AUDI Q2
הג'יפון הקטן למשפחת AUDI בהחלט חלק ממשפחת ה Q

הג'יפון הקטן למשפחת AUDI מציג מנוע 1.0 ליטר טורבו, עם גיר רובוטי DSG. התוצאה איכותית ונעימה ובמפתיע זריזה למדי.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

האודי 2Q שהוצגה במרץ 2016 משווקת אצלנו החל מדצמבר האחרון עם מנוע 1.4 ליטר המוכר של הקונצרן. לאחרונה נוספה גירסה המצויידת במנוע  1.0 ליטר 3 צילינדרים שמחליף ברכבי קונצרן VAG את מנועי ה 1.2 ליטר TSI. המנוע אינו חדש, ומשווק בארץ בדגמים שונים של רכבי הקונצרן. תחילת השיווק בג'יפון המיני של אודי היא סיבה טובה לקחת את הרכב לסיבוב ארוך של כמעט 1000 ק"מ.

ה 2Q של אודי ממוצב מתחת ל 3Q ומציג עיצוב רענן וצעיר ביחס לדגמים אחרים של הקבוצה, מבלי לזנוח את המאפיינים המוכרים של כל רכבי אודי. גריל גדול בחזית עם סמל ארבע הטבעות המוכר, צבירי פנסים ראשיים הנמתחים מהגריל עד לשליש הראשון של תא המנוע. קורת A בצבע המרכב וקורות B ו C בצבע שחור המשתלבות עם חלונות הצד. לאורך הרכב פיסול בקווים ישרים ועדינים, פנסים אחוריים רבועים למראה ותחושה כללית של עיצוב רענן וצעיר. (משהו בזויות ובפרופורציות מזכיר קקטוס אבל מבית אודי). התוצאה הסופית נאה, צעירה ולא מאיימת, עם זאת מזוהה מאוד ומשדרת יוקרה.

פנים הרכב מציג 'רעננות נקייה'. במרכז הדשבורד צג מידע בגודל 7" מתחתיו שני פתחי איוורור עגולים ונאים. קומה אחת למטה תמצאו את פקדי מיזוג האוויר – קל ואינטואיטיבי.

בניגוד לסביבה הנקייה מול הנוסע, זו שמול הנהג מעט עמוסה. לוח מכוונים עם מדי סל"ד ומהירות עגולים וגדלים, ובאמצע צג מידע עם תצוגה מתחלפת לפי בחירת הנהג.

גלגל הגה תלת חישורי עגול, עם מגרעות נוחות בשעות 3 ו – 9. כמובן שגם בבייבי Q של אודי תמצאו שליטה מלאה על התפריטים השונים ללא צורך להוריד את הידיים מההגה. עוד מנוף קטן לקרוז קונטרול, רק שהפעם בנוסף לבקרת השיוט (האדפטיבית, עד עצירה מלאה) תוכלו לכוון באמצעותו גם את המרחק הרצוי המרכב שלפניכם.

בקונסולה שבין המושבים הקדמיים תמצאו את ידית ההילוכים, מעצור יד חשמלי, חוגה גדולה לתפריטים בצג המידע ועוד.

בלי ביקורת קצת קשה, על ההגה כפתור NAV. לחיצה עליו אמורה להפעיל מערכת ניווט מקורית. זה לא קרה. לצג הקדמי הגדול והנאה לא היה שום שימוש מועיל בעת הנהיגה למעט בחירת תחנות רדיו. מערכת ניווט לא היתה בו.

מושב הנהג מציג אפשרויות כיוון רבות, ויחד עם ההגה המתכוונן אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה המתאימה לכל אחד.

המושב האחורי כצפוי בקטגוריה כולה, מעט צפוף. לא זה הרכב למשפחה עם חמש נפשות.

הסיבה העיקרית למבחן היא שידוך המנוע החדש (יחסית) של הקונצרן גם לרכב הזה. אנחנו מדברים על מנוע ה 1.0 ליטר החדש, טורבו, שלושה צילינדרים – 20.4 קג"מ כבר ב 2000 סל"ד ו 116 כ"ס ב 5000 סל"ד. על הנייר נתוניו טובים ממנוע ה 1.2 ליטר שנמצא בהרבה מדגמי הקונצרן, והשאלה היא איך השילוב בין הבייבי Q ששוקל מעל 1.3 טון למנוע הזערורי.

לאמל"ק את ההמשך – זה עובד מצויין, עם כוכבית.

DSCF5380

ראשית, בשום נקודת זמן אין תחושה של מנוע 1.0 ליטר. נהגים אחרים שנהגו ברכב ונשאלו לדעתם על נפח המנוע נקבו בכל מספר שבין 1600 סמ"ק ל 2000 סמ"ק, והופתעו מאוד למשמע הנפח האמיתי. כדי לבחון איך הרכב באמת מתנהג לקחנו אותו לגיחה קצרה לאילת. החל מהזינוק, ובכל מהירות, השילוב של המנוע והגיר (רובוטי 7 הילוכים) עובד מצוין והמנוע מגיב מיידית לכל משימה. תיאורטית, הרכב שייט לאורך ק"מ רבים בדרום על מהירות שבין 160 ל 180 קמ"ש ללא כל קושי, והדבר היחיד שמנע ממנו מהירות גבוהה יותר היתה התנועה בדרך (מהירות מירבית מוצהרת של 197 קמ"ש – נתון שאני בהחלט מאמין לו). בכל מהירות היה מספיק כח זמין לנהג הממוצע לצורך עקיפות בטוחות. עדיין, לטעמי חסר לו מעט מחץ בתאוצות ביניים, אבל אז אתה נזכר שמדובר במנוע 1.0 ליטר וסולח לו על הכל. הוא מבצע נהדר.

צריכת הדלק שלו היא פועל יוצא של מידת הלחיצה על הדוושה. בנסיעה רגועה של 90 קמ"ש הרכב עבר בקלות את ה 18 ק"מ לליטר (מוצהר על ידי היצרן 21 ק"מ לליטר). בנסיעה לא רגועה בכלל, עם תאוצות של 'רגל עד הפח' לאורך מאות ק"מ, הרכב צרך כ 14 ק"מ לליטר.

בשורה התחתונה – אין תחושה של מגבלה בגלל המנוע. אולי להיפך, יש בזה משהו 'מגניב' שאתה נוסע ברכב פרימיום עם מנוע 999 סמ"ק, סוג של תובנה אליטיסטית שרק בודדים יבינו אותך.

ולכוכבית – בתחילת נסיעה, גם כשהמנוע 'חם', יש רעש 'דיזלי' מהרכב, בכל תחילת נסיעה. עד כדי כך, שכשאישתי נהגה ברכב ושאלתי אותה לנפח המנוע היא ישר ענתה 'בגלל הרעש – זה דיזל, אבל עם נפח קטן'. מהצד השני, היא התיישבה באוטו, כיוונה לעצמה את הכסא וההגה וישר אמרה "וואו. איזה יופי. אני בהחלט יכולה להתרגל לזה". למען הסר ספק, בניגוד למצופה מרכב עם מנוע שלושה צילינדרים, אודי עשו עבודה מצויינת ואין שום רעידות או רמז למספר הצילינדרים האי-זוגי.

עוד כוכבית בעניין תחושת הפרימיום, נוסעת קל משקל שבאה להתיישב במושב שליד הנהג, וביקשה לכוון את גובה המושב, נשארה עם ידית כיוון הגובה ביד. בלי להפעיל כח, הפלסטיק פשוט נשאר לה ביד. לא משהו שאתה מצפה מרכב שעולה כמעט 200.0 אש"ח (לדגם המבחן. לציבור החל מ 165.0 אש"ח). לא נתקלנו בשום פגם ייצור אחר למעט אותה ידית שהוחזרה למקומה ולא התנתקה יותר.

נוחות נסיעה –

לאחר התמקמות טובה במושב הנהג, הרכב מרגיש קל וזריז אם כי מעט נוקשה מדי. הדבר בולט במהירויות גבוהות מאוד על אספלט שאינו משובח. לנוסעים עוברים יותר מדי מהמורות ורעידות קטנות מהכביש, מעבר למצופה. מי שעוד הרגיש את זה אלו הם הסמארטפונים שספרו לנו מאות צעדים תוך כדי הנסיעה מהויברציות הקלות שנכנסו לתא הנוסעים. חשוב להדגיש ולהכניס לפרופורציות – זו תופעה שהתרחשה רק במהירויות גבוהות מאוד, כאלו שכנראה לא תשחזרו בשום נסיעה סטנדרטית. להתנהגות הזריזה של הרכב מצטרף משקל מדוייק של ההגה, ותחושת יציבות גבוהה מאוד המאפשרת נהיגה רצופה ומתמשכת במהירויות גבוהות.

סיכום,

הבייבי Q הוא רכב צעיר, רענן ומגניב, מבלי להיות מאיים כאחיו הגדולים. עם מנוע ה 1.0 ליטר הוא גם חסכוני כמו שלא היית מצפה. רק כשאישתי התיישבה מאחורי ההגה הבנתי מי הקהל יעד שלו – זהו רכב אופנתי שלא אמור לשמש כרכב עיקרי למשפחות עם שלושה ילדים.

המבחן המקורי פורסם באתר וואלה רכב בתאריך 19.11.2017. תוכלו לקרוא אותו כאן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן