסט. הגריל הקדמי זהה בגודל ובצורה, אבל זה שב N בולט יותר. הפגוש הקדמי עבר 'טיפול' עם פס אדום בתחתית, כזה שעוטף את כל הרכב מלמטה. יחידות התאורה הקדמיות והאחריות מעודכנות יותר ומשולבות לד. חישוקי 18" בצבע אפור כהה מט מוסיפים למראה הקרבי. כיתובי i20N שנועדו לבדל מאחיותיה הפשוטות, ומאחור אותה כנף גדולה מעל דלת תא המטען. כלומר אם עד עכשיו פספסתם לשפניכם רכב שונה, אותה כף מרשימה תגרום לכם לנסות להבין מה ראיתם, כי בינתיים היונדאי i20N כבר נעלמה לכם משדה הראיה.
העיצוב הספורטיבי / אגרסיבי ממשיך בתא הנוסעים עם מושבים ספורטיביים עם כיוונון ידני. הגה שלושה חישורים שונה במבנה בהשוואה להגה של הi20 הרגילה. על ההגה שלושה מתגים שלא תמצאו ב i20 הרגילה, שני מתגי N לנהיגה ספורטיבית, ועוד מתג אדום REV שתפקידו לבצע גז ביניים בעת הורדת הילוכים. ההגה כמובן מתכוונן לגובה ולעומק ואין בעיה להתמקם בנוחות. ידית ההילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. מולטימדיה בגודל 10.25" עם קישוריות מלאה, בורר מצבי נהיגה – אקו, נורמל וספורט, טעינה אלחוטית ועוד אביזרי נוחות. אין כאן גג פנורמי או חלון בגג, וזה נכתב בחיוב ולא לשלילה. הכניסה לרכב וההתנעה הם ללא שימוש במפתח, כלומר קילס מלא.
על הצד הטכני אחראי כאמור מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, המספק 204 כ"ס ו 31 קג"מ. התאוצה הרשמית ל 100 קמ"ש עומדת על 6.2 שניות, והמהירות המירבית על 230 קמ"ש. את כל האנרגיה הזו עוצרים ארבעה בלמי דיסק גדולים ובולטים. המשקל עומד על 1265 ק"ג, עדיין משקל 'נוצה' עבור ההספק האמור.
מתחילים לנהוג ב i20N והחיוך מתפשט על הפנים. הרכב חי, ומגיב. עדיין באיילון הפקוק, אני לומד את הרכב בזהירות ומגלה מנוע גמיש יחסית עם זאת חובב סל"ד. ההגה טוב ומדויק, ההילוכים משתלבים בקלות ובמהירות, ומהלך ידית ההילוכים קצר ממה שאני זוכר מכלי רכב מאותו הסגמנט. ככל שהכבישים נפתחים והתנועה הופכת לדלילה, אני לומד את הרכב יותר ומגלה ממתק אמיתי. לחיצה על דוושת הגז מטיסה את הסל"ד וה i20N רצה קדימה כמו רואדראנר כשהקיוטי בעקבותיו. זה גם נעשה באותה הקלילות. ביפ ביפ, וה i20N כבר על מהירויות שהשתיקה יפה להן.
הנוחות סבירה יחסית לסגמנט. היא בהחלט קשיחה, ומעבר על חריצי רוחב בכביש מכניסים זעזוע קל רכב, אבל היא עדיין נוחה למדי בהשוואה לסגמנט. אם אני משווה אותה על הסקאלה בין 500 אבארת ל 208GTI היא יותר קרובה ל 208 מאשר לאבארת. הקשיחות הזו אינה למטרת קשיחות אלא למטרת התנהגות כביש משובחת, ואת זה עושה ה i20N בצורה מרשימה. זויות הגלגול בפניות זניחות, האחיזה של הפירלי P-Zero מצוינת, ותוסיפו לזה דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, והממתק הזה יוציא מכם חיוך בכל הזדמנות. מזמן לא נהגתי ברכב שייצר כל-כך הרבה הנאה, וממש ביקש שתנהג בו כמו שהמתכננים שלו התכוונו. האטה, כניסה לפניה, העברת משקל ולחיצה על הגז, והרכב פשוט מושך אותך לתוך הסיבוב, מהדק את הפניה ויוצא ממנה בשאגת אגזוזים בדיוק עד הפניה הבאה. כיף כיף כיף. (לגבי דיפרנציאל מוגבל החלקה, אני ממש מפציר בכם להקשיב לפודקאסט 'דרייב' ולהסבר פשוט לפנתיאון שנותן שם קינן כהן מ'וואלה רכב'. אם אין לכם סבלנות לכל הפרק, לכו ישר לדקה 32:40 )
את בורר המצבים קובעים על מצב ספורט, ובהגה קובעים מצב N. צליל המפלט מיד משתנה, בקפיירים מהאגזוז, תצוגת לוח המחוונים מתאימה את עצמה, והרכב כל כולו איתכם בהנאה.
ה i20N פשוט דרשה מעבר מכביש נהיגה אחד למשנהו, ועוד סיבוב, ועוד סיבוב, ומייצרת פשוט טונות של כיף והנאה מנהיגה. אנחנו ממש עוברים מכביש לכביש, ולא רוצים שייגמר. כל-כך הרבה כיף, ועדיין זו מכונה שדורשת ממך לדעת מה אתה עושה, ובוחנת אותך על איכות הנהיגה שלך בכל פניה מחדש.
נהיגה בכבישים מהירים עוברת עם ה i20N בקלילות. כאן כבר העברתי את הרכב למצב 'אקו' כדי לקבל פחות רעש מפלט, אבל את המהירות אתם תמשיכו לקבוע. תיאורטית בלבד, כמובן שלא נבדק, אבל גם ב 150 קמ"ש וגם ב 180 קמ"ש, לחיצה על דוושת התאוצה מקפיצה את דרדס התכלת קדימה ללא שום קושי.
צריכת הדלק הרשמית של ה i20N עומדת על 7 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 14 ק"מ לליטר רשמיים. בפועל, נהיגה חסכונית ומתונה על ה i20N תביא אתכם לצריכת דלק משמעותית יותר טובה, אבל זה יהיה כרוך בהרבה שליטה. נהיגה אגרסיבית מאוד, מאוד מאוד, הביאה את צריכת הדלק לכדי 8 ק"מ לליטר, אבל זו תהיה צריכה רגעית לקטעי כביש נקודתיים. בקיצור, צריכת הדלק של ה i20N תלויה רק בכם.
מילה על בטיחות, ה i20N מצויידת בכל אביזרי הבטיחות ההכרחיים ואף למעלה מכך, עם בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לנתיב, אורות גבוהים אוטמטיים, התראה על רכב בשטח מת ועוד, ובהתאמה קיבלה ציון איבזור בטיחות – 6.
המחיר של ה i20N עומד על 175,900 ₪. בדרך כלל אני מציין מחיר ונותן לכל אחד מכם לעשות את השיקולים שלו. כאן עם ה i20N אני סבור שמדובר באחת העסקאות הטובות ביותר שיש כיום בשוק. תשכחו מהימים בהם הוט האצ' עלתה 130 – 140 אש"ח. זה היה לפני חמש שנים, והשוק העולמי והמקומי כבר מזמן לא שם. המחיר שלה אין ל i20N תחרות, לא בביצועים ולא בכמויות הכיף שהיא מייצרת. זה רכב שאם היה לי כסף הייתי קונה ושומר. ה i20N היא מזן נדיר ונכחד של מכוניות פאן טהור, אבל שימושיות. זה רכב שהייתי מחייב את היבואן לשים עליו מדבקת אזהרה, כמו שיש על מאכלים עם סוכר או שומן רווי, רק שכאן צריך לרשום 'זהירות, כיף בכמות גבוהה', כי זה מה שהרכב הזה מייצר. כיף בכמות גבוהה.
אם אתם בעניין של הוט האצ' ידנית – טוסו לקנות את ה i20N. מקורות יודעי דבר אומרים שהמשלוח הראשון נחטף, והמשלוחים הבאים בדרך.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב