
רצה הגורל ובנסיעה בבוקר בפקק באיילון, בדרך לסוכנות יונדאי להחזיר את ה i30N אני נוסע ליד יונדאי i30 רגילה, מודל 2018, בצבע לבן. אותו הצבע בדיוק כמו ה i30N שאני מחזיר לבעליה החוקיים, וברור לי שאין ולו נהג אחד בפקק שמסתכל על שתי האחיות הלא תאומות ושם לב להבדלים. עד כדי כך ה i30N אנונימית. זה אגב לא מנע מעלם חמודות בסקודה VRS לזהות שמדובר בבע"ח שונה ולהציע 'פתיחות' באחד מכבישי הצפון. רק אציין שהוא ניצח, אבל אין לי ספק שהרכב שלו לא היה 'סטוק'.
עוד דבר, אני אמNע בכל המבחN הזה, להפוך את האות נ ל N בכל פעם שהיא תופיע במהלך המבחN למרות הפיתוי הגדול.
אז ה i30N נמסרה לי בשמחה, עם הסברים מפורטים איך להגדיר לעצמי את מצב ה N שלי, ואני יוצא בזהירות מחניון יונדאי בת"א.
ה i30N אכן נראית כמו כל i30 מהדור השלישי של הדגם שהוצג לראשונה ב 2016. גריל שחור טרפזי, יחידות תאורה גדולות משולבות לד, פגוש נמוך עם כונס אוויר בתחתית, סמל N קטן על הגריל, ופס אדום עדין בתחתית הפגוש וזהו. מהצד מרכב האצ'בק חביב, מסגרת שחורה לחלונות, ושום דבר שמסגיר שמדובר כאן ברכב מהצד הפסיכי של הגלגל. חדי העין יבחינו בקאליפרים (אותו חלק שמאחורי החישוק בו יש את רפידות הבלימה) אדומים עם הכיתוב N. מאחור אפשר להבחין בכנף בחלק העליון של הדלת החמישית, אבל לא משהו מוגזם כמו ב i20N השובבה. יחידות תאורה משולבות פסי לד ונורות לד, ושני מפלטים שאם תאזינו להם כשהמנוע עובד תוכלו להבין שיש כאן משהו שונה, ושוב פס אדום עדין בתחתית הפגוש. אין ולו שוטר אחד במשטרת התנועה שירים לעברכם אקדח לייזר כשתעבור מול היונדאי i30 הלבנה ליסינג הזו. זה אגב נפלא. הכי 'זאב בעור כבש'.
העיצוב השגרתי ממשיך גם בתוך הרכב, ולמאט מספר מאפיינים יחודיים לרכבי N, אין ב i30 שום דבר מסעיר. נתחיל מהמושבים המשובחים. חשמליים כמובן, ריפודי עור עם עור הפוך, תומכים היטב ובעלי אפשרויות כיוונון כמקובל. לקח לי זמן למצוא את תנוחת הנהיגה שלא תעצים את כאבי הגב, אבל בסוף נמצאה. מול הנהג לוח מחוונים סטנדרטי עם מד מהירות גדול מימין ומד סלד גדול משמאל. ביניהם צג מחשב הדרך עם מגוון תצוגות לבחירה. הגה 'רגיל', כלומר לא קטום בחלקו התחתון או העליון, לטעמי מעט גדול מדי, עם שליטה על המולטימדיה ובקרת השיוט הלא אדפטיבית. (מודה שלאורך 48 שעות וכמה מאות ק"מ לא מצאתי אפילו פעם אחת את הצורך להפעיל בקרת שיוט ברכב הזה). מאחורי ההגה מנופים להורדת והעלאת הילוכים במצב ידני, ושני מתגים נוספים – האחד בורר מצבי נהיגה – אקו, נורמל וספורט, והשני בורר מצבי N – אחד מובנה ואחד שהנהג מאפיין לעצמו את מערכות הרכב. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 10.25" עם קישוריות מלאה כמקובל. מתחתיו פתחי מיזוג ומתגי בקרת האקלים. בין הנהג לנוסע ידית הילוכים מתגי חימום המושבים ומעצור יד אמיתי. ממש מנוף. מכאני. הצבעים השולטים שחורים, וההרגשה הכללית היא קצת כמו העיצוב החיצוני. קצת יותר מדי i30 ליסינג. מאחור מרווח סביר בלבד, הודות לבסיס גלגלים צנוע של 2.65 מטר. מי שנוסע ברכב כזה מאחורה, מרווח זו הבעיה הכי קטנה שלו. הוא פשוט לא במקום הנכון ברכב.
כאן אנחנו נפרדים מכל מה שאתם מכירים על i30 ליסינג ועוברים לדברים החשובים.
מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 280 כ"ס ו 36 קג"מ. תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שמונה הילוכים, ארבעה בלמי דיסק, הקדמיים מאווררים, בולמי זעזועים אדפטיביים, מערכת פליטה אקטיבית, חישוקי 19" עם צמיגים במידה 235/35. ההנעה קדמית, וגם כאן דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. המשקל הכולל 1455 ק"ג בלבד. כל הטוב המכאני הזה נתמך במחשב על שיודע גם לעשות לכם הכי כיף שאפשר. כפתור NGS על ההגה שבלחיצה זורק לכם לדוושה את כל מה שיש לאוטו להציע למשך 20 שניות (וגם סופר לכם על הצג בלוח המחוונים כמה שניות נשארו) ולא משנה באיזה מצב נהיגה אתם. לדוגמא. בקרת שיגור – יש. היא כזו שתשגר אתם מעמידה ל 100 קמ"ש ב 5.4 שניות. מהירות מירבית 250 קמ"ש. גודל סוללה וזמני טעינה – לא כאן חברים, לא כאן.
אם קראתם לעומק את הפסקה האחרונה אתם כבר מבינים שיונדאי שמים לרגע בצד את כל הפוליטקלי קורקט, את כל מה שנכון כדי להציל את נדידת אווזי הבר בקנדה, את דובי הקוטב שנמס להם הקרחון באמצע ינואר, את הדממה בה מחליקות להם המכוניות החשמליות המצוינות שלהם, ויש להם את היכולת לעשות את זה ללא חשש. קטן עליהם. אני רק מדמיין איזה רעיונות נדחו בסיעור מוחות בחטיבת N של יונדאי, לאור מה שכן אושר לייצור.
נוסעים. המנוע מתעורר בגרגור נעים, שהופך להיות קונגו שדופק לך בראש אם אתה על מצב N. היציאה מהחניון רגועה, ואני לומד במהרה שגם במצב הכי 'נוח' הרכב יחסית קשיח. לא מפרק חוליות, אבל גם לא ממש מנסה לסנן מכסי ביוב, בורות או סתם סלילה לא אחידה. לחיצה אגרסיבית יותר על דוושת התאוצה מביאה דיליי קטן בתגובה, עד שמקבצים את מרבית הסוסים למשימה. אני עוד לומד את הרכב ומחליט שזה הזמן הכי טוב לבחון תצרוכת דלק אופטימלית לרכב. לאחר מכן, כבר לא יהיה לי ראש לזה. 17.6 ק"מ לליטר, בנהיגה רגועה לאורך יותר מ 53 ק"מ. סיימנו.
נהיגה מנהלתית מהירה עד שנגיע לכביש הנהיגה עוברת…מהר. איך אומר בעדינות, תחליטו באיזה מהירות אתם רוצים לנסוע בכביש המהיר, אין ל i30N בעיה ליישם את זה. כמו שהילדים משחקים "תבחר מספר בין 100 ל 240 ואל תגלה למשטרת התנועה.
סיבוב ראשון במסלול הנהיגה במצב נורמל, הרכב מגיב היטב, ומתחיל לגלות את איכויות הניהוג שלו, מינוס הגיר האוטומטי. עוברים במהרה למצב N הקיצוני ביותר, ומתגלה מכונה נהדרת לנהיגה. אתה לא מפחד להאיץ בישורות בזכות הבלמים החזקים ששותלים אותך במקום. כניסה לפניה ולחיצה על דוושת התאוצה וה i30N שואבת אותך לתוך הסיבוב, ומאיצה כמו פסיכית לסיבוב הבא. באמת חוויה נהדרת, מהירה וחדה עם יכולות מאוד מרשימות. רק התנועה בנתיב שלך וזו ממול גורמות לך להאט ולא לבחור את הנתיב הנכון לאותו מסלול. כמה כיף? למחרת מוקדם בבוקר חזרתי שוב לאותו המקום כדי לזקק עוד קצת את החוויה המיוחדת. צריכת דלק? תודה ששאלתם, 6.8 ק"מ לליטר, ללמדכם על ההבדל בין החוויות, וההבדל באינטנסיביות הנהיגה בין הנהיגה הרגועה והשלווה לבין לזרוק את ה i30N מפניה לפניה. באמת מכוניות מיוחדת.
אני שומע אתכם 'נראה שתיכף יבוא 'אבל' ' ואתם צודקים. אבל נשאיר אותו לסוף.
מבחינת מערכות בטיחות ציידו ביונדאי גם את ה i30N בכל מה שצריך, והיא מקבל ציון איבזור בטיחות 6.
המחיר של התענוג הזה לא זול. 269,900 ₪. מצד אחד זה הרבה כסף, המון. מצד שני יכולות כאלה יש היום למעט מאוד כלי רכב. כלמוביל הצליחו לשים את היד על כמות מאוד מצומצמת של i30N, ואם זה מדבר אליכם, לכו לעשות נסיעת מבחן.
כאן בא ה'אבל'. ה i30N נפלאה. אבל היה לי יותר 'כיף' עם אחותה הקטנה, ה i20N, שגם תשאיר לכם 95,000 ₪ בכיס, וזה הרבה כסף.
ושוב אני מתפעל מקונצרן יונדאי שיודע להיות כל-כך ורסטילי ולהפיק מוצרים כל כך 'נכונים' למטרה לשמה הם נוצרו. מצד אחד איוניק 5 ו6, ומצד שני גירסאות N.
אNי לא יכול להתאפק לשים את היד על ה 5N.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב