פולקסוואגן שירוקו 1.4 טורבו
רכב GT איכותי ושימושי

השירוקו של פולקסוואגן עם מנוע 1.4 ליטר טורבו היא רכב GT אמיתי, עם יכולת לגמוע מרחקים בקלות ובמהירות
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

חשוב לי לומר – כשאציין כאן מהירויות – הן לא באמת קרו. זה רק "אם היינו נוסעים בגרמניה באוטובאן, והיתה סיטואציה כזו, אז…" סגרנו את הפינה הזו. לא באמת קרה.

כשנותנים לחובב מדבר רכב למבחן באמצע אוגוסט – הוא יורד דרומה לנופים שהוא אוהב. אני כבר 'מחשב מחדש' מסלול לאילת, לשתות קפה ולחזור, ובדרך שם בזיכרון שלוש נקודות לעצירה לצילום.

השירוקו מחכה לי בחניה של צ'מפיון בבני ברק. הצללית מוכרת, וראיתי כמוה הרבה בכביש, אבל מעולם לא התעכבתי באמת להסתכל. היא בצבע "לבן מונית" (זה הכינוי שהצבע קיבל, לא קוד שאתם יכולים לקחת אותו לפחח) מאוד לא מחמיא. בדרך עם גיסי לדרום הרחוק, אנחנו משחקים ב "וואו, אם היא רק היתה בצבע הזה…" ומצביעים על רכב חולף. תכלת, אדום, בורדו, כחול, צהוב, לבן פנינה, ברונזה – אההה. הנה מונית גולף פלוס לבנה. רק לא הצבע הזה.

מבחינת הצללית הנמוכה של האוטו, היא קצת כמו גולף שלחצו אותה בפרס רציני, קצת פחוסה מאחורה, יפה מאוד מקדימה עם פנסי ערפל יפהפיים משולבים בחצאית הנמוכה ומראה די קרבי. בלבן. L.

פנים הרכב נעים, כלומר אחרי שהמושב בלם את הנפילה החופשית שלכם למטה. מושב קשיח ברמה נאותה, אבל נוח ונעים, שוליים שעוטפים אותך היטב ולא קשה למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. מעל אמצע הדשבורד פוד עם שלושה שעונים חביבים, אחד מהם לחץ טורבו. נחמד. מול הנהג שני שעונים גדולים – סל"ד ומהירות קריאים וברורים. מצויין. ביניהם מחשב הרכב עם מיליון פרמטרים.

המושב האחורי ותא המטען מפתיעים בגודלם. במושב יכולים להתמקם שני מבוגרים לא גדולים מדי גם אם מדי פעם ייאלצו למתוח איברים מחוץ לאוטו. תא מטען עמוק מאוד ובעל נפח, וניכר השימושיות של האמא המשפחתית / קומפקטית.

הרכב עבר מתיחת פנים קטנה בתחילת 2015 – תאורת קסנון ולד (ותאמינו לי שהבהוב קצר לרכב איטי על כביש 6 בחושך עושה את העבודה), האוטו 'שלנו' שודרג עם גג פנורמי, ג'אנט 19, keyless, רמקולים איכותיים של dynaudio, מצלמת רוורס ומערכת ניווט waze מובנית. אחרי 7 דקות שניסינו לסנכרן את הסמרטפון עם ה BT של המערכת ונכשלנו, הנענו לדרך.

עוד דבר קטן – תדלקנו ביציאה מהמרכז בדרך דרומה. הרצון היה לחשב צריכת דלק אמיתית על הק"מ שניסע. בעיות דלקן מנעו מאיתנו לספר לכם מה צריכת הדלק המחושבת של המפלצון.

מתניעים ונוסעים. 160 כ"ס, 24.4 קג"מ, על 1285 ק"ג וגיר 7 הילוכים מבטיחים שהדבר הזה נוסע מהר. לא מהר 'חוליגאן על ההגה' אלא מהר 'שפוי'. מהר מאוד, עוד לפני שהגענו לכביש 4, מדווח גיסי בבעיה ברכב. לנוסע שליד הנהג אין ידית אחיזה מעל החלון. חסרונה של הידית הזו יורגש עוד הרבה בהמשך הדרך (בליווי קללות).

על כבישי גוש דן הרכב נוקשה כצפוי אבל לא מפרק עצמות. מרגישים את איכות הכבישים (או יותר נכון את היעדרה) אבל האוטו מתמודד עם זה היטב. כשעולים ל 431 הסלול היטב הרכב הופך לתענוג אמיתי. מהיר מאוד, נוח להפליא, ומאוד מדוייק. על כביש 6 לדרום הוא ללא ספק מהיר מאוד. רגישות נמוכה מאוד עד לא קיימת לרוחות צד (כשעוקפים משאית או במשבי רוח מזדמנים). המבוגרים שבנינו בהחלט יגידו "הרכב יושב טוב על הכביש" או מה שזה לא יהיה בשביל להסביר שאתה מרגיש שהרכב יציב מאוד, עושה בדיוק מה שאתה מבקש ממנו, ומשרה המון בטחון.

DSCF4526

הפסקה ראשונה באלונית כחצי ק"מ לפני מצפה רמון. אנחנו יוצאים מהאוטו מסתכלים אחד על השני במבט של "וואו, פשוט לא הרגשנו את הנסיעה!". אספרסו קצר ויורדים למכתש רמון, תוך ויתור על התמונות הקלישאתיות על שפת המכתש. הכבישים נפתחים, אבל התנועה עדיין צפופה יחסית לתנועה שאני מכיר מהכביש. הרבה משפחות בדרך לחופשה משפחתית באילת, ואיכויות הנהיגה נמוכות. נהגים נטולי בטחון ברכב ובנהיגה שלהם יוצרים שיירות של עשרות מכוניות, ומנגד נהגים שמקפידים על נהיגה זהירה ולא עוקפים איפה שלא ניתן. השירוקו מרגישה כמו יוסיין בולט שהולך לטייל בפארק הירקון עם עגלה של תאומים. רק מחכה שתהיה אפשרות למתוח שרירים ולתת לכח המתפרץ להשתחרר. הפולקסוואגן הקטנה מבצעת את העקיפות במהירות מדהימה. בהתחלה, רכב אחד כל פעם. אח"כ אני מבין מה הוא יכול מבחינת מהירות ותאוצה, והעקיפות הופכות לשלוש וארבע מכוניות בעקיפה זריזה ובטוחה. אני מניח שהנעקפים סיננו קללה על הילד המופרע שעובר אותם בטיסה נמוכה. חלקם נעקפו כשהיו על 80 קמ"ש, חלקם היו על 120 קמ"ש, וחלקם נעקפו בזלזול כשהיו במהירויות (הרבה) יותר גבוהות. (אני מתנצל בפני נהג המרצדס A בראבוס הכחולה…זה לא שהשירוקו יותר מהירה מהבראבוס. זה אתה שנוהג לאט…) את כולם עקפה השירוקו בקלילות כאילו הם עומדים – לא משנה מה היתה מהירותם. על זה אמרו חז"ל "מוי כיף!" .

מילה על הגיר –7 DSG הגיר נפלא. זהו. 7 הילוכים זמינים בכל רגע לכל גחמה, החלפות הילוכים לא מורגשות, הורדת הילוך או שנים או שלושה בהתאם לצורך, פשוט מעולה.

מילה על צליל המפלט – בחוץ, כשהאוטו מונע שומעים קצת באס מוסתר ליודעי דבר. בפנים לא שומעים כלום. בהתחלה קצת הפריע לי שלא שומעים בנהיגה צליל עצבני של מפלט, אח"כ למדתי להעריך את זה מאוד. בפנים שקט ואיכותי.

מגיעים לאילת, יוצאים מהאוטו רעננים, כאילו לא סיימנו עכשיו 400 ק"מ. שילוב של מושבים מצויינים וכיול מעולה למתלים, נותנים תוצאה מצויינת לגב הזקן שלי. בדרך מבררים עם חברה אילתית איפה יש מסעדת דגים טובה שגם המקומיים אוכלים בה. מסתבר שזו היתה טעות. למקומיים יש טעם לא מפותח שנותר ללא שינוי משנות ה 80 המוקדמות. היא מפנה אותנו למסעדת 'המפלט האחרון'. אם אתם באילת וחשקה נפשכם בגיחה יקרה מאוד (350 שקל לזוג בלי שתיה!) לשנות ה 80 – זה המקום בשבילכם. חברי למסע ציין שמנת פירות הים שטחן היתה נדיבה מאוד, עם זאת, פירות הים הוטבלו בכמויות מסחריות של שמנת, אישית – לא ממליץ על המקום. ממליץ להימלט, אל תעשו את הטעות שלנו. החברה האילתית נרשמה בפנקס השחור.

בחוץ נרשמות 44 מעלות בצל. אם תמצאו צל באילת ספרו לי. ההרגשה היא של ג'חנון שהונח בתוך תנור בלי סיר. על השירוקו גיבורת המסע  הטמפרטורה לא עושה שום רושם. המזגן מקפיא מהר מאוד את תא הנוסעים, למרות השמשה הקדמית הגדולה ולמרות הגג הפנורמי, ומד חום המנוע לא זז מהחצי לא משנה איזו פרובוקציה עשינו.  מילה על המזגן – פתחי האיוורור מקפיאים את ידי הנהג אם הוא מתעקש לאחוז בהגה "נכון".

הגעתי לעיר מגוריו של חברי ר'  ואני מוסר לו את מפתחות האוטו שינהג. אין מפתחות. KEY LESS בגרסת טיטניום. ר' נכנס לאוטו, מכוון לעצמו את המושב, פולט כמה קללות ברוסית על ברך ימין שלו שנתקעת בקונסולה, ויאללה לדרך. אותה התרשמות בניכוי זה שהוא חולה איטלקיות וממש ממש כואב לו לומר שהפורד הזו היא מכונית מצוינת. אני רואה את הכאב בעיניים שלו.

אז מה היה לנו כאן:

ב 128.0 אלף שקל אתם מקבלים את גרסת הטרנד, טיפה פחות אבזור – אותו מנוע וגיר. וזה כבר גרסת הליסינג. אם יש לכם שני ילדים או פחות, ואתם חושבים שאתם חובבי רכב אני לא חושב שיש לכם מה לחפש רכב אחר. האוטו הזה עושה הרבה כיף.

תוסיפו 2000 שקלים ויש לכם את גרסת הטורר. סטיישן.

גרסת הטיטניום שעמוסה לעייפה באביזרי פינוק תעלה רק 133.0 אלף שקל, וזה כמה עשרות אלפים פחות מהמתחרות האירופאיות בעלות אותם הביצועים.

נקודות חולשה: אין נעילה אוטומטית של הדלתות עם תחילת הנסיעה. האוטו צפוף משהו.

נקודות חוזק: מנוע וגיר נפלאים, הגה מצוין. נוחות גבוהה, אחיזת כביש מעולה.

אני מאוד נהניתי ממנו, אבל חובה מגלה רדאר עם האוטו, אחרת תקנו את הפורד הזו ותמצאו את עצמכם מהר מאוד נוסעים במרצדס שכתוב עליה 'אגד'.  

הכתבה פורסמה במקור באתר קארספורום בתאריך 21.1.2016. תוכלו לקרוא אותה כאן.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן