קבוצת כלמוביל, יבואנית רכבי מרצדס לישראל השיקה את ה GLC החדש עם שלוש רמות הינע, וניצלה את ההזדמנות גם לסכם את שנת 2022 המאתגרת. בשנת 2022 המשיך מותג מרצדס לצמוח בישראל, וסיכם את השנה עם למעלה מ 4000 מסירות, גידול של כ 20% בהשוואה לשנת 2021 וגידול בכ 50% בהשוואה לשנת 2020. כלי הרכב בעלי הנעה חשמלית – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד תופסים היום כמעט 40% מכלל מסירות מרצדס בישראל, גידול עקבי בהשוואה שלנים הקודמות. הפרשנות שלי היא שנראה שדגמי הפלאג אין והחשמליים המלאים מביאים למרצדס קהל חדש, צעיר וצמא לחידושים ששמח לאמץ את המותג.
בסגמנט המבוקש של ג'יפוני יוקרה, שולחת מרצדס את ה GLC החדש. ה GLC החדש מביא עימו עידכוני עיצוב כך שחובבי הדגם יוכלו בהחלט להזדהות גם עם העיצוב החדש והרענן.
ל GLC החדש בסיס גלגלים של 2.89 מטר, המתבטא במרחב פנימי נדיב גם ליושבים מאחור, ואורך כולל של 4.72 מטר מעוצבים. ה GLC משווק עם שלוש רמות הינע, כולן עם הנעה כפולה 4X4 ותיבת הילוכים בעלת תשעה הילוכים. דגם הכניסה ה GLC200 נהנה ממנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, 204 כ"ס וכ 32.6 קג"מ. למרות משקל עצמי של 1925 ק"ג, תאיץ ה GLC200 מעמידה ל 100 קמ"ש ב 7.8 שניות, בדרך למהירות מירבית של 221 קמ"ש. הדגם הבא, ה GLC300 מצוייד באותו המנוע, אולם ההספק כבר עולה ל 258 כ"ס, ו 40.7 קג"מ. בהתאמה, גם הביצועים יותר טובים עם 6.2 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 240 קמ"ש. הדגם הבכיר והכי מעניים לדעתי הוא ה GLC300e בתצורת PHEV – פלאג אין הייבריד. לדגם זה מנוע בנזין כמו לדגם ה 200 והוא משולב עם מנוע חשמלי וסוללה גדולה, כך שההספק הכולל עומד על 313 כ"ס ומעל 56 קג"מ. נתונים אלו מאפשרים ל GLC300e לזנק מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות בדרך למהירות מירבית של 218 קמ"ש. דגם זה מסוגל לנסוע רק באמצעות ההנעה החשמלית כ 120 ק"מ שימושיים לכל שימוש יומיומי, כך שבפועל מי שיטעין את הרכב יהנה כמעט תמיד מהנעה חשמלית מלאה.
דגם ה GLC300e עושה שימוש בסוללה גדולה במיוחד בקיבולת 31.2Kwh , ויחד עם המתחרים לשוק היוקרה, מסמנים לדעתי רף חדש לקיבולת סוללה לרכבי PHEV. לא עוד סוללות מוגבלות המספיקות ל 40 ק"מ אלא סוללות גדולות המאפשרות טווח נסיעה חשמלי ארוך במיוחד.
במרצדס כמו במרצדס העמיסו את דגמי ה GLC החדש בכל אביזר בטיחות ויוקרה שנמצאים על המדפים כך שרשימת האיבזור של הרכב ארוכה מאוד. כמו תמיד, יכול הלקוח גם לשדרג את הרכב שבחר בחבילות איבזור נוספות כראות עיניו ועומק ארנקו.
אנשי מרצדס ציינו במיוחד לטובה את שיתוף הפעולה שיש להם עם היצרן, כך שנכון לעת זו הם מצליחים לקבל אספקות כלי רכב על אף המשבר העמוק בתעשייה.
ה GLC החדש נבחן כמובן במבחני הריסוק של ה EuroNcap , קיבל חמישה כוכבי בטיחות וציונים גבוהים מאוד בהגנה על מבוגרים וילדים. ציון איבזור הבטיחות של הדגם עומד על 7 במפרט של משרד התחבורה.
המחירים של ה GLC החדש עומדים על 470,000 ₪ לדגם ה GLC200, 510,000 ₪ לדגם ה GLC300, ו 550,000 ₪ לדגם ה GLC300e. מחירים אלו יישמרו לתוך שנת 2023 .
בנוסף, הרחיבה כלמוביל את האחריות על כלל כלי הרכב המשווקים על ידה, לרבות ה GLC החדש, כך שהאחריות תעמוד על 4 שנים מלאות או 100,000 ק"מ, מתוך רצון להעניק לרוכשים שקט ובטחון במוצרי החברה.
למרצדס עוד כמה תופינים בשרוול, ואני מודה שלפחות אחד מהם, ה EQG גרם לי לרייר בחוסר שליטה.
ממתינים למבחן אמיתי עם הרכב.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב