מרצדס EQA – קרוסאובר פרימיום משפחתי

ה EQA הוא דגם הכניסה של מרצדס לעולם הקרוסאובר החשמלי, ומספק את חווית הפרימיום הטכנולוגית של סדרת ה EQ של מרצדס

המרצדס EQA אינה רכב חדש בישראל או בעולם. ה EQA הושקה ב 2020 (לא להתבלבל עם דגם הקונספט שהוצג ב 2017 תחת אותו שם) ובשנת 2021 החל השיווק בישראל.

עוד קודם ל EQA אציין כי סדרת ה EQ של מרצדס היא הסדרה החשמלית של מרצדס והיא מקיפה מגוון דגמים, על מנת למשוך קהל חדש וצעיר חובב טכנולוגיה ואיבזור, יחד עם ערכי המותג הוותיק.

ה EQA היא קרוסאובר נאה, לא גדול מדי. כשחנה ליד הבית בין הלנדקרוזר הפרטי לדיסקברי 4 של השכנים הוא נראה קטן. אבל הוא לא. האורך הכולל מעט קטן מ 4.5 מטר, והרוחב 1.834 מטר. בסיס הגלגלים עומד על 2.729 ס"מ ארוכים למדי.

במרצדס הצליחו ליצור זהות לכלל דגמי ה EQ החשמליים עם חזית אטומה ובמרכזה הסמל המזוהה של מרצדס. פס לד עליון מפריד בין החזית האטומה לבין מכסה המנוע. פס הלד ממשיך לחלק העליון של יחידות התאורה הגדולות. העיצוב עצמו עגלגל / שמנמן, עם תפיחות בדלתות ולמעט סמל מרצדס בטבורי הגלגלים, אין במבט מהצד רמז לכך שהרכב החביב הוא מרצדס. גם מאחור ממשיך העיצוב הנקי נטול הגימיקים. סה"כ העיצוב החיצוני של ה EQA הוא נאה למדי, בהחלט משדר יוקרה אבל לא צועק את זה עם משקולות כרום מיותרות.

העיצוב הפנימי של ה EQA הוא מרצדסי EQ טיפוסי, עם לוח מחוונים דיגיטלי ובצמוד אליו מסך מולטימדיה עם מערכת ההפעלה של מרצדס MBUX, שניהם בגודל 10.25". כמובן שאת לוח המחוונים ניתן להתאים למגוון תצורות ותצוגות בהתאם לבחירת הנהג. הגה גדול, בעל שלושה חישורים עם שליטה מלאה על המולטימדיה ובקרת השיוט האדפטיבית. ומאחוריו מימין מוט קטן לשליטה על ההילוכים. מתחת למסך המולטימדיה שלושה פתחי מיזוג עגולים יפהפיים, עם תאורת לד פנימית, ומתחת להם מתגי בקרת האקלים. מעט חריג הם  מתגי השליטה על הכסאות הקדמיים החשמליים הממוקמים על הדלתות ולא בבסיס המושב. מאחור המרווח טוב, וכמקובל בסגמנט, שני מבוגרים יתפנקו להנאתם, שלושה מבוגרים פחות. לרווחת הנוסעים מאחור יש פתחי מיזוג גדולים ושקעי טעינה.

לחובת ה EQA אני יכול לציין את מושב הנהג שהיה לי קשיח מדי בהתחלה. לאחר מכן נראה שהגוף התרגל למושב, אבל הייתי מעדיף מושב רך יותר.

ה EQA החשמלית עושה שימוש במנוע חשמלי בהספק של 190 כ"ס, ו 39.2 קג"מ, המניע את הגלגלים הקדמיים. ה EQA עושה שימוש בשני מארזי סוללה, לדגם ה EQA250 סוללה בקיבולת 66.5Kwh ולדגם ה EQA250+ סוללה בקיבולת 70.5 קג"מ. הטווחים הרשמיים 470 ו 510 ק"מ בהתאמה. שני הדגמים נטענים בטעינה איטית AC בקצב של 11Kw ובטעינת DC מהירה בקצב 112Kw.

הנהיגה ב EQA נעימה מאוד, ולא חשבתי לרגע שתהיה שונה. הרכב שקט למדי, והמתלים עושים עבודה מצוינת, למרות קשיחות יחסית בסיסית. מה זה עבודה מצוינת? אני מצמיד את הזרוע RAM של הסלולרי לזכוכית של הגג הנפתח על מנת לצלם סרטון בנהיגה, ושני סרטונים בהם אני מסביר על הרכב נגנזים עקב מהירות של הפללה עצמית, וכל זה בנינוחות ושקט שאני בטוח שהמהירות היא 80 קמ"ש, והיא לחלוטין הרבה יותר גבוהה. המהירות המירבית של ה EQA עומדת על 160 קמ"ש, מוגבל מחשב כמובן, ועל מנת לשמור על הסוללה. משמועות בלבד אני יכול לומר שהמגבלה אמיתית. התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 8.6 שניות, נתון טוב אבל לא שובר שיאים, הדרך לשם מעניינת. בניגוד לכלי רכב חשמליים אחרים בהם לחיצה חזקה על דוושת האלקטרונים מדביקה אותך לגב המושב וככל שהמהירות נצברת התאוצה נחלשת, ב EQA התאוצה מאוד ליניארית. היא לא פראית בהתחלה ואז נחלשת אלא קבועה וחזקה, וככה מגיעים למצב בו גונזים שני סרטונים ומוחקים אותם מהסלולרי.

כאמור, לזכות ה EQA מתלים מצוינים כמו שמרצדס יודעים לעשות. הם לא מעלימים שיבושים בכביש או פסי האטה, הם מתמודדים איתם באופן שמשאיר את הרכב יציב ונעים לנהיגה ולשהות. הם לא חובטים בך, ולא רכים מדי.

זה המקום לציין כי העברית של מערכת הניווט המקורית מלאה שגיאות וג'יבריש, וניכר כי נדרשת בה עבודת שיפור משמעותית. אני לא יודע לומר אם מערכת הניווט המקורית משווקת בילט אין עם הרכב, או לא. כמובן שאין שום בעיה בשיקוף מסף לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

צריכת החשמל הרשמית של ה EQA עומדת על כ 16.2-16.5 קוט"ש ל 100 ק"מ. לאורך כמה מאות ק"מ של מבחן ללא נסיון לחסוך בחשמל, עמדה הצריכה הממוצעת על 16.6 קוט"ש ל 100 ק"מ, דבר שמביא את הטווח האמיתי של ה EQA לכ 400 ק"מ ריאליים לחלוטין, אבל פחות מהטווח הרשמי של 470 ק"מ – 510 ק"מ.

בתחום הבטיחות מאובזרת ה EQA במרבית אמצעי הבטיחות הזמינים היום כאשר היא מקבל ציון איבזור בטיחות 7 הגבוה. בהתאם, גם במבחן הריסוק של ה EuroNcap שנערך לרכב עם השקתו, הוא קיבל ציון בטיחות מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

ה EQA משווקת בשלוש רמות גימור – Electric במחיר של 359,900 ₪, Electric ART במחיר של 379,900 ₪ ו AMG Line במחיר של 419,900 ₪.

אומר בזהירות, אם הממון נמצא ברשותכם, ה EQA היא מכונית מצוינת ששווה להכניס לשיקולים.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן