המרצדס EQC מגיעה למבחן מאוחר משהו. סדרת דגמי ה EQ היא סדרת הדגמים החשמליים של מרצדס, ומצליחים להביא ליצרן הגרמני קהלים חדשים. ה EQC הוצגה עוד בשנת 2019 והיא מבוססת על ה GLC עימו היא חולקת את אותו בסיס הגלגלים, וככל הנראה מספר רכיבים נוספים.
ה EQC אינו רכב שמתנצל על היותו מרצדס, אלא רכב שמכריז זאת מכל זוית בה תתבוננו בו. בחזית גדיל גדול עם מסגרת כרום וצלעות כרום אופקיות. במרכז סמל מרצדס בגודל צלחת XL לשש ברכות סדר פסח. יחידות תאורה ראשיות מתוחכמות למדי עם פס לד עליון, והרבה פגוש קדמי בצבע המרכב השחור של ה EQC. מבט מהצד מציג מראה עגלגל משהו עם תפיחות עדינות מעל הגלגלים האחוריים. מסגרת החלונות מודגשת עם כרום, ומדרגות סף משני הצדדים נועדו ככל הנראה להקל על הכניסה והיציאה מהרכב. מאחור שוב עיצוב נקי וחף מהשתדלות יתר. יחידות תאורה המחוברות ביניהן עם פס לד אדום, סמל מרצדס קטן וזהו. סה"כ העיצוב החיצוני מאוד מזוהה, אף אחד לא יחשוב לשניה שיש כאן רכב אחר מלבד מרצדס.
פנים הרכב גם הוא מרצדסי טיפוסי של לפני ארבע שנים. לוח מחוונים דיגיטלי משובח בגודל 10.25", הגה תחת חישורי עם שליטה מלאה על המולטימדיה, התצוגה בלוח המחוונים ובקרת השיוט האדפטיבית. מאחוריו שני מנופים, זה הימני לשליטה על ההילוכים, וזה השמאלי הוא גם מנוף איתות וגם שלוט על המגבים. מסך המולטימדיה עצמו בגודל 10.25" גם הוא, עם מערכת ההפעלה המקורית המצוינת של מרצדס. כמובן קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עדיין באמצעות כבל. שני המסכים, לוח המחוונים והמולטימדיה מוצבים בתוך מגרעת ייעודית בדשבורד המעוצבת באופן מקסים. קונסולה מרכזית רחבה המתחילה ממש מתחת לפתחי המיזוג עם שורת פקדים לבקרת האקלים, תא חפצים נסתר ובו מקום לכוסות / בקבוקים, פד לשליטה על המולטימדיה ועוד תא חפצים גדול.
מושבים קדמיים חשמליים כמובן, כאשר מתגי השליטה על המושבים ממוקמים בדלתות ולא בבסיס המושב. המושב עצמו נוח מאוד, ואין בעיה למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. המרווח במושב האחורי מצוין הודות לבסיס גלגלים של 2.873 אולם כאן כבר נתקלים ברמז הראשון לשיתוף הפלטפורמה של ה GLC. ברצפת המרכב תעלת הינע גדולה מאוד הפוגעת במרווח הרגליים של היושבים מאחור, דבר שאנחנו כבר לא רואים בכלי רכב היושבים על פלטפורמה חשמלית ייעודית בה הרצפה שטוחה לחלוטין. דלת תא המטען חשמלית, והיא חושפת תא מטען גדול בנפח של 500 ליטר. לחובת ה EQC אני יכול לציין את סף הגג שהוא נמוך ממה שאתה מצפה מ SUV .
ה EQC מונע באמצעות שני מנועים חשמליים המפיקים יחד 408 כ"ס ו 77.5 קג"מ. ההנעה כפולה כמובן. סוללת ה EQC בקיבולת של 80Kwh, עם טווח מוצהר של 412 ק"מ. טעינת AC מתבצעת בקצב מקסימלי 7.6Kw ואילו טעינת DC מהירה בקצב מקסימלי של 110Kw.
ה EQC נותן שלושה נתונים למצב הסוללה והטווח, חיווי ראשון דומה מאוד לחיווי של מיכל דלק עם ארבעה 'פסים' המציגים את מצב הסוללה. חיווי שני נותן מידע על הטווח האפקטיבי של הרכב בהינתן שהוא מחשב את סגנון הנהיגה של הק"מ האחרונים, והנתון השלישי הוא הטווח בהינתן נהיגה אופטימלית.
תחילת נסיעה ב EQC והרכב מקיים את ההבטחה להיות פרימיום אמיתי. הנסיעה שקטה מאוד, הרכב מבודד היטב והמתלים עושים עבודה מעולה. עם 408 כ"ס ו 77.5 קג"מ אני נוהג ברכב בזהירות בהתאם למזג האוויר הסוער, ולאט לאט מעל את המהירות רק כדי לגלות את איכות ההנדסה המשובחת של המתלים. הרכב מתמודד ברמה גבוהה עם השיבושים בכבישים המהירים כמו גם בתנועה העירונית. בתנועה העירונית הרכב מתנהל במלכותיות הראויה למותג ובצבע השחור גם מושך לא מעט תשומת לב, כך שכמה שכנים תהו אם עשיתי אקזיט ל car-pad.
בכביש מהיר ה EQC מותחת את איבריה בקלילות ומציגה ביצועים מרשימים מאוד, עם תאוצות חזקות מאוד מכל מהירות לכל מהירות. רשמית ה EQC מאיצה מעמידה ל 100 קמ"ש ב 5.1 שניות בדרך למהירות סופית של 180 קמ"ש. בפועל המשמעות היא שה EQC עפה קדימה בכל לחיצה על דוושת האלקטרונים. הנסיעה כאמור נוחה מאוד.
ענייני עבודה כאלה ואחרים, ושכחתי שאני צריך להחזיר את הרכב לכלמוביל. נזכרתי מעט לפני המועד שנקבע, וכך מצאתי את עצמי נוהג ב EQC באגרסיביות יתר בסגנון של Drive it like you stole it, רק כדי לגלות שיש ל EQC גם צדדים 'אפלים' והיא יכולה להיות מאוד אגרסיבית על הכביש. כל זאת, תוך שהיא נשארת בטוחה מאוד ודבוקה לכביש. כן. היה כיף.
הטווח הרשמי של ה EQC עומד על 412 ק"מ, וזה נתון מאוד מאוד אופטימי. עם סוללה בקיבולת 80Kwh ושני מנועים חשמליים, נסיעה של מעט יותר מ 300 ק"מ הפכה להיות גבולית, למרות שהרכב ננהג במתינות, ונדרשה עצירה להטעין את הרכב על מנת לא להיות 'על הקצה', למרות שאני משער שהרכב היה מסיים את הנסיעה. אני מעריך כי בנהיגה רגועה הטווח הריאלי של ה EQC יעמוד עד כ 320-340 ק"מ.
ציון איבזור הבטיחות של ה EQC עומד על 6, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap שנערך עם השקת הדגם קיבל הרכב ציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות.
ה EQC משווק בשלוש רמות גימור – Electric במחיר של 540.0 אש"ח, Electric Art במחיר של 600.0 אש"ח ו Electric Art AMG Line במחיר של 635.0 אש"ח.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב