מרצדס CLS53AMG
ספורט מנהלים חוצה קטגוריות

המרצדס CLS53AMG היא אחת המכוניות המהירות על הכביש ובו בזמן זאת מספקת נוחות של רכב מנהלים מפנק. לקחתי אותה לסיבוב ארוך מאוד.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

המרצדס CLS המקורית שהוצגה ב-2004 הדהימה את עולם הרכב, ויצרה קטגוריה משלה. רכב קופה ארבע דלתות, ארבעה מקומות בלבד, בתצורה שנחשבה לדמיונית, ולא דמתה לשום דבר אחר על הכביש. העיצוב המקורי שרמזים ממנו החלו לזלוג קודם לכן, התבסס על ה-E קלאס (W211  בשבילכם) וחלק עם ה-E רכיבים רבים – בסיס גלגלים, מנועים, תיבות הילוכים ועוד. אבל הקונספט של קופה ארבע דלתות היה חדשני ופורץ גבולות.

שלושה דורות יש ל-CLS , כשהשלישי רק הושק לאחרונה, וכבר הופקר בידינו הרועדות. באמת רועדות. הדבר הזה גדול. ומהיר. ומפואר. אבל אל תדאגו, אפשר להתרגל גם לזה.

ה-CLS שהופקרה בידינו היא לא ה-CLS 450 של פשוטי העם שיש בליסינג, אלא גרסת 53 AMG. כלומר – מנוע 3.0 ליטר, שש בוכנות בטור, 435 כ"ס ב-6100 סלד, ו-53 קג"מ שזמינים לשרותכם בכל טווח הסל"ד שבין 1800 ל-5800 סל"ד. (למען הסדר הטוב, תחנת הכח בגרסת ה-450 מספקת לכם 367 כ"ס "צנועים" ומעל 50 קג"מ).

גירסת המבחן מצויידת במתלי אוויר, וכמובן 4 דיסקים גדולים שיעצרו את ה 'קצת פחות מ-2 טון' של הרכב במהירות ובבטחון.

אם היה לי אישית קשה להתחבר לעיצוב הגרסאות הקודמות של ה-CLS אני חייב לציין שהדור השלישי של המרצדס העצומה הוא פשוט יפהפה. החזית אגרסיבית ומחוטבת כמו כריש אימתני ומלא בטחון שאין לו ממש אויבים טבעיים בטבע. למרות שלחלוטין יש לו – קוראים להם אאודי S7 ובמוו 850 גרנד קופה (לכשתגיע).

הגריל הקדמי גדול במימדיו, ובתוכו הסמל המוכר של מרצדס. חדי העין יזהו שם גם מצלמה קדמית. אחת ממיליוני המצלמות המוסתרות ברכב. מתחתיו כונס אוויר בעל מאפיינים דומים. הפנסים הקדמיים עמוקים מעט ונמתחים מהחזית ועד מעל לשליש הראשון של הגלגל הקדמי. בניגוד למתחרים הקווים מאופקים מאוד ואלגנטיים למרות האורך של הרכב. ככל שאני מתבונן ברכב יותר ויותר, אני משתכנע שחיית המחמד של מעצב הרכב הוא עמלץ לבן. קווים נקיים ואגרסיביים.

החלק האחורי של הרכב, זה שבגללו לא התחברתי עד היום לעיצוב ה-CLS עבר טיפול משמעותי והוא עדין ונקי. צבירי הפנסים טרפזיים הפוכים, עם קווים גיאומטריים ברורים הנמתחים לתוך דלת תא המטען. סמל גדול באמצע תא המטעם (לפתיחה – לחצו על החלק העליון של הסמל), פס עיצובי עדין מקיף את כל החלק האחורי של הפגוש, ומתחתיו רביעיית מפלטים בשרניים.

השורה התחתונה היא של רכב עצום במימדיו, בעל עיצוב אלגנטי ונקי מאוד, עם זאת מלא אגרסיביות. אי אפשר לטעות.

פנים הרכב הוא חוויה בפני עצמה. חלף לוח מחוונים רגיל וצג במרכז הדשבורד, ה-CLS מצויידת בצג אחד גדול וארוך. מול הנהג תצוגה משתנה בגודל 12.3 אינץ' בו יופיעו מחווני מהירות, סל"ד, ועוד נתונים שונים בהתאם לבחירת המשתמש. במרכז הדשבורד צג נוסף באותו הגודל בו מגוון תפריטים שונים לרבות אפשרות להצגת מידע דינמי על מערכות הרכב.

מתחת לצג המרכזי ארבעה פתחי מיזוג יפהפיים, ובתוכם גם תאורת אווירה, בדיוק כמו זו הנסתרת הנמתחת מהדלתות הקדמיות, דרך על הדשבורד עד לדלת השניה.

מושבי עור נעימים עם אפשרויות כיוונון מרובות, כולל תמיכה משתנה לירכיים, יחד עם הגה מתכוונן חשמלית לעומק ולגובה. ובקלות מוצאים תנוחת נהיגה נוחה כמעט לכל נהג, אם כי היא תהיה נמוכה לנהגים שרגילים לשבת 'גבוה'.  אישית, גם אחרי כ 1000 ק"מ לא מצאתי את אותה תנוחה מדוייקת שמתאימה לי, עם זאת אני תולה את האשמה בהרגלי הנהיגה הגרועים שלי.

מאחורי ההגה מנוף להילוכים, ועוד שני משוטים להורדת והעלאת הילוכים אם תבחרו לנהוג ידנית.

על ההגה עצמו מגוון כפתורים ובקרי שליטה כך שבאמת אין סיבה שיתפסו אתכם מחזיקים משהו למעט ההגה. הכל נשלט מההגה, לרבות שני חיישני שני חיישני מגע המאפשרים לשלוט בכל הצגים והפונקציות של הרכב. נוח ושימושי.

מיותר לעבור על רשימת האיבזור, היא ארוכה ומקיפה יותר מכל רכב שראיתי עד היום, ולמרות מחשבה של "מי באמת צריך את זה?" אחרי שלושה ימים עם הרכב, אתה מתחיל לחפש את האיבזור הזה בקורולת ליסינג ומתבאס שאיננו.

הרכב מצויד בכל מערכות הבטיחות המוכרות לבן אנוש, למעט זיהוי תמרורים וחתולים.

20190308_073818

קילס מלא, אבל עם קודנית שללקוחות הרכב, לא לנהגים מזדמנים, תופעל ישירות מאפליקציה בסמארטפון. ההנעה מעירה את תחנת הכח מתנומה, ואנחנו יוצאים חרש מהחניה של כלמוביל בהרצליה. בתחילה התחושה היא של רכב עצום בגודלו, ובהינתן שאתה מבין שמדובר ברכב שעולה 885,900 שקלים לגרסת המבחן, אתה נוהג בזהירות יתרה, ונמנע מקרבה למכוניות של פשוטי העם.

לחיצה קלה על דוושת התאוצה משגרת אותה במהירות ובנחרצות לעבר השלילה. זה מרגיש כמו הנה העתיד, נלחץ על הדוושה, הופ אנחנו בעתיד. רשמית 4.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש לגרסה הנבחנת, (4.8 שניות לגרסת הליסינג הפשוטה מתחילת הכתבה) בפועל מדובר בתאוצות חזקות מאוד מכל מהירות לכל מהירות.

לרכב חמישה מצבי נהיגה המשנים את תגובת מערכות הרכב – חסכוני, התאמה אישית, נוחות, ספורט, ספורט+. אני חייב לציין שאת מרבית הדרך עשיתי על מצב 'נוחות'. מצבי הספורט שינו מיד את התנהגות הרכב, המנוע, המתלים והרעש הסביבתי, והם לטעמי פחות מתאימים לנסיעה שגרתית. בשבת בבוקר או ביום מסלול לא הייתי חושב על שום מצב למעט מצב 'מופרע+' – מתלים מוקשחים, תגובת מנוע וגיר חדות ביותר.

משקל הרכב בהחלט מורגש, ולמרות הנעה כפולה אתה בהחלט נזהר שלא לייצר פרובוקציות על הכביש עם מיליון שקלים. למרות גודלו העצום (מילימטר מעל 5 מטר) אחרי מעט הסתגלות, התחושה היא של רכב ספורט קופה גדול אבל לא מוגזם.

במהלך המבחן עברנו למעלה מ-1000 ק"מ עם הרכב, לרבות מספר כבישים מאתגרים בדרום הרחוק. כאן חובה לציין שלא מדובר במכונית ספורט או ספורטיבית, ועם הידיעה מה שווי הרכב, אתה ממש לא זורק אותו לתוך פניות ומקווה שהזנב יתיישר. במצב קומפורט, משקל הרכב מורגש מאוד ויחד עם הגה 'כבד' כל נסיון שלי לנהוג מהר הסתיים בהורדת מהירות בלי ששמתי לב, והתכנסות למהירויות שלא בטוח שהיו מזכות אותי ביותר מברירת קנס.

משקל ההגה מרגיש מלאכותי מדי ופחות מתקשר ממה שהיית רוצה, אבל זו תהיה טעות לבחון אותו כאילו זה הגה של איזו 208GTI. למה שהוא תוכנן לעשות וזה שיוט מהיר ואלגנטי – ההגה משדר בדיוק מה שמצופה ממנו.  

מידת הנוחות בנסיעה משתנות באופן דרמטי בין המצבים השונים, ומתלי האוויר עושים כאן עבודה נהדרת, אך גם בתחושה גם במצב 'קומפורט' התחושה לטעמי היתה מעט נוקשה מדי. זו אינה רחפת שמבודדת אותך מכל תחלואי הסלילה, אלא רכב שבסופם של ק"מ ארוכים מתחבר אליך ומשדר לך יותר ממה שאתה רוצה, גם במצב הנוח ביותר.

צריכת הדלק – למרות שמדובר במנוע עם זיליונת'לפים סמ"ק וכוחות סוס, בנהיגה 'חסכונית' ומישורית נצפתה ברכב צריכת דלק של 14 ק"מ לליטר . בנהיגה של 981 ק"מ, לאורך 11 שעות ו-29 דקות, נמדדה צריכת דלק ממוצעת של 9.7 ליטר ל 100 ק"מ. נסגור על 1:10. צריכת דלק מצוינת בהתחשב בעובדה שהנהיגה לא ניסתה להיות חסכונית, לא היתה מישורית, והמהירות לאורך ק"מ רבים היתה – לכאורה – עם קידומת 2.

קצת על המתחרות, וברור שכל אחד יכול לחשוב על מתחרות נוספות:

המחרה הראשונה שעולה לי לראש היא הפורשה פנמרה. שלכם עבור כ 820.0 אש"ח לגירסת הבסיס, החלשה ואיטית מה CLS הזו. לגירסא שתתמודד עם ה CLS ראש בראש תשלמו כבר כמיליון שקלים, ובתמרה תוותרו על מושב אחד, מכיוון שהפנמרה היא רכב 2+2 כמו שהיתה ה CLS במקור, וכעת היא בעלת חמישה מושבים.

אם הארנק קצת לוחץ, עומדת לרשותכם האודי A7 – שעולה רק 600,000 ₪. בתמורה ל 286,000 ₪ שישארו אצלכם בכיס, אתם צריכים לדעת לא לעשות פתיחות ברמזור מול CLS53AMG שכם האודי מעט איטית מהמרצדס. קטן עליכם ה 286,000 שקלים – שדרגו עצמכם ל S7 – שתתמודד מול ה CLS ראש בראש בהרבה פרמטרים, אבל גם תעלה כ 830,000 ₪.

תחרות איטלקית מבית מזראטי תיתן הקוואטרופורטה – אבל כאן מדובר כבר ברמת מחירים של החל מ 1.1 מיליון ₪, ועד 1.36 מיליון ₪ כדי להתחרות ב CLS. כמו שאינשטיין אמר – הכל יחסי. פתאום ה CLS נראית כמו עסקה ממש ממש טובה.

אולי התחרות האמיתית ל CLS מגיעה דווקא מהבית – מה E CLASS AMG היא אמנם עולה קצת יותר ממיליון שקלים, אבל תיתן בראש כמעט לכל דבר אחר על גלגלים שיהיה לידה.

אני מנסה למצוא את המילים הנכונות להגדיר את הרכב הזה, וזה מעט קשה. אם נשתמש בשיטת האלימינציה, זה לא רכב ספורט – אם אתה חפץ בספורטיבית מבית מרצדס – יש אחרות. זה גם לא רכב 'מנהלים' כמו E קלאס או S קלאס. זה משהו אחר, חוצה הגדרות, חוצה מגזרי רכב, רגע הוא ספורטיבי ומהיר כברק, ורגע הוא נינוח ושלו. זו בחירה מחוץ לקופסת ההגדרות.

כמו בגד חדש שקונים, ובהתחלה הוא קצת לוחץ, וקצת לא נוח, ואנחנו מתלבטים שאולי היינו צריכים את הפריט האחר, אבל אחרי זמן מה הוא מתיישב עליך 'בול' ומתאים את עצמו אליך ואתה אליו, ותוך כמה ימי הסתגלות אתה לא יכול להבין איך הסתדרת בלעדיו, כך גם ה-CLS הזו. בסופם של שלושה ימים אינטנסיביים מאוד, הנהיגה ברכב היא ממש אינטואיטיבית, הגודל שלו כבר לא חסרון או יתרון. אתה פשוט מתרגל אליו. העיצוב שלו יפהפה, אתה נהנה להיכנס אליו כל פעם מחדש, ויכול לדמיין איך החיים שלך היו נראים אם רק הייתי קונה מספיק מניות גוגל או מייקרוסופט בזמן הנכון.

ה-CLS הזו היא סוג של חד-קרן. היא נעימה מאוד, היא מהירה מאוד, היא מחמיאה מאוד לנהג ולמי ששוהה איתו ברכב. אין בה פרצי כיף והשתוללות נעורים, ואין בה בגרות משעממת. ללא ספק מדובר במכונית מיוחדת מאוד. האם הייתי קונה אותה אם הייתי במעמד הכספי הנכון – לא בטוח. קצת קשה לי לדמיין את עצמי באלפיון העליון, גם חוג לדימיון מודרך לא עזר. האם נהניתי ממנה – בהחלט כן. 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן