Audi Q6 etron 45 – קרוסאובר פרימיום חשמלי

ה Q6 של אודי חולק פלטפורמה עם דגמים נוספים של הקבוצה, עם זאת יוצק בתוכו את הערכים המוספים של מותג הפרימיום הגרמני

המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.

יש מבחנים שאתה עורך לרכב ומיד אחת התכונות של הרכב, לטוב או לרע מיד מתבלטות, מאוד דומיננטיות, ויהיו איתך לאורך כל המבחן. כל פעם מחדש אתה תגיד לעצמך 'וואו' או 'סמאללה'. במקרה של האודי Q6 e tron 45 אלו מתלי האוויר הנפלאים של המכונית, שהגיעו כחלק מחבילת אבזור עליה נדבר בהמשך. נדירות המכוניות עם מתלים כל-כך טובים, ובעלי יכולת לתפקד במגוון תנאים. ל Q6 e tron 45 יש אותם.

תעודת חובה:

קטגוריה:              קרוסאובר – D-SUV

מימדים (מטר):   אורך 4.771 /רוחב 1.939 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.889

מספר מושבים:   חמישה

הנעה:               חשמלית אחורית ב  – 45 ו – 50  /  חשמלית כפולה בדגם ה 55

הספק ומומנט:    252 כ"ס ו 45.9 קג"מ / 306 כ"ס ו 49.4 קג"מ / 387 כ"ס ו 87.1 קג"מ

סוללה וטעינה:    75.8Kwh / 94.9kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 260Kw

טווח ותקן:          524 ק"מ ב-45, 579 ק"מ ב -50, 561 ק"מ ב-55. תקן יצרן.

בטיחות:             ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים EuroNcap

מחיר:                החל מ 502.0 אש"ח ועד 636.0 אש"ח. חבילת איבזור 19.0 אש"ח

 

ה Q6 e tron 45 היא קרוסאובר חשמלי של יצרנית הפרימיום הגרמנית בסגמנט D-Suv והיא חולקת פלטפורמה עם אחותה לקבוצה הפורשה מקאן.

העיצוב הוא בדיוק מה שהיינו מצפים מקרוסאובר של אודי, ולמעשה גם ללא סמל הטבעות בחזית, אני לא חושב שניתן להתבלבל. למרות החזית המזוהה, הגריל עצמו אטום, מכיל מצלמה קדמית וחיישני חניה, ואילו בתחתית הפגוש יש כונסי אוויר לקירור המערכות החשמליות. יחידות תאורה צרות משולבות לד, תפיחות קלות בבתי הגלגלים, כיתוב e tron מצידי הרכב בתחתית הדלת האחורית, וגם מאחור לא תוכלו להתבלבל עם סמל הטבעות המוכר. דווקא הכיתוב Q6 מאחור נחבא אל הכלים בשחור מט שנבלע בצבע הרכב.

רכב המבחן ברמת גימור 45 הוא דגם הכניסה, אבל הוא ממש לא בסיסי. פנים הרכב נאה עם ריפוד בהיר, ומשבים חשמליים. הרכב מתניע את הצמו עם הלחיצה על דוושת המעצור. מול הנהג לוח מחוונים בגודל "11.9 עם תצוגה משתנה בהתאם לבחירת הנהג. אל לוח המחוונים מחובר מסך מולטימדיה בגודל "14.5 (קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל נתונים) . לנוסע שליד הנהג עוד מסך לשימושו בגודל "10.9. הגה לא גדול עם ארבעה חישורים, קטום בחלקו העליון והתחתון, הרגיש לי קטן ביחסית לכמה שהרכב גדול. הקונסולה בין הנהג לנוסע רחבה, עם משטח לטעינה אלחוטית, מתג למצבי נהיגה, וכמובן מתג בורר הילוכים שימושי, עם מצב B לרגנרציה חזקה ונהיגת בדוושה אחת. פתיחת תפריט מערכות הבטיחות באמצעות מתג פיזי שנמצא ליד מתג ההילוכים, כמה שימושי וקל.

המרווח במושב האחורי מצוין הודות לבסיס הגלגלים הנדיב, שעומד על נתון של 2.889 מטר. פתיחת תא המטען חשמלית.

רכב המבחן מצוייד בחבילת איבזור הנקראת Tech Pro שעולה 19,000 ₪ ומכילה מתלי אוויר אדפטיביים, תאורת דיגיטל OLED אחורית, חתימת אור לבחירה, וכיוון חשמלי להגה.

על הנעת הרכב אחראי מנוע יחיד בהספק של 252 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. ההנעה אחורית. הסוללה בקיבולת 75.8Kwh, והטווח המוצהר עומד על 524 ק"מ, אגיע אל הנתון הזה בהמשך.

ההנעה כאמור עם הכניסה לרכב ולחיצה על דוושת המעצור. הדבר הראשון המורגש עם תחילת הנסיעה היא עבודת המתלים הנפלאה. מדובר כאמור בתוספת של מתלי אוויר אדפטיביים המגיעים אם רכישת חבילת איבזור, ולדעתי מדובר בתוספת ששווה כל שקל. המתלים מתכווננים ומאפשרים להגביה את הרכב למקרה שרוצים לנסוע בדרך עבר מהמורתית (מנסיון1) או להנמיך את הרכב אם מגדירים אותו על מצב ספורט. יכולת שיכוך המהמורות נדירה, וכך גם היכולת לבלוע ולרסן את המרכב הכבד כשעוברים על פסי האטה ומתעלמים מהמילה 'האטה'. המכונית מפגינה נוחות מרשימה מאוד. התאוצות טובות מכל מהירות, ולמרות שיש לרכב ההדגמה 'רק' 252 כ"ס (בעולם מוטורי בו כלי רכב סטנדרטיים מגיעים עם למעלה מ – 300 כוחות סוס, והקידומות 4 ו – 5 למנין כוחות הסוס לא נדירים) הוא מגיב היטב ולרגע לא מרגיש כבד או חלש. התאוצות כאמור מצוינות וכך גם צבירת המהירות. המהירות המירבית עומדת על 210 קמ"ש, לא בדקתי אובל אני יכול לומר כי עקיפות בכביש מהיר הביאו את ה Q6 e tron 45 למהירות שיוט שעלולה לזכות אתכם השתתפות שלא מרצון בקמפיין של המשטרה. ל Q6 מצב B המאפשר נהיגה בדוושה יחידה, ממש עד עצירה מלאה, או מצב רגיל, ואז נכנסים לפעולה מנופי רגנרציה שנמצאים מאחורי ההגה, ומאפשרים בחירה בין מספר עוצמות רגנרציה.

צריכת החשמל הרשמית של ה Q6 e tron 45 עומדת על 16.3Kw ל – 100 ק"מ, ובהתאם הטווח המוצהר עומד על 524 ק"מ. בפועל זה אינו המצב. נהיגה רגילה, אפילו מעט אגרסיבית הניבה צריכת חשמל של 22.2Kw ל-100 ק"מ, מה שמביא את הטווח המחושב לאיזור ה 350 ק"מ. נהיגה חסכונית ומתונה הניבה צריכת חשמל של 12.3Kw ל-100 ק"מ, כלומר טווח מחושב של מעל ל – 600 ק"מ. אבל הנתון המעניין הוא שלאחר נהיגה של כשעה, הראה הרכב שהסוללה טעונה ב 75% והטווח שנותר הוא 299 ק"מ. זה אומר טווח של 400 ק"מ למכונית. בפועל, מהנתונים השונים שנצברו, אני משער כי הטווח הריאלי בנהיגה רגילה לחלוטין יהיה בין 400 ק"מ ל – 450 ק"מ.

בתחום הבטיחות לא חסכו באודי דבר והרכב מצויד בשלל מערכות מתקדמות דוגמת בימה אוטומטית, זיהוי רכב בשטח מת, מניעה אקטיבית לסטייה מנתיב, ניטור נהג, אזהרה על פתיחת דלתות, מניעת שיכחת ילדים ועוד. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות עומד על 8. הרכב נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

ה Q6 e tron משווק בשלוש רמות איבזור – דגם הכניסה (רכב המבחן) הוא ה Q6 e tron 45 שמחירו 502.0 אש"ח, דגם ה Q6 e tron 50 עם הנעה אחורית, סוללה גדולה יותר ומנוע חזק יותר כבר עולה 550.5 אש"ח, ואילו הדגם הבכיר ה Q6 e tron 55 שמגיעה עם הסוללה הגדולה, שני מנועים והנעה כפולה כבר עולה 636.0 אש"ח. לשני הדגמים ה'זולים' ניתן להוסיף את חבילת Tech Pro עם המתלים האדפטיביים, ואני סבור שנכון יהיה להוסיף אותם עבור מערכת המתלים הנפלאה הזו.

המתחרות של ה Q6 מגיעות מבית בצורת הפורשה מקאן, ומהמדינה כמו מרצדס EQE SUV והב.מ.וו  iX. עוד מתחרה מעניינת היא הקאדילק ליריק שנבחנה אצלנו לא ממש לאחרונה. מחיר המרצדס QE SUV  מתחיל ב 707.8 אש"ח, עד 846.0 אש"ח. המרצדס מעט ארוכה מה Q6 וזהות כמעט על המילימטר בגובה וברוחב. בבסיס הגלגלים יש למרצדס יתרון של 14 ס"מ, לטובת המרווח הפנימי. ההספק של המרצדס מעט גבוה יותר, והטווח דומה. ה iX של ב.מ.וו  מעט יותר גדולה בכל המימדים, עם הנעה כפולה והספק כפול מזה של ה Q6, וטווח מוצהר של כ – 600 ק"מ. המחיר של ה iX מתחיל ב 610.0 אש"ח עד 845.0 אש"ח. על הליריק הרחבנו לא מזמן, רק נאמר שמחירה 680.0 אש"ח, כך שמחיר ההתחלתי של ה Q6 הוא הזול מבין כל החלופות בהפרש לא מבוטל.

תגובות גולשים

רוצים לקבל הצעה אטרקטיבית לרכישה של רכב כזה מהחברים שלנו ב-CarClick?
חייגו 03-3769938

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן