לקסוס +RX450H – גירסת פלאג אין הייבריד ל RX של לקסוס

סדרת ה RX היא ספינת הדגל של מותג הפרימיום, כאן בגירסת PHEV מוצלחת מאוד.

הלקסוס RX החדש שהושק ממש בסוף 2022 הוא 'ספינת הדגל' של סדרת הקרוסאוברים היוקרתיים של לקסוס. על ההשקה וקצת על הדגם תוכלו לקרוא כאן. למבחן מסקרן נוחת דגם ה RX 450H+ כשאני מקבל אותו עם ק"מ ספורים על השעון.

יש משהו ברכבי לקסוס שאני מאוד מתחבר אליו. יש ברכבי לקסוס פרימיום אמיתי, ללא מטען אסוציאטיבי שמגיע עם חלק מהמתחרות האירופאיות. משהו שלוחש 'יוקרה', ולא צועק את זה.

ה RX 450H+ הוא קרוסאובר פרימיום בעל הנעת פלאג אין הייבריד והנעה כפולה חכמה העונה לשם E-Four עליו ארחיב מעט בהמשך.

העיצוב החיצוני של ה RX מרשים מאוד לטעמי, למעט החזית, וליתר דיוק האף הבולט מדי. הגריל הקדמי בצורת שעון חול, משולב שחור וצבע המרכב, יחידות תאורה צרות משולבות פסי לד ותאורה ראשית tripel Bi-led, וסמל לקסוס גדול במרכז. והאף הבולט עד שבא לך לקחת משור דיסק וליישר אותו. מרכז מכסה המנוע מוגבה ומשתלב עם קורות A הצבועות בצבע מרכב. קורות B ו C מושחרות ויוצרות אפקט של גג צף. מאחור ניכר העיצוב העדכני של לקסוס עם יחידות תאורה משולבות לד, הנמתחות לרוחב כל הרכב, וכיתוב לקסוס עדין. התוצאה נאה מאוד, וזו פעם ראשונה שרכב בצבע לבן (sonic white) מקבל כל כך הרבה מבטים מהסביבה עם עיניים בוחנות. אני משער שעיקר המבטים הם מבעלי RX-ים ישנים יותר שמבינים מה הם רואים.

גם תא הנוסעים מעוצב באלגנטיות יוקרתית עם שילובי צבעים, חומרים (עור מלא) ותפירה סופר איכותית. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7" עם מבחר תצוגות ומידע בהתאם לרצון  הנהג. ולמרות דיגיטליותו  של לוח המחוונים היה לי חסר מד סל"ד למנוע הבנזין כשהוא עובד. בנוסף, צריך לזכור שחלק מהמידע המוצג ניתן לאיפוס דרך מסך המולטימדיה בגודל 14" (קישוריות מלא לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי). רמת הגימור והירידה לפרטים גבוהה ואיכותית מאוד. ההתמקמות מול ההגה נוחה וקלה. עם בסיס גלגלים של 2.85 מטר, גם היושבים מאחור נהנים משפע של מקום ומרחב, ומתחושת הפרימיום של הרכב. 

יחידת ההנעה של ה RX 450H+ עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ושני מנועים חשמליים. ה E-Four ( Electrical 4WD System) אותו הזכרתי קודם מציין בלקסוסית שיחידת ההנעה ההיברידית מחובר לגלגלים הקדמיים, ואילו הגלגלים האחוריים מונעים על ידי מנוע חשמלי נוסף בעל ניהול ובקרה עצמית. התוצאה היא הנעה כפולה עם 309 כ"ס. אין לי נתון מומנט משולב, אציין כי המנוע בנזין מפיק 23.1 קג"מ, המנוע החשמלי הקדמי מפיק עוד 27.5 קג"מ והמנוע החשמלי האחורי מפיק עוד 12.3 קג"מ. נתון המומנט המשולב הוא אף פעם לא סכימה של המספרים אלא פחות מכך.

ה RX 450H+ הוא גם פלאג אין, מה שאומר שניתן להטעין אותו משקע חיצוני. קיבולת הסוללה 18.1Kwh והיא אמורה להספיק לכ 68 ק"מ בהתאם לסגנון הנהיגה.

תחילת הנסיעה מסוכנות לקסוס בפתח תקווה בשעות העומס ואני משתדל להתרחק ממכוניות עממיות כאלה שעולות 300.0 אש"ח או ממשאיות, לא יאה לאצולה להתערבב דלת לדלת עם העם. הרכב משדר לך סוג של מלכותיות והמחשבה שעוברת בראש היא 'כן, מגיע לי. עבדתי קשה כל החיים, והגעתי למקום שאני יכול להרשות לעצמי לנסוע בלקסוס RX 450H+' ואז נזכר שלא הגעתי לשום מקום וזה רכב הדגמה.

הרכב הגיע עם סוללה טעונה במלואה, דבר שמאפשר לי נסיעה חשמלית מלאה, מבלי להזדקק למנוע הבנזין, גם לעבודה וגם חזרה הביתה וחיבור של הרכב לטעינה הביתית.

עבודת המתלים משובחת, גם בכבישים עירוניים רצופי פסי האטה, וגם בכבישים מהירים. כמה נוח? מאוד מאוד. אמרתי שהרכב משדר 'אצולה' – אז כזה. אבל הנוחות הזו לא באה על חשבון התנהגות כביש אלא להיפך. היא משולבת עם התנהגות כביש מצוינת ל SUV עצום בגודלו ( 4.89 מטר אורך ומשקל עצמי של 2110 ק"ג) וה RX 450H+ יודע להיות מהיר מאוד בגבולות מבטי הזעם של האישה.

נסיעה משפחתית לשמורת עינות צוקים, דרך כביש 1 וצומת הערבה מביאה את האצולה היפנית להתמודד עם מגוון כבישי ורמות סלילה ותחזוקה, והיא עושה את זה נפלא, בנינוחות וגם מהר מאוד. מאוד. עם זאת, בואכה ירושלים, כאשר הסוללה מתרוקנת, ומנוע הבנזין נכנס לעבודה תחת לחץ כבד, הוא משדר רעש בתדר לא נעים בתא הנוסעים. זה בניגוד לשקט המוחלט ששורר ברכב בנסיעה חשמלית או בנזינית נינוחה. רוצה לנסוע במהירויות שלילה בעליות לירושלים (לא משנה מאיזה כיוון) יש לזה מחיר. על אף האמור אני מוכן בכל יום נתון להיכנס בבוקר ללקסוס הזו ולנהוג בה. אגב, נסיעה חשמלית מלאה עד מהירות של 135 קמ"ש, אבל זה מחסל את הסוללה והטווח החשמלי.

צריכת הדלק ברכב פלאג אין הייבריד יעיל זה שקר אחד גדול. כשהסוללה מלאה, אין צריכת דלק. כשנגמרת הסוללה כמו בכל דבר צריכת הדלק תלויה בסגנון הנהיגה. כשנגמרה הסוללה, נהיגה נינוחה מאוד הניבה 5.2 ליטר  100 ק"מ (כמעט 20 ק"מ לליטר) ואילו נהיגה אגרסיבית הניבה כ 11 ליטר ל 100 ק"מ (כ 9 ק"מ לליטר) מה שאומר שהשליטה היא ברגל שלכם. ואז אתה אומר לעצמך, את מי זה מעניין? מי קונה רכב בכחצי מיליון שקל ומסתכל על צריכת הדלק?

ה RX 450H+ נהנה מחבילת בטיחות מלאה ומקבל ציון איבזור בטיחות 7 בכל רמות הגימור. הרכב נבחן במבחן הריסוק של ה EuroNcap וכצפוי קיבל חמישה כוכבי בטיחות.

ה RX משווק בכמה דגמים החל ב 350H במחיר של 409,990 ₪ או 449,990 ₪ בהתאם לרמת הגימור, ה 450H+ ב 479,990 ₪ (רכב המבחן) או 514,990 ₪ ועד ה 500H F-Sport ב 565,990 ₪.

הסיכום שלי הוא מאוד פשוט. כולנו טסנו לחו"ל פעמים רבות. בדרך כלל באקונומי. לפעמים משדרגים מושב לכזה עם קצת יותר מקום לרגליים, או פחות צפוף. ואז פעם מתפנקים בביזנס. הדיילות מחייכות, המזון המוגש שונה, הפרטיות גבוהה, פינוק אמיתי ולא זול. אז לקסוס.

You get is what you pay for. רכב משובח.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן