מרצדס E300e – פרימיום ללא פשרות

המרצדס E300e מעלה את הרף עוד עוד שלב למעלה עם איכות וביצוע פרימיומי ללא תנאים. המחיר בהתאם.

המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.

המרצדס E-Class היא אחת המכוניות החשובות בעולם, לא פחות, ובוודאי שבפורטפוליו של היצרן הגרמני. ה E-Class התוותה לאורך עשרות שנים איך צריך להיראות ולהתנהג רכב פרימיום, וגם הדגם הנוכחי שהוצג לפני כשנה וקיבל את הקוד W214 עושה בדיוק מה שעשו אבותיו, ומותח את הקטגוריה עוד כמה צעדים למעלה.

ה E-Class שהושקה בישראל לפני כחצי שנה, מגיעה למבחן מסקרן, ובעוד שאני ביקשתי לתאם דווקא את דגם הכניסה ה E200 אני יוצא מסוכנות מרצדס בהרצליה עם הדגם הבכיר ה E300e ברמת גימור פלטינום AMG Line המאובזרת עוד יותר מהרגיל. המשמעות היא שאני עם גירסת הפלאג אין הייבריד שעל המפרט הטכני שלה ארחיב בהמשך.

לא ניתן להתעלם מהעובדה שנהיגה במרצדס הזו מושכת תשומת לב, בין אם זה שכן שהוא בעלים של E350 בת כשבע שנים שהביט בפליאה ב E-Class נטענת בחניה הביתית ויכולתי לראות את גלגלי השיניים בראש עובדים לקראת עסקת טרייד אין, או מבטים חביבים שקיבלתי מעלמות חן בתחנת הדלק, וברור שזה רק אני ואין קשר לרכב ולמה שהוא מייצג בעיניהן.

העיצוב החיצוני של ה E-Class מציג אבולוציה טבעית של הדגם היוצא. גריל גדול בחזית עם סמל מרצדס גדול במרכז, יחידות תאורה ראשיות משולבות פסי לד מלמעלה ומלמטה, ומכסה מנוע ארוך וגדול. ידיות נסתרות כמקובל היום, חישוקי 19" וחלונות אחוריים מושחרים לטובת מעט פרטיות. העניין הגול הוא דווקא מאחור לטעמי עם יחידות תאורה גדולות ובהן פסי לד אדומים עבים בצורת סמל מרצדס. התוצאה הכללית מרשימה ומאופק. לא צועקת יותר מדי, אבל כמובן גם מזוהה מאוד.

פנים הרכב הוא חגיגה עיצובית משולבת עור העוטפת את הנהג בצורה שהוא לא ירצה לצאת מהרכב. מול הנהג הגה תלת חישורי עליו לא מעט מתגים וכפתורי מגע. לוח מחוונים בגודל 12.3" עם תצוגות משתנות. במרכז הדשבורד מוטמע מסך מולטימדיה בגודל 14.4" וברמת גימור פלטינום מול הנוסע עוד מסך מולטימדיה בגודל 12.3" על מנת שיבדר את עצמו וישאיר לנהג את העונג ליהנות ממלאכת הנהיגה.

בין הנהג לנוסע קונסולה רחבה ובה מקום לטעינה אלחוטית ומחזיקי כוסות / בקבוקים. לתא האיחסון הגדול מכסה שמחליק קדימה חרישית, וחוזר למקומו באותה הדממה ליצור סגירה הרמטית. נשמע כמו אביזר סטנדרטי, עם זאת בכל הזדמנות סגרתי ופתחתי את המכסה רק כדי ליהנות מאופן הפעולה החלק והמרשים. מתגי כיוון המושב נמצאים על הדלתות ואין בעיה למצוא את תנוחת הנהיגה המתאימה.

הודות לבסיס גלגלים מרשים של 2.961 מטר, גם ליושבים מאחור יש מרווח ראוי, ואני בהחלט יכול לראות את המנכ"ל מתיישב במושב האחורי ומורה לנהג לאן לנסוע.

אנחנו כאמור עם ה E-Class בגירסת 300e הפלאג אין הייבריד, שמצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפתח 204 כ"ס, ומנוע חשמלי בהספק של 129 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 313 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ המזניקים את ה E-Class הזו מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 6.4 שניות, בדרך למהירות סופית של 236 קמ"ש. המערכת החשמלית מסתייעת בסוללה בקיבולת של 25.4Kwh הנטענת בטעינה איטית בקצב של עד 11Kw. תיבת ההילוכים 9G-Tronic אוטומטית פלנטרית מפיתוח עצמי של מרצדס, והיא אחת מהטובות בעולם. כמה טובה? כל כך טובה עד שחברת Jatco היפנית רכשה את הזכויות לייצר את התיבה הזו בעצמה.

אחרי כל ההקדמה אפשר התחיל לנהוג במרצדס, ואני מודה שכשנותנים לי ליד מפתחות של רכב שעולה כמעט 800.0 אש"ח אני מאוד מאוד נזהר. ברור לי שאת המבחן האמיתי אני אעשה כשהתנועה תהיה פחות צפופה, ובמהרה אני מוצא את עצמי על כביש 6 עומד בפקקים. חשוב לציין כי על אף העמידה בפקקים, איכשהו השהות ב E-Class עושה את הפקקים לנעימים יותר ואני בכלל לא ממהר. רק שלא יגמר לי. הכבישים נפתחים והמרצדס יכולה להפגין את איכויותיה. רכב המבחן עם מתלים אדפטיביים מגהץ את הכבישים באיכות ובנינוחות. המרצדס צוברת מהירות בקלות ובנינוחות, ומשייטת במהירויות גבוהות מאוד, גם על כבישים משובשים כשהיא שומרת על אחיזה גבוה ומרשימה, עד כדי כך שאתה מתחיל לחשוב שחוקי הפיסיקה לא חלים עליה כלל. כל זאת ללא דרמה, ללא טיפת מאמץ, פשוט מכונית משובחת מהרמות הגבוהות ביותר.

על אף שהתנהגות הכביש שלה אינה ספורטיבית והיא לא מיועדת לכך כלל, אין ל E-Class שום בעיה לפתח קצב נהיגה שהיה משאיר כמה מכוניות עם ניחוח ספורטיבי מאחור, עם כניסה לפניות במהירויות גבוהות מאוד, ויציאה עם דוושה לחוצה עד הסוף. עכשיו זה לא שאני כזה גיבור, זה שעומדים לרשותי עדר של עוזרים אלקטרוניים קטנים שהאינדיקציה היחידה לזה שהם עובדים היא נורה כתומה קטנה שנדלקת בלוח המחוונים. מבחינת תחושה ברכב, אין שום תחושה שקורה משהו חריג או שאיזה גלגל איבד אחיזה ונתפס מחדש. כלום.

נהיגה מתונה, בוודאי עם סוללה טוענה במלואה, ואתם תראו את מחוג הסל"ד של מנוע הבנזין משתעמם לו על קו האפס. הוא פשוט לא עובד, והמנוע החשמלי על כל 129 סוסיו מניע את הרכב ללא קושי גם המהירויות גבוהות. הטווח המוצהר לנסיעה חשמלית בלבד עומד על 100 ק"מ, וזהו נתון מציאותי לחלוטין.

צריכת הדלק של ה E-Class תהיה אפס עגול אם תקפידו להטעין את הרכב, והנסועה שלכם לא תעבור את ה 100 ק"מ. ממש חיכיתי לעבור את ה100 ק"מ הראשונים כדי להתחיל לראות צריכת דלק מהמרצדס המצוינת הזו, ואני יכול לדווח כי צריכת הדלק לאורך 727 ק"מ של נהיגה עמדה על 5.9 ליטר ל 100 ק"מ. גם כשהסוללה ריקה היא לא באמת ריקה, אז נכנסת לפעולה המערכת ההיברידית שמנהלת את האנרגיה, ולעיתים מדוממת את מנוע הבנזין ומניעה את הרכב רק באמצעות חשמל.

עוד מרכיב חשוב למדי, שגם בו אתה מבין מהי מרצדס. ממשק המשתמש. אני נכנס לרכב עם נציג של מרצדס והוא יורה בי הוראות והנחיות איך להפעיל דברים. בגדול הדבר היחיד שזכרתי הוא איך לעשות את קוד הניטרול של האזעקה, אבל גם כמה מסכים ואיך הם נראו. תפעול הרכב על אף מורכבותו הטכנולוגית הגבוהה היא קל מאוד ואינטואיטיבי מאוד. ממש באפס מאמץ. איפה שאתה חושב ששם בלוגיקה של מרצדס נמצאת פונקציונליות מסויימת – שם בדיוק היא נמצאת. על גבול המושלם. לא פחות.

בתחום הבטיחות מקבלת ה E-Class בשתי הגירסאות שלה ציון איבזור 6. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, תוך שהיא מצטיינת בהגנה על היושבים במושבים הקדמיים, על ילדים במושב האחורי ואפילו על הולכי רגל.

כל הטוב הזה עולה לא מעט כסף. ה E-Class מתחילה ב 540.0 אש"ח לדגם ה E200 ועד 670.0 אש"ח לרמת גימור פלטינום + חבילת AMG Line. דגם ה E300e מתחיל ב 640.0 אש"ח ועד 770.0 אש"ח לגירסת הפלטינום + AMG Line (זו גירסת רכב המבחן).

הסיכום הוא שאם אתם שואלים כמה זה עולה, ה E-Class לא בשבילכם. זה רכב משובח, מהונדס ובנוי ברמות הגבוהות ביותר. זה רכב למי שנכנס לסוכנות מרצדס ויודע שזה בדיוק מה שהוא רוצה.   הביקורת היחידה שאני יכול לכתוב על ה E-Class היא בגיזרת המחיר.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן