ג'נסיס GV80 Coupe – יוקרה עם מנוע יהלום

הג'נסיס GV80 בתצורת קרוסאובר קופה מציגה תא נוסעים מרשים, ומנוע נדיר שמפתה אותר שוב ושוב ללחוץ על דוושת התאוצה. המחיר בהתאם.

המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.

הג'נסיס GV80 הושקה בעולם ב 2019, ולקראת סוף 2023 הושקה מתיחת פנים לדגם, יחד עם תצורת קרוסאובר קופה. לישראל הגיעה העדכון לקראת סוף 2024, סיבה טובה מספיק לקחת את ספינת הדגל של ג'נסיס לבדיקה מעמיקה.

למבחן התייצבה הגירסה הבכירה של ה GV80 בתצורת קרוסאובר קופה, וברמת הגימור הגבוהה ULTIMATE.

העיצוב החיצוני הוא ג'נסיסי טיפוסי, עם גריל גדול, יחידות תאורה ראשיות המורכבות משתי שורות תאורה, משולבות עם יחידות איתות. פס פיסול מתחיל מקצה הגריל, תוחם את התפיחות של בתי הגלגלים הקדמיים וממשיך לאורך כל הדופן עד יחידות התאורה האחוריות, ליצירת מראה כוחני ואגרסיבי. גלגלי 22", כרום מבריק בתחתית הדלתות ומאחור שוב שתי שורות של יחידות תאורה מכל צד. מצד אחד מרשים מאוד, מצד שני מרגיש מתאמץ מדי.

פנים הרכב מרשים עם זאת גם כאן הוא מתאמץ יותר מדי. מסך בגודל 27" מהווה גם את לוח המחוונים וגם את המולטימדיה, כמובן עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. פתחי מיזוג עם כיוון ידני (נהדר) ופאנל שלם לשליטה על בקרת האקלים. חיפויי קארבון אמיתי (לא דמוי, אלא הדבר האמיתי) לרוחב כל הדשבורד ובקונסולה המרכזית. אותה קונסולה מאכלסת שלוש חוגות, אחת למדיה, אחת להילוכים, ועוד אחת קטנה למצבי נהיגה. זו הקטנה פחות נגישה, שתי הגדולות לא מסודרות נכון לדעתי, ואם החלטתם שם בג'נסיס שההילוכים יהיו עם חוגה, אז זו החוגה היחידה שתהיה. המושבים חשמליים, גם האחוריים ברמת הגימור של רכב המבחן, עם מגוון אפשרויות כיוונון, לרבות מסאג', שלעיתים הפעיל את עצמו ללא בקשה. הרכב כולו מעוטר בתפירה בצבע אדום, שלושה תפרים בחיפוי הדלת, תפרים על המושבים, לרוחב הדשבורד, על מכסה התא בין הנהג לנוסע, במרכז ההגה, וגם על גלגל ההגה עצמו. מתאמץ מאוד, ורועש מאוד, ועוד לא אמרתי מילה על חגורות הבטיחות האדומות.

מצד אחד הכל עשוי ברמה הכי גבוהה שאפשר, מצד שני הכל כל כך צועק ורועש ולא הולם רכב פרימיום מסוגו.

הרכב גדול, ונראה גדול. האורך הכולל עומד על 4.966 מטר, הרוחב 1.975 מטר, הגובה 1.71 מטר, ובסיס הגלגלים 2.955 מטר לטובת מרחב מעולה בתא הנוסעים.

את כל הטוב הזה מניע מנוע טורבו בנזין בתצורת V6 בנפח 3.5 ליטר, המפיק 409 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ שזמין לנהג מ – 1300 סל"ד ועד 4500 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות, וההנעה כפולה קבועה.

לחיצה על מתג ההתנעה ואז קורה הקסם. המנוע מתעורר לגרגור עדין וממכר, ואתם שוכחים את כל הרעש העיצובי מבחוץ ומבפנים. לחיצה עדינה על דוושת התאוצה וה GV80 מתגלגלת קדימה מעדנות. אני עושה סיבוב עדין בקרבת אולם התצוגה שבהרצליה פיתוח, לטובת ספוט יפה לצילומים, ועקב היום הגשום נוהג בעדינות מירבית למנוע לכלוך על הרכב שיצא מבריק מג'נסיס.  אחרי שסיימנו עם חובות הצילומים אני מתפנה ללמוד מה יש ל GV80 להציע ויש הרבה.

ראשית המנוע. מדובר ביהלום. פנינה. צ'אנק של זהב. ה V6 הזה הוא אחד המנועים הטובים ביותר שיצא לי לחוות. המומנט הזמין ממעט מעל לסל"ד סרק מעיף את ה GV80 בנחישות של טיל בליסטי. צבירת המהירות היא פנומנלית, ומתבצעת ללא מאמץ. רשמית ה GV80 מאיצה מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות, בדרך למהירות מירבית של 240 קמ"ש. בפועל התאוצות גם מעמידה ובעיקר תאוצות הביניים הן אומנות של דיוק מוטורי בין המנוע לגיר. כל זה מלווה בגרגור ממכר של המנוע שחודר לתא הנוסעים, ואם היה דבר שהייתי רוצה עוד ממנו זה מתג שיכניס עוד מהסאונד של המנוע.

עבודת המתלים משובחת, כשהרכב לא מנטרל את כל מה שקורה מתחת למרכב, אלא מעביר בדיוק את המידע. עקיפות מתבצעות בקלילות והסכנה הגדולה היא שבסיום העקיפה אתם תהיו במהירות גבוהה משמעותית ממה שתכננתם או ממה שמתיר החוק. כבישים מהירים הופכים באמת להיות כאלה, כששיוט מהיר מתבצע בנינוחות אלגנטית ולמעשה רק שתי אינדיקציות מצביעות על המהירות בה ה GV80 שועטת. האחד הוא מד המהירות שמולכם, והשני הוא שהתנועה נראית כאילו עומדת. באמת שקשה לתאר את הקלות בה הג'נסיס הזו מבצעת. לג'נסיס אחיזת כביש גבוהה מאוד, עם זאת, בכבישים מפותלים היא לא מרגישה במקום הטבעי לה, בעיקר בגלל המשקל המכובד של הרכב שעומד על לא פחות מ 2340 ק"ג.

על כל הטוב הזה משלמים בתחנת הדלק, אבל בסוף אני מודה שהתוצאה די מפתיעה לטובה ביחס למה שהייתי מצפה. ראשית, זה הרכב שהיה לי הכי קשה לקחת למבחן של סחיטת כמה שיותר ק"מ מהרכב, וזה משתי סיבות – הראשונה, אף רוכש של הרכב לא באמת מתעניין בצריכת הדלק של ה GV80 הזו, והשניה היא שהזמן שלי עם היהלום הזה קצוב. כל ק"מ שאני עושה עם עדינות בדוושת הגז הוא ק"מ שיכולתי ללחוץ וליהנות. אבל אני יכול לספר לכם שבאופטימום ניתן יהיה לסחוט מהג'נסיס הזו מעל ל – 12 ק"מ לליטר. בפועל, לאורך כמה מאות של ק"מ צריכת הדלק הממוצעת היתה 8.2 ק"מ לליטר, ובהתחשב בדרך בה נהגתי, מדובר בתוצאה מצויינת. מובן אגב כי נהיגה עירונית תצרוך משמעותית יותר דלק.

ממשק המשתמש של הג'נסיס הוא דוגמא לממשק מצוין ואינטואיטיבי. אין לי ספק שחלק מהחיבור המהיר שלי לממשק נובע מהעובדה כי ביום-יום אני עם ממשק של יונדאי וכבר 'מכיר את השפה'. כאן לקחו את הממשק כמה רמות קדימה, והפער בולט בעיקר מול ממשקים של יצרנים סיניים שחייבים להמציא מחדש את התורה ופתאום מתביישים להעתיק.

בתחום הבטיחות יש ל GV80 כל מערכת בטיחות אקטיבית שקיימת וזה כולל עשר כריות אוויר, בלימה אוטומטית, זיהוי כלי רכב בשטח מת, תיקון סטייה אקטיבי, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, עירנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות עומד על 8. גם במבחני ה EuroNcap  קיבלה ה GV80 ציון מקסימלי של חמישה כוכבים. אם עוד לא השתכנעתם, אז גם במבחן של ה IIHS האמריקאי הצטיינה הג'נסיס וקיבלה ציון מקסימלי של Top Safety Pick+ המרשים.

כל הטוב הזה עולה לא מעט. מחיר ה GV80Coupe מתחיל ב 675.0 אש"ח, ואילו רכב המבחן ברמת גימור Ultimate כבר עולה 725.0 אש"ח.

הסיכום מבחינתי פשוט. מדובר במכונית משובחת, עם מנוע נדיר. פחות התחברתי לרעש העיצובי בעיקר בתא הנוסעים, עם זאת בלחיצה הראשונה על הדוושה אני מודה למהנדסים שבנו אותה וסולח למעצבים על הכל.

תגובות גולשים

רוצים לקבל הצעה אטרקטיבית לרכישה של רכב כזה מהחברים שלנו ב-CarClick?
חייגו 03-3769938

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן