יש סקירות רכב שהן more of the same וקשה להימנע מכך. המכוניות המודרניות מצוינות, ההבדלים קיימים, עם זאת, משתמש שאינו חובב רכב יתקשה להצביע על הבדלים בין דגמים.
אין באמת מכוניות חדשות גרועות היום, הרבה תודות למיזוגים של יצרנים לכדי קונצרנים גדולים, כך שהמותגים השונים חולקים פלטפורמות, מנועים, תיבות הילוכים, תפיסות עיצוביות ועוד. באופן אבולוציוני, הרכיבים הפחות מוצלחים נזנחים, והטובים יותר משתדרגים ומשתלבים בכלי רכב שונים תחת אותו בית אב. כך עם קונצרן VAG, כך עם מיזוג קרייזלר ופיאט, כך עם רנו / ניסאן / דאצ'יה, וכך עם קונצרן PSA המאגד את מותגי פיג'ו, סיטרואן, DS ואופל. בהרבה מקרים אני מוצא את עצמי כותב סקירה על רכב כאשר רק העיצוב החיצוני והפנימי, וקצת כיול המתלים שונים.
ויש מכוניות, שהן לא דומות לשום דבר אחר על הכביש. כמו הפיג'ו 508 החדשה. סקירה על רכב כזה יכולה להתארך על פני הרבה דפים, והעורך אומר שחייבים לתמצת, וזה קשה.
למעשה, אני לא זוכר הרבה מכוניות בהן נהגתי אשר ריכזו כל-כך הרבה תשומת לב מהסביבה. על אצבעות יד אחת, לנדרובר דיפנדר אי שם בשנת 1999, טויוטה לנדקרוזר 100, קצת עניין ממבינים קיבל המיצובישי אאוטלנדר PHEV כשרק יצא ורכב 'פלאג אין' היה סוג של חללית, והפיג'ו 508 החדשה.
אנשים עוצרים ברמזור, ובוחנים את הרכב מכל זווית. ילדים מצביעים עליו ומתאכזבים כשרואים מי נוהג בו. הוא לא דומה לשום דבר אחר על הכביש. אפשר להסתכל עליו שעות, ולגלות אלמנטים עיצוביים שלא שמת אליהם לב במבט ראשון ושני, אך תורמים למראה הכללי.
יחד עם האלפא ג'ולייה, אלו שתי המכוניות המרהיבות ביותר שנוסעות על הכביש, ועולות פחות ממיליון וחצי שקלים.
חזרה ל 508,
ה 508 הוצגה לראשונה ב 2010, כמשפחתית הגדולה של מותג פיג'ו. ב 2015 עברה המכוניות מתיחת פנים ועדכון מנועים הכרחי. ה 508 נבחנה כאן בעבר וזכורה לי כהפתעה חיובית למדי. אם אתם מחפשים רכב משפחתי / מנהלים גדול ולא יקר – אל תהססו, רק ודאו שאתם רוכשים את הרכב עם מנוע 1.6 ליטר טורבו ו 165 כ"ס, ולא גירסאות אחרות. זה קריטי.
ב 2018 הוצגה ה 508 החדשה שנקראת 508 FASTBACK. עולם הדימויים של כל מי שיסתכל עליה הוא מאוד אינדיבידואלי. תאורת הלד האנכית בחזית הזכירה לי את דייגו מ'עידן הקרח', עם הניבים החדים. ל 508 החדשה עיצוב שלא ניתן לטעות בו. חזית צרה מאוד, אך בה בעת גם אגרסיבית. המכונית נראית רחבה למדי ובעלת יציבה של חיית טרף שרירית. המרכב 'דמוי קופה' עם שמשה אחורית משופעת, המשתלב עם תא המטען, ויחידות תאורה צריך ורחבות. אני עדיין מתלבט מאיזה צד היא נראית יותר טוב, מהחזית או מהאחור.
פתיחת הדלתות מגלה שלחלונות אין מסגרת. החלון יורד מעט לאפשר פתיחה, הדלת נפתחת, ועם הסגירה החלון עולה לאטימה מלאה. עם הכניסה לרכב, אתה 'נופל' לתוכו. הישיבה ב 508 נמוכה. כמי שאוהב ישיבה זקופה יותר, הגבהתי את המושב אך לא מצאתי תנוחת נהיגה שמתאימה לי. עד שהורדתי את המושב חזרה, לתנוחת ישיבה 'נכונה' הרבה יותר. אז דברים החלו להסתדר כמו שמהנדסי פיג'ו התכוונו. תשכחו מישיבה גבוה ותחושת שליטה שמקבלים בהרבה ג'יפונים. כאן אנחנו מדברים על נהיגה אמיתית, אם אתה אוהבים את זה ואם לא. המושבים מצויינים, יפהפייה, אוחזים אך מעט צרים בתחושה. לא תנועו כאן מילימטר ימינה או שמאלה במושב, שעוטף אתכם ואוחז אתכם כמו רומז למה שהרכב הזה יודע לעשות.
לוח המחוונים מול הנהג הוא למעשה צג אחד בגודל 12.3". אתה הנהג תבחר מה להציג בו, בין אלף ואחת אפשרויות. באופן מסורתי ומשעמם, בכל פעם שיש מולי כזה צד אני בוחר להציג סל"ד ומהירות. העיצוב ה'צר' של החזית והאחוריים נמשך גם בפתחי המיזוג שבדשבורד. שניים בקצוות ושניים במרכז, 'קומה' מעל צג מגע בגודל 10" השולט על מערכות שונות כמו מיזוג, שמע ועוד, וכמובן קישוריות מלאה לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו.
ידית הילוכים כמוה כבר פגשנו בדגמים אחרים של החברה, משתלבת כאן באופן מושלם. מעליה מתג קטן המאפשר בחירה בין כמה מצבי נהיגה – ספורט, נורמל, קומפורט ואקו. ההבדלים מורגשים מאוד, ומשנים את התנהגות הרכב בלחיצת כפתור.
מול הנהג הגה קטן, כמעט מלבני, הדומה עד כדי זהה לזה של ה 3008. ההגה הכי טוב שהחזקתי בתקופה האחרונה. זה היה נכון גם ב 3008 וזה נכון שבעתיים כאן, כשלהגה מחובר מרכב נמוך, רחב ואוחז, ומנועים חזקים.
יחידת הכח של ה 508 היא מנוע 1.6 ליטר, טורבו, שנמצא בדגמים נוספים של היצרן בגירסאות הספק שונות. רכב ההדגמה ברמת הגימור 'פרימיום' מצוייד בגירסת ההספק ה'חלשה' (…) 180 כ"ס ו 25.5 קג"מ. רמת הגימור GT מקבלת את אותו המנוע אך עם 225 כ"ס ו 30.6 קג"מ, זהה לזה שמותקן ב 308GT הנפלאה.
תיבת ההילוכים היא תיבה פלנטרית בעלת שמנה הילוכים מתוצרת אייסין, וגם אותה פגשנו כבר בדגמים שונים של היצרן.
הנתונים הרשמיים מדברים על תאוצה ל 100 קמ"ש בפחות מ 8 שניות. בפועל הרכב מהיר, אך אינו משדר את זה, אלא עושה הכל בנינוחות ובשלווה, ללא דרמות. רק הפרשי המהירות ממכוניות אחרות על הכביש נותנים אינדיקציה למהירות הגבוהה שהרכב מפתח.
במצבו הרגיל, כשבורר מצבי הנהיגה מכוון על 'נורמל', מתקבל רכב נוח ושקט. זאת, בנוסף לזוית גלגול נמוכה מאוד, ומספק אחיזת כביש מצויינת. מצב 'ספורט' מקשיח מיד את המתלים ומוריד הילוכים כדי להיות עם כח זמין בכל רגע. במצב זה כל תחושות הרכב מתחדדות, והוא ממש משנה את עורו כמו אריה בסוואנה כשעובר ממצב 'אני נח בסבבה בשמש' למצב 'מי בא?!' כשאיזה צבי חסר מזל עובר לו מתחת לאף. כיף גדול. זוית הגלגול המינימלית שעוד היתה קודם נעלמת לחלוטין, ומקבלים התנהגות כביש שמעבירה מחשבה של תן לי עכשיו עוד 150 כ"ס להוריד לכביש, ולא תהיה בעיה להסתדר עם זה.
מצב 'קומפורט' היה יכול להיקרא גם מצב 'ענן'. הרכב מרחף על מהמורות כאילו אינן קיימות. פשוט פלא. את מצב 'אקו' לא ניסיתי. כשהיה לכם כזה רכב אתם מוזמנים לבזבז את זמן הנהיגה שלכם על מצב 'אקו'. תחזרו לספר לנו.
עם 180 כ"ס אתה מצפה לרכב חזק, וכאן כבר צריך לומר בהגינות שה 508 היא מהירה מאוד, אבל לא חזקה כמו שהיית מצפה. עם משקל נקי של כמעט 1500 ק"ג, היא אינה משדרת אגרסיביות בתחושות, גם בגלל אופי פעולת הגיר. השלדה הנפלאה שלה יכולה לטפל בקלות בעוד הרבה יותר כח.
עם בסיס גלגלים של 2.8 מטר הייתם מצפים למרווח פנימי נדיב. כאן, העיצוב נותן אותותיו. הנהג יושב נמוך כמעט בתעלה. במושב האחורי יש מקום מרווח לשני מבוגרים, אבל פחות מרווח ממה שהייתם מצפים. נוסע שלישי שתמקם באמצע המושב יהנה פחות עקב בליטה במושב, ומרווח רגליים מוגבל.
אם אנחנו כבר מדברים בפולנית, אז נתלונן גם על עוד כמה דברים,
הרכב נמוך, מאוד. חבר בעל לקות בהליכה התקשה מאוד לצאת ממנו.
חגורות בטיחות לא מתכוונות לגובה. ברכב עם כל-כך הרבה פיצ'רים ואביזרי נוחות, קצת חבל שוויתרו על זה. מה גם שאפשרות הכיוונון לגובה החגורה קיימת במכוניות פיג'ו זולות משמעותית.
אין ידית אחיזה לנוסע שליד הנהג. למה?
צריכת הדלק של ה 508 היפהפיה, תלויה מאוד בסגנון הנהיגה של הנהג. כמו כל רכב שעובר תחת ידי, אני יוצא עימו לנסיעה רגועה, על קרוז קונטרול, בכבישים פתוחים. במתווה נסיעה כזה, המנוע היה מעט מעל 1500 סל"ד, לאורך זמן, וצריכת הדלק היתה מעל 21 ק"מ לליטר. במקרה של ה 508 זה באמת לא אומר הרבה, רק תדעו שאפשר.
מבחינת בטיחות הכניסו בפיג'ו מפרט מלא וראוי, בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד.
מחירים – הפיג'ו 508 מתומחרת יקר, אבל צריך לומר בהגינות בהשוואה למה. גירסת הפרימיום בה נהגתי עולה 203.0 אש"ח, וגירסת ה GT (עם 225 כ"ס) עולה 235.0 אש"ח. אתם יכולים להשוות אותה לכל רכב אחר שעולה בדעתכם, אבל היא משחקת במגרש אחר ויוקרתי יותר מאשר סתם 'המשפחתית הגדולה של פיג'ו'.
הגיע הזמן להחזיר בצער את הרכב ליבואן, ולסכם.
ה 508 החדשה היא רכב יפהפה, שאין דומה לו בכביש. היא מאוד מוכוונת נהג, ופחות 'משפחתית גדולה'. כרכב משפחתי אני מוצא לו לא מעט חסרונות, אבל אם אתם אוהבים לנהוג, ואוהבים את המראה המוחצן, אתם תהנו ממנה מאוד.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב